Renegadexxripxx
Well-known member
Ik ken Mamdani niet. Maar, ik vind hetgeen dat Mamdani doet nu juist logisch. Ik acht hetgeen jij vindt dat die had moeten doen gewoon onlogisch.Ik zal uiteraard nog afwachten voor een definitieve conclusie, maar obv het verleden verwacht ik weinig goeds als er zo snel ingebonden wordt. We hebben Mamdani's grote talent nu gezien: het is een populist, en hij kan heel goed campagne voeren, en het is duidelijk dat hij daar heel veel energie uit put. Dat "makkelijke" deel is nu wel afgelopen. Nu komt het moment dat de campagne gedaan is, dat er geen vijanden meer zijn waar hij de schuld op kan steken, en dat hij zelf afgerekend gaat worden, en met poeslief te staan glimlachen gaat hij niet ver meer raken. Je zag al hoe onwennig hij daar stond gisteren. De vraag is hoeveel energie er nog zal overblijven na de eerste onvermijdelijke tegenslagen.
Z'n plannen zijn enorm ambitieus, hij heeft de New Yorkers extreem veel beloofd, veel meer dan realistisch mogelijk is. Het lijkt al duidelijk dat die oppositie tegen Trump er niet gaat komen. Als hij die affordability - wat m.i. nog veel moeilijker is om te realiseren - ook niet kan waarmaken, zal het bij een enkele ambtstermijn blijven denk ik. Ik geef het nog een kans, maar obv wat ik gisteren zag heb ik minder hoop.
Hij gaat geen oppositie voeren tegen Trump omdat het Trump is die iets zegt. Hij gaat oppositie voeren op de zaken waarvan hij denkt dat Trump verkeerd is. Maar het is niet omdat je oppositie voert dat je daarom onbeschoft moet zijn en defacto al alle bruggen opblazen.
Zoals je zegt Mamdani heeft uitdagingen genoeg in het verschiet. Heeft geen zin om met getrokken messen daar te staan. Belangrijkste is dat hij zijn messen uithaalt op het moment dat het er toe doet. In dit gesprek doet dat er helemaal niet toe.

maar nee, ik heb langs linkerzijde nog niemand Mamdani zien veroordelen voor zijn optreden. Integendeel. Als ik zelf naar reacties van linkse Amerikaanse politieke commentatoren kijk, dan zie ik alleen maar lof voor hoe hij de zaak heeft afgehandeld. DSA mensen analoog. Op een ander progressief games forum waar ik post, eensgelijks. Jij lijkt toch alleen te staan in je interpretatie dat Mamdani's steun aan het afbrokkelen is hierdoor.