Behalve dan dat via het hertekenen van de kieskaarten (geryymandering) eens een staat solide in de handen van een partij is, ze het quasi onmogelijk kunnen maken voor de andere partij om daar ooit nog te winnen.
Dat is niet het omzeilen van de Grondwet, en is geen beperking op vrije verkiezingen, waar mijn repliek over ging. Zoals je weet spelen de Democraten dat gerrymandering spelletje even hard. Dat wil niet zeggen dat een Democraat nooit meer Texas kan winnen. De Democraten zullen gewoon eens betere mensen naar voor moeten leren schuiven om Texas te winnen.
Maar voor de rest hoeven we ons ook niet veel illusies te maken: sinds 1976 hebben die nooit een Democraat verkozen als President, sinds 1994 is er nooit een Democraat verkozen tot een positie binnen de staat, dat is een staat die Obama dus nooit gewonnen en waar z'n ultra-zwakke Republikeinse tegenstrevers wel nog konden winnen, vanaf je begint over "klimaat" verlies je die staat al om evidente redenen. Dus in de regel verandert het eigenlijk ook niet veel.
Hahaha... Hij heeft nog 3 jaar om er iets aan te doen, hij lapt nu al de halve grondwet aan zijn laars.
Hij zit bijna halfweg de 2 "makkelijke" jaren. Hierbij veronderstel ik dus dat hij volgend jaar het Huis en/of de Senaat verliest, wat meestal het geval is voor een zittende President. Als de Democraten hun zaakjes tegen volgend jaar nog altijd niet op orde hebben en Trump het Huis en de Senaat niet verliest, dan idd nog 3+ jaar.
Ik vind het vreemd dat velen zoveel blijven vasthouden dat Trump de regeltjes moet en zal volgen.
Omdat het gewoon zo is. De man probeert wel vanalles, maar wordt voortdurend teruggefloten door rechtbanken. Het Amerikaanse experiment en de Amerikaanse Grondwet hebben al veel grotere uitdagingen overleefd dan Trump.
Ik zet er geld op in dat er op 21 januari 2029 iemand anders dan Donald J. Trump in het Witte Huis zit (Donald J. Trump Jr. geldt ook als iemand anders, al hoop ik ook niet dat hij er dan zal zitten).
"Protestjes" zou ik het niet noemen. Zouden zelfs grootste betoging ooit kunnen zijn. 7 miljoen mensen. Heel Vlaanderen op straat. Dat is geen protestje.
Zolang ze maandag weer allemaal braafjes op hun werk of hun school verschijnen en ze het systeem helpen in stand houden, zal het hen gegund worden om eens stoom af te laten, maar er zal niets veranderen. Wat we nu zien is niets vergeleken met de protesten van 2020, en die waren niets vergeleken met de protesten van eind de jaren 60. De Amerikanen hebben het gewoon veel te goed.