Heeft nochtans wel Trump geholpen om de verkiezingen tot 2x toe te winnen. Het enige wat je kan zeggen, is dat de Democraten het dus niet goed genoeg gedaan hebben.
Want, dat kunnen we wel toegeven, Trump & co zijn meesters in het trollen en het belachelijk maken van de politieke tegenstanders. Trump heeft niks anders gedaan de afgelopen 10 jaar dan mensen uitlachen. Doet er iemand in het kamp der Republikeinen moeite om Joe Biden's politiek te begrijpen? Waarom bepaalde policies geimplementeerd worden? Wat de effectieve plannen van KH zijn en hoe ze nefast zouden zijn voor de VS op basis van een rationeel discours? Of strooien ze met leugens, halve waarheden en gaan ze hen persoonlijk beledigen?
Asking the question is answering it.
De hypocrisie is schrijnend. Democraten mogen niet uitlachen, moeten respect en begrip tonen. Waarom? Het is net deze brave houding die hun tot tweemaal toe heeft doen verliezen.
Je kan niet klagen dat het niveau van politiek de dieperik is ingereden door Trump & co en tegelijk wensen dat democraten hun stuur richting datzelfde ravijn zetten en gas geven. DAT is hypocriet.
Het is niet Trump dat het grootste probleem is hé. Het is het soort politiek dat hij hanteert dat het probleem is. Zoals iemand anders aanhaalde: je zag dit niveau van met kak smijten niet bij Romney of Bush. Trump heeft de lat zo ver laten zakken dat ze niet meer terug te vinden is, terwijl de wereld toekeek en zag hoe effectief zijn methodes zijn om een fanatieke groep volgers te creëeren. Denk je dat als Trump over 4 jaar het witte huis uit stapt dat het gedaan is, dat we terug naar een beschaafde vorm van politiek zullen terugkeren? Ik geloof het echt niet. Anderen zullen de toorts overnemen.
Daarom dat ik inderdaad er voor ijver om zijn voorbeeld niet te volgen. En dat is naar iedereen gericht, ook al lijkt het hier misschien enkel dat ik enkel naar de democraten wijs.
En aangezien deze discussie begonnen is omdat ik enkele dagen eerder me negatief uitliet over mensen van het MAGA-kamp, wil ik ter verduidelijking stellen dat ik getrouwd ben met een Trumper (Trumpster?) en deze onzin al 10 jaar lang meemaak. Ik heb jarenlang geprobeerd daarmee op respectvolle manier te discussieren, bronnen tonen, haar mening proberen te begrijpen. Het is daardoor dat ik nu absoluut niet akkoord ga met de stelling dat we hen "moeten" begrijpen en niet "mogen" uitlachen. Dat helpt hoegenaamd niets.
En hoe ver ben je gekomen met uw vrouw uit te lachen? Heeft dat haar van mening doen veranderen?
Ik zeg niet dat je elke Trumper kan overtuigen. Dat vergt natuurlijk een zekere bereidwilligheid om te luisteren van hun kant en die ontbreekt vaak.
Ik geloof wel dat de enige manier om
een deel van hen te overtuigen is om op discussies op een correcte, eerlijke manier aan te gaan en hen niet te beledigen.
Zelfs als je niemand overtuigt, je zal er minstens een beetje respect mee winnen en de volgende keer dat je de discussie aangaat zullen ze misschien wat meer open staan om te luisteren.
Als je iemand beledigd jaag je hen meteen in hun harnas, ze zullen dan helemaal niet bereidwillig zijn om te luisteren naar eender wat je zegt.
Dat betekend niet dat je begrip moet hebben voor elke mening zoals Sylverscythe het hieronder omschrijft:
Wanneer het beleid moet aangepast worden is de terugkerende argumentatie wel die van "vaccins veroorzaken autisme". Voor mij allemaal ok dat je geloof in een man in de lucht, tegen dierenproeven bent, of geen risico's correct kan inschatten, ... maar er is wel een wezenlijk verschil tussen zelf geen vaccins willen en meegaan in een politieke beweging die de volksgezondheid op het spel zet. De moderne ziekte is toch echt wel dat er begrip moet zijn voor elke emotionele of op onzin gebaseerde visie hoor.
DAT soort begrip bedoel ik niet. Ik bedoel niet dat je elke mening moet respecteren simpelweg omdat het een mening is. Dat doe ik ook niet.
Wat ik wel bedoel is dat je hun gedachtenpatroon moet willen volgen om te begrijpen WAAROM mensen andere meningen hebben.
Dat is de enige manier om dat patroon te breken als er een fout in zit. En wie weet, misschien leer je zelf iets bij door iets vanuit een ander inzicht te bekijken.
Het helpt ook om te begrijpen waarom anderen jouw 'perfecte' argumenten niet volgen. Je ziet op dit forum toch ook vaak ellenlange discussies waar beide partijen simpelweg naast elkaar lijken te praten? Een beetje meer begrip vanuit beide kanten kan daarbij helpen.
Het is mijn mening maar hoor, ik heb geen bewijs dat dit effectief de beste manier is.