Avondland
Well-known member
Het boek The next civil war van Stephen Marche is ook erg interessant.Zie hier de plotline voor de recente film Civil War, die ik nogmaals warm kan aanbevelen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het boek The next civil war van Stephen Marche is ook erg interessant.Zie hier de plotline voor de recente film Civil War, die ik nogmaals warm kan aanbevelen.
Voila, bij deze.. had geen zin om er verder over na te denkenIk ga stilaan een nickchange aanvragen na ongeveer 23 jaar hier op het forum. Het had niks met die dwaas te maken.
De connotatie begint wat té erg te worden.

Voila, bij deze.. had geen zin om er verder over na te denken![]()

Ik denk niet dat zijn stemmers zo hard inzitten met regenboog zebrapaden, maar o.a. eerder met het idee dat kinderen geslachtsoperaties of hormoonblokkers kunnen krijgen zonder medeweten of toestemming van de ouders.Hij had beter gezegd dat extremisme een kanker voor onze maatschappij is, want daar valt een deel van "Woke" zeker onder, maar van dat extremisme is hij wel zelf onderdeel.
Nu zouden er alweer bedreigingen geuit worden door de vrijgelaten Proud Boys en hun aanhang. Allemaal minder erg dan hier en daar een regenboog-zebrapad natuurlijk, want op dat punt zitten we nu blijkbaar.
Volledig akkoord. Dat is de pest van het Amerikaanse 2 partijen systeem - enige nuance inbrengen is zeer moeilijk. Men moet steeds laten blijken hoe vóór of hoe tegen men is. Campagne voeren met centrum ideeën werkt zelden.Dat er bezorgdheden kunnen zijn, dan moeten we daarmee omgaan en dat bekijken.
Het kind met het badwater weggooien vind ik in de regel anders wel gewoon dom.
Ik denk niet dat zijn stemmers zo hard inzitten met regenboog zebrapaden, maar o.a. eerder met het idee dat kinderen geslachtsoperaties of hormoonblokkers kunnen krijgen zonder medeweten of toestemming van de ouders.
Of dat dat effectief gebeurd is een andere zaak, maar het idee doet zeker de ronde. Als ik even google vind ik toch een aantal artikels:
![]()
Gov. Mills Signs Law Allowing 16- and 17-Year Olds to To Receive Sex Change Hormone Therapy Without Parental Consent
Gov. Janet Mills (D) signed LD 535 into law Tuesday, which means minors aged 16 and 17 can receive hormone therapies prescribed to alter their physical sexual characteristics without parental consent and despite parental objections. The bill uses the phrase “gender-affirming hormone therapy,”...www.themainewire.com
(UK) https://www.thetimes.com/article/ta...-over-puberty-blockers-for-children-7k9pg9gfw![]()
Washington erasing parents from the equation
State lawmakers propose school-based healthcare for teenswng.org
Als je dat hoort is het toch niet verwonderlijk dat men zich tegen LGBTQ+ gedoe kant en eerder voor Trump gaat stemmen?
Laat ons dus a.u.b. zelf de feiten voorleggen zoals ze zijn: er zijn wel degelijk zaken aan het gebeuren waar je als ouder terecht ongerust over mag worden.
Maak die zorgen niet belachelijk door een stroman alsof men schrik zou hebben voor regenboog zebrapaden.
Misschien dat jou post ludiek bedoelt is, maar het ridiculiseert wel een echt issue dat mede de uitkomst van de verkiezing bepaald heeft.
Met al de shit dat er naar Trump supporters gegooid wordt o.a. in deze thread: dom, brainwashed, troll, ..
Hoe weet JIJ dat je zelf niet brainwashed bent door wat je hier in onze media hoort? Probeer a.u.b. tenminste te begrijpen waar de andere kant vandaan komt en waarom ze denken zoals ze denken. Je mag gerust fouten zien in hun denkwijze. Maar er zal ook een zekere wijsheid in zitten. Maar als je ze simpelweg als domme brainwashed troll wegzet ga je hen nooit begrijpen en nooit fouten in je eigen denkwijze (die er zeker zijn) kunnen ontdekken.
Ge weet toch dat er nu ergens een super villain gaat opstaan die Olan Mask gaat heten he....Voila, bij deze.. had geen zin om er verder over na te denken![]()
Als je wat hoort? Dat 16-jarigen in Maine hormoontherapie kunnen ondergaan na een medische diagnose van genderdysforie door een dokter en na discussie met de ouders? Op 16-jarige leeftijd mogen zij ook seks hebben, een wapen kopen, met de auto rijden en emancipatie van hun ouders aanvragen. Ik snap dat conservatieven dit framen als "kinderen krijgen geslachtsoperaties zonder medeweten van de ouders" maar ja, dat is nu net dat gebrek aan nuance dat je hier aanklaagt. Dit is geen onredelijke wet.Ik denk niet dat zijn stemmers zo hard inzitten met regenboog zebrapaden, maar o.a. eerder met het idee dat kinderen geslachtsoperaties of hormoonblokkers kunnen krijgen zonder medeweten of toestemming van de ouders.
Of dat dat effectief gebeurd is een andere zaak, maar het idee doet zeker de ronde. Als ik even google vind ik toch een aantal artikels:
![]()
Gov. Mills Signs Law Allowing 16- and 17-Year Olds to To Receive Sex Change Hormone Therapy Without Parental Consent
Gov. Janet Mills (D) signed LD 535 into law Tuesday, which means minors aged 16 and 17 can receive hormone therapies prescribed to alter their physical sexual characteristics without parental consent and despite parental objections. The bill uses the phrase “gender-affirming hormone therapy,”...www.themainewire.com
(UK) https://www.thetimes.com/article/ta...-over-puberty-blockers-for-children-7k9pg9gfw![]()
Als je dat hoort is het toch niet verwonderlijk dat men zich tegen LGBTQ+ gedoe kant en eerder voor Trump gaat stemmen?
Er staat zonder akkoord van de ouders. Hormoontherapie is misschien wel nog omkeerbaar, terwijl een operatie dat niet is.Als je wat hoort? Dat 16-jarigen in Maine hormoontherapie kunnen ondergaan na een medische diagnose van genderdysforie door een dokter en na discussie met de ouders? Op 16-jarige leeftijd mogen zij ook seks hebben, een wapen kopen, met de auto rijden en emancipatie van hun ouders aanvragen. Ik snap dat conservatieven dit framen als "kinderen krijgen geslachtsoperaties zonder medeweten van de ouders" maar ja, dat is nu net dat gebrek aan nuance dat je hier aanklaagt. Dit is geen onredelijke wet.
Ik vind dat dat men zeer voorzichtig moet zijn bij minderjarigen.Ik erger me vooral aan de manier hoe alles op 1 hoop gegooid wordt als zijne "woke ideologie, een vergif voor de maatschappij".
"LGBTQ+ gedoe" schrijven is trouwens ook alles op 1 hoop gooien.
Staat los van wat je schrijft over trans ingrepen bij minderjarigen, trouwens (dat lijkt me een terechte maar zeer complexe discussie die gevoerd moet worden ginder).
Het komt ook van de Maine Wire.Er staat zonder akkoord van de ouders. Hormoontherapie is misschien wel nog omkeerbaar, terwijl een operatie dat niet is.
Ik vind dat dat men zeer voorzichtig moet zijn bij minderjarigen.
Maar Trump die wilt alles wat trans of lgbtq of woke is gewoon verbannen uit de maatschappij, 't lijkt meer een heksenjacht op die mensen.
mediabiasfactcheck.com
mediabiasfactcheck.com
Maar die wet is niet van toepassing op geslachtsoperaties.Er staat zonder akkoord van de ouders. Hormoontherapie is misschien wel nog omkeerbaar, terwijl een operatie dat niet is.
Je negeert hier wel de 2 andere bronnen, o.a. in Washington vanaf 13 jaar, "Oregon in 2015 passed a law allowing minors ages 15 and up to obtain taxpayer-funded puberty blockers, cross-sex hormones, and sex change surgeries without parental consent"Als je wat hoort? Dat 16-jarigen in Maine hormoontherapie kunnen ondergaan na een medische diagnose van genderdysforie door een dokter en na discussie met de ouders? Op 16-jarige leeftijd mogen zij ook seks hebben, een wapen kopen, met de auto rijden en emancipatie van hun ouders aanvragen. Ik snap dat conservatieven dit framen als "kinderen krijgen geslachtsoperaties zonder medeweten van de ouders" maar ja, dat is nu net dat gebrek aan nuance dat je hier aanklaagt. Dit is geen onredelijke wet.
Ik kan op 5 minuten tijd ook honderden artikels bangmakerij vinden over kinderen en transgenderoperaties, dat betekent niet per se dat dat een existentieel probleem in de samenleving vormt, wel dat de media dat graag gebruikt als een politiek drukmiddel om angst en haat op te wekken.Je negeert hier wel de 2 andere bronnen, o.a. in Washington vanaf 13 jaar, "Oregon in 2015 passed a law allowing minors ages 15 and up to obtain taxpayer-funded puberty blockers, cross-sex hormones, and sex change surgeries without parental consent"
In Maine is het niet zo extreem neen. Maar ik heb deze 3 artikels gevonden op 5 minuten googlewerk, wat al meer is dan wat de gemiddelde stemmer doet waarschijnlijk.
Daar gaat het mij ook om: het idee doet zeer zeker de ronde dat kinderen zonder toestemming van hun ouders 's ochtends naar school kunnen gaan als jongen en 's avonds thuis komen als meisje. Klopt dat idee volledig? Neen. Klopt dat idee in de essentie waarover men ongerust is? Ja. Kinderen kunnen relatief ingrijpende medische zorg krijgen zonder dat de ouder op de hoogte is.
Je kan mensen niet verwijten ongerust te zijn hierover. Hun ongerustheid ridiculiseren alsof ze schrik hebben van een gekleurd zebrabad is fout.
Als je ooit ECHT wil begrijpen waarom Trump de verkiezingen won en wil voorkomen dat zoiets in de toekomst terug gebeurd, in de VS of in Europa, dan moet je wel wat dieper kijken dan mensen hun ongerustheden belachelijk maken.
WORLD is a Christian news organization producing Biblically sound, daily coverage of global, national, and cultural current events. World's declared perspective is one of Christian evangelical Protestantism.
Volgens mij heb je als ouder wel wat grotere problemen als je kind zonder ook maar enig teken naar jou toe (en zonder teken vanuit geraadpleegde psychologen, artsen, etc.) aan hormoontherapie begint.Dat ouders daar bezorgd van worden, snap ik wel. Daarom exploiteren conservatieve media dat onderwerp ook zo graag.
Perfect. Dat is waar ik naar op wil wijzen.Dat ouders daar bezorgd van worden, snap ik wel. Daarom exploiteren conservatieve media dat onderwerp ook zo graag.
Ik heb op de vorige pagina nog gezegd dat een deel van Woke ook onder extremisme valt. Maar vind het zeker een variabel punt van u, voor de duidelijkheid. Alleen lijkt alsof extremisme bestreden moet worden met ander extremisme en dat stoort mij. En mijn post was half ludiek bedoeld inderdaad, maar ergens ook weer niet. Omdat ik heel veel mensen hoor klagen over iets als een regenboog-zebrapad en dat dezelfde mensen zijn die zitten te juichen bij elke tegenslag of wet die teruggedraaid wordt ten nadelen van de "LGBTQ"-gemeenschap. Terwijl dat niet alleen overdreven belachelijke dingen zijn en sommige wetten aangepast zijn op discriminatie tegen te gaan, wat nog altijd het streefdoel moet zijn lijkt mij.Ik denk niet dat zijn stemmers zo hard inzitten met regenboog zebrapaden, maar o.a. eerder met het idee dat kinderen geslachtsoperaties of hormoonblokkers kunnen krijgen zonder medeweten of toestemming van de ouders.
![]()
Laat ons dus a.u.b. zelf de feiten voorleggen zoals ze zijn: er zijn wel degelijk zaken aan het gebeuren waar je als ouder terecht ongerust over mag worden.
Maak die zorgen niet belachelijk door een stroman alsof men schrik zou hebben voor regenboog zebrapaden.
Misschien dat jou post ludiek bedoelt is, maar het ridiculiseert wel een echt issue dat mede de uitkomst van de verkiezing bepaald heeft.
Met al de shit dat er naar Trump supporters gegooid wordt o.a. in deze thread: dom, brainwashed, troll, ..
Hoe weet JIJ dat je zelf niet brainwashed bent door wat je hier in onze media hoort? Probeer a.u.b. tenminste te begrijpen waar de andere kant vandaan komt en waarom ze denken zoals ze denken. Je mag gerust fouten zien in hun denkwijze. Maar er zal ook een zekere wijsheid in zitten. Als je ze simpelweg als domme brainwashed troll wegzet ga je hen nooit begrijpen en nooit fouten in je eigen denkwijze (die er zeker zijn) kunnen ontdekken.
Volgens mij heb je als ouder wel wat grotere problemen als je kind zonder ook maar enig teken naar jou toe (en zonder teken vanuit geraadpleegde psychologen, artsen, etc.) aan hormoontherapie begint.

Volledig akkoord hiermee. Maar dit kan enkel zo blijven als we met ons allen waakzaam blijven tegenover onze eigen subjectiviteit, en daarom wijs ik er graag op dat iedereen wel met een zekere subjectiviteit naar dingen kijkt.Ik weet niet of ik gebrainwashed ben, dat is waar, maar buiten mijn afkeur tegen religie en extremisme, waar ik mogelijks moeite heb met objectief te blijven, denk ik dat ik een vrij gematigde mening heb die wel in lijn ligt met de meerderheid van de maatschappij of die gestaafd wordt door de wetenschap. Onze media gaat zeker niet 100% objectief zijn, maar ik denk dat we hier in België nog weinig te klagen hebben over onze media, als je dat vergelijkt met andere landen. Het zijn vooral mensen die hun "nieuws" uit alternatieve bronnen halen, die twijfelen over onze gewone media, maar dat heeft andere redenen.