De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Hij had beter gezegd dat extremisme een kanker voor onze maatschappij is, want daar valt een deel van "Woke" zeker onder, maar van dat extremisme is hij wel zelf onderdeel.

Nu zouden er alweer bedreigingen geuit worden door de vrijgelaten Proud Boys en hun aanhang. Allemaal minder erg dan hier en daar een regenboog-zebrapad natuurlijk, want op dat punt zitten we nu blijkbaar.
Ik denk niet dat zijn stemmers zo hard inzitten met regenboog zebrapaden, maar o.a. eerder met het idee dat kinderen geslachtsoperaties of hormoonblokkers kunnen krijgen zonder medeweten of toestemming van de ouders.
Of dat dat effectief gebeurd is een andere zaak, maar het idee doet zeker de ronde. Als ik even google vind ik toch een aantal artikels:
(UK) https://www.thetimes.com/article/ta...-over-puberty-blockers-for-children-7k9pg9gfw

Als je dat hoort is het toch niet verwonderlijk dat men zich tegen LGBTQ+ gedoe kant en eerder voor Trump gaat stemmen?

Laat ons dus a.u.b. zelf de feiten voorleggen zoals ze zijn: er zijn wel degelijk zaken aan het gebeuren waar je als ouder terecht ongerust over mag worden.
Maak die zorgen niet belachelijk door een stroman alsof men schrik zou hebben voor regenboog zebrapaden.
Misschien dat jou post ludiek bedoelt is, maar het ridiculiseert wel een echt issue dat mede de uitkomst van de verkiezing bepaald heeft.

Met al de shit dat er naar Trump supporters gegooid wordt o.a. in deze thread: dom, brainwashed, troll, ..
Hoe weet JIJ dat je zelf niet brainwashed bent door wat je hier in onze media hoort? Probeer a.u.b. tenminste te begrijpen waar de andere kant vandaan komt en waarom ze denken zoals ze denken. Je mag gerust fouten zien in hun denkwijze. Maar er zal ook een zekere wijsheid in zitten. Als je ze simpelweg als domme brainwashed troll wegzet ga je hen nooit begrijpen en nooit fouten in je eigen denkwijze (die er zeker zijn) kunnen ontdekken.

Laatst bewerkt:
Dat er bezorgdheden kunnen zijn, dan moeten we daarmee omgaan en dat bekijken.

Het kind met het badwater weggooien vind ik in de regel anders wel gewoon dom.

We schaffen ziektezorg toch ook niet af omdat er profiteurs tussen zitten?

Dat er bezorgdheden kunnen zijn, dan moeten we daarmee omgaan en dat bekijken.

Het kind met het badwater weggooien vind ik in de regel anders wel gewoon dom.
Volledig akkoord. Dat is de pest van het Amerikaanse 2 partijen systeem - enige nuance inbrengen is zeer moeilijk. Men moet steeds laten blijken hoe vóór of hoe tegen men is. Campagne voeren met centrum ideeën werkt zelden.

Ik denk niet dat zijn stemmers zo hard inzitten met regenboog zebrapaden, maar o.a. eerder met het idee dat kinderen geslachtsoperaties of hormoonblokkers kunnen krijgen zonder medeweten of toestemming van de ouders.
Of dat dat effectief gebeurd is een andere zaak, maar het idee doet zeker de ronde. Als ik even google vind ik toch een aantal artikels:
(UK) https://www.thetimes.com/article/ta...-over-puberty-blockers-for-children-7k9pg9gfw

Als je dat hoort is het toch niet verwonderlijk dat men zich tegen LGBTQ+ gedoe kant en eerder voor Trump gaat stemmen?

Laat ons dus a.u.b. zelf de feiten voorleggen zoals ze zijn: er zijn wel degelijk zaken aan het gebeuren waar je als ouder terecht ongerust over mag worden.
Maak die zorgen niet belachelijk door een stroman alsof men schrik zou hebben voor regenboog zebrapaden.
Misschien dat jou post ludiek bedoelt is, maar het ridiculiseert wel een echt issue dat mede de uitkomst van de verkiezing bepaald heeft.

Met al de shit dat er naar Trump supporters gegooid wordt o.a. in deze thread: dom, brainwashed, troll, ..
Hoe weet JIJ dat je zelf niet brainwashed bent door wat je hier in onze media hoort? Probeer a.u.b. tenminste te begrijpen waar de andere kant vandaan komt en waarom ze denken zoals ze denken. Je mag gerust fouten zien in hun denkwijze. Maar er zal ook een zekere wijsheid in zitten. Maar als je ze simpelweg als domme brainwashed troll wegzet ga je hen nooit begrijpen en nooit fouten in je eigen denkwijze (die er zeker zijn) kunnen ontdekken.

Ik erger me vooral aan de manier hoe alles op 1 hoop gegooid wordt als zijne "woke ideologie, een vergif voor de maatschappij".
"LGBTQ+ gedoe" schrijven is trouwens ook alles op 1 hoop gooien.

Staat los van wat je schrijft over trans ingrepen bij minderjarigen, trouwens (dat lijkt me een terechte maar zeer complexe discussie die gevoerd moet worden ginder).

Als je wat hoort? Dat 16-jarigen in Maine hormoontherapie kunnen ondergaan na een medische diagnose van genderdysforie door een dokter en na discussie met de ouders? Op 16-jarige leeftijd mogen zij ook seks hebben, een wapen kopen, met de auto rijden en emancipatie van hun ouders aanvragen. Ik snap dat conservatieven dit framen als "kinderen krijgen geslachtsoperaties zonder medeweten van de ouders" maar ja, dat is nu net dat gebrek aan nuance dat je hier aanklaagt. Dit is geen onredelijke wet.

Als je wat hoort? Dat 16-jarigen in Maine hormoontherapie kunnen ondergaan na een medische diagnose van genderdysforie door een dokter en na discussie met de ouders? Op 16-jarige leeftijd mogen zij ook seks hebben, een wapen kopen, met de auto rijden en emancipatie van hun ouders aanvragen. Ik snap dat conservatieven dit framen als "kinderen krijgen geslachtsoperaties zonder medeweten van de ouders" maar ja, dat is nu net dat gebrek aan nuance dat je hier aanklaagt. Dit is geen onredelijke wet.
Er staat zonder akkoord van de ouders. Hormoontherapie is misschien wel nog omkeerbaar, terwijl een operatie dat niet is.

Ik erger me vooral aan de manier hoe alles op 1 hoop gegooid wordt als zijne "woke ideologie, een vergif voor de maatschappij".
"LGBTQ+ gedoe" schrijven is trouwens ook alles op 1 hoop gooien.

Staat los van wat je schrijft over trans ingrepen bij minderjarigen, trouwens (dat lijkt me een terechte maar zeer complexe discussie die gevoerd moet worden ginder).
Ik vind dat dat men zeer voorzichtig moet zijn bij minderjarigen.
Maar Trump die wilt alles wat trans of lgbtq of woke is gewoon verbannen uit de maatschappij, 't lijkt meer een heksenjacht op die mensen.

Er staat zonder akkoord van de ouders. Hormoontherapie is misschien wel nog omkeerbaar, terwijl een operatie dat niet is.

Ik vind dat dat men zeer voorzichtig moet zijn bij minderjarigen.
Maar Trump die wilt alles wat trans of lgbtq of woke is gewoon verbannen uit de maatschappij, 't lijkt meer een heksenjacht op die mensen.
Het komt ook van de Maine Wire.

Edit: Ook even een linkje voor de andere website (ook al wordt daar enkel een ouder gequote en schrijft de journalist niet dat dit zo is).

De journalist is trouwens ook vrij biased, met een pro-conservative Christian mindset.

Laatst bewerkt:
Je negeert hier wel de 2 andere bronnen, o.a. in Washington vanaf 13 jaar, "Oregon in 2015 passed a law allowing minors ages 15 and up to obtain taxpayer-funded puberty blockers, cross-sex hormones, and sex change surgeries without parental consent"

In Maine is het niet zo extreem neen. Maar ik heb deze 3 artikels gevonden op 5 minuten googlewerk, wat al meer is dan wat de gemiddelde stemmer doet waarschijnlijk.
Daar gaat het mij ook om: het idee doet zeer zeker de ronde dat kinderen zonder toestemming van hun ouders 's ochtends naar school kunnen gaan als jongen en 's avonds thuis komen als meisje. Klopt dat idee volledig? Neen. Klopt dat idee in de essentie waarover men ongerust is? Ja. Kinderen kunnen blijkbaar relatief ingrijpende medische zorg krijgen zonder dat de ouder op de hoogte is.
Je kan mensen niet verwijten ongerust te zijn hierover. Hun ongerustheid ridiculiseren alsof ze schrik hebben van een gekleurd zebrabad is fout.

Als je ooit ECHT wil begrijpen waarom Trump de verkiezingen won en wil voorkomen dat zoiets in de toekomst terug gebeurd, in de VS of in Europa, dan moet je wel wat dieper kijken dan mensen hun ongerustheden belachelijk maken.

Je negeert hier wel de 2 andere bronnen, o.a. in Washington vanaf 13 jaar, "Oregon in 2015 passed a law allowing minors ages 15 and up to obtain taxpayer-funded puberty blockers, cross-sex hormones, and sex change surgeries without parental consent"

In Maine is het niet zo extreem neen. Maar ik heb deze 3 artikels gevonden op 5 minuten googlewerk, wat al meer is dan wat de gemiddelde stemmer doet waarschijnlijk.
Daar gaat het mij ook om: het idee doet zeer zeker de ronde dat kinderen zonder toestemming van hun ouders 's ochtends naar school kunnen gaan als jongen en 's avonds thuis komen als meisje. Klopt dat idee volledig? Neen. Klopt dat idee in de essentie waarover men ongerust is? Ja. Kinderen kunnen relatief ingrijpende medische zorg krijgen zonder dat de ouder op de hoogte is.
Je kan mensen niet verwijten ongerust te zijn hierover. Hun ongerustheid ridiculiseren alsof ze schrik hebben van een gekleurd zebrabad is fout.

Als je ooit ECHT wil begrijpen waarom Trump de verkiezingen won en wil voorkomen dat zoiets in de toekomst terug gebeurd, in de VS of in Europa, dan moet je wel wat dieper kijken dan mensen hun ongerustheden belachelijk maken.
Ik kan op 5 minuten tijd ook honderden artikels bangmakerij vinden over kinderen en transgenderoperaties, dat betekent niet per se dat dat een existentieel probleem in de samenleving vormt, wel dat de media dat graag gebruikt als een politiek drukmiddel om angst en haat op te wekken.

Die bron die je daar aanhaalt over Washington komt dan weer van WNG. Ik heb geen idee wat er van klopt en ik ga nu ook niet al je bronnen factchecken maar ik vermoed dat er in het artikel heel wat nuance ontbreekt.
WORLD is a Christian news organization producing Biblically sound, daily coverage of global, national, and cultural current events. World's declared perspective is one of Christian evangelical Protestantism.

Dat ouders daar bezorgd van worden, snap ik wel. Daarom exploiteren conservatieve media dat onderwerp ook zo graag. Het is juist een onderwerp dat wat mij betreft veel meer nuance verdient in plaats van te verdrinken in een storm van constant opgezweepte morele verontwaardiging.

Laatst bewerkt:
Dat ouders daar bezorgd van worden, snap ik wel. Daarom exploiteren conservatieve media dat onderwerp ook zo graag.
Volgens mij heb je als ouder wel wat grotere problemen als je kind zonder ook maar enig teken naar jou toe (en zonder teken vanuit geraadpleegde psychologen, artsen, etc.) aan hormoontherapie begint.

Dat ouders daar bezorgd van worden, snap ik wel. Daarom exploiteren conservatieve media dat onderwerp ook zo graag.
Perfect. Dat is waar ik naar op wil wijzen.

Ik heb zelf dit verhaal al meerdere keren gehoord van andere mensen, en als ik dan even 5 minuten google en 3 bronnen vind die blijken aan te tonen dat dit effectief gebeurd, dan is dat een probleem.

Je kan misschien met fact checking aantonen dat die bronnen fout zijn en mij een idioot noemen, maar het idee is al lang de wereld ingeschoten.
DAT is mijn punt. Ik heb deze keer bewust niet veel moeite gestoken om deze bronnen na te kijken, want ik geloof wel 100% zeker dat ik hier met deze 5 minuten googelen al meer fact checking heb gedaan en terughoudendheid heb getoond dan wat het overgrote deel van de bevolking doet.
DAT is de realiteit van vandaag en we moeten daar mee leren werken.
Dat houd ook in dat we de argumenten van de tegenpartij niet minimaliseren en negeren zoals die zin over regenboog zebrapaden. Je riskeert daarmee enkel de tegenpartij belachelijk te maken zonder dat je beseft waar ze feitelijk ongerust over zijn (al dan niet terecht). Waardoor je die ongerustheid ook niet kan oplossen.

Door de argumenten en denkwijze van de tegenpartij te ridiculiseren zal het resultaat enkel zijn dat die tegenpartij een hekel krijgt aan jou en niet meer zal willen luisteren naar jou. Exact waar het imo voor een groot deel fout is gelopen bij de democraten in de VS en waar het fout blijft lopen.

Kijk naar die open brief die Bernie Sanders schreef vlak na de verkiezingen waarin hij de democraten bekritiseerde.
Reactie democraten: 'Sanders is fout'. Tjah ....

Hoe weet JIJ dat je zelf niet brainwashed bent door wat je hier in onze media hoort? Probeer a.u.b. tenminste te begrijpen waar de andere kant vandaan komt en waarom ze denken zoals ze denken. Je mag gerust fouten zien in hun denkwijze. Maar er zal ook een zekere wijsheid in zitten. Als je ze simpelweg als domme brainwashed troll wegzet ga je hen nooit begrijpen en nooit fouten in je eigen denkwijze (die er zeker zijn) kunnen ontdekken.
Ik heb op de vorige pagina nog gezegd dat een deel van Woke ook onder extremisme valt. Maar vind het zeker een variabel punt van u, voor de duidelijkheid. Alleen lijkt alsof extremisme bestreden moet worden met ander extremisme en dat stoort mij. En mijn post was half ludiek bedoeld inderdaad, maar ergens ook weer niet. Omdat ik heel veel mensen hoor klagen over iets als een regenboog-zebrapad en dat dezelfde mensen zijn die zitten te juichen bij elke tegenslag of wet die teruggedraaid wordt ten nadelen van de "LGBTQ"-gemeenschap. Terwijl dat niet alleen overdreven belachelijke dingen zijn en sommige wetten aangepast zijn op discriminatie tegen te gaan, wat nog altijd het streefdoel moet zijn lijkt mij.

Ik weet niet of ik gebrainwashed ben, dat is waar, maar buiten mijn afkeur tegen religie en extremisme, waar ik mogelijks moeite heb met objectief te blijven, denk ik dat ik een vrij gematigde mening heb die wel in lijn ligt met de meerderheid van de maatschappij of die gestaafd wordt door de wetenschap. Onze media gaat zeker niet 100% objectief zijn, maar ik denk dat we hier in België nog weinig te klagen hebben over onze media, als je dat vergelijkt met andere landen. Het zijn vooral mensen die hun "nieuws" uit alternatieve bronnen halen, die twijfelen over onze gewone media, maar dat heeft andere redenen.

Ik denk niet dat ik hier al vaak de Amerikaanse bevolking dom heb genoemd of belachelijk heb gemaakt. Mensen zijn een product van hun omgeving en wanneer die omgeving Fox News is en conservatief-evangelische radio die de helft van de tijd spendeert aan het demonizeren van transgender mensen dan ben ik niet verbaasd dat zoveel Amerikanen dat als een levensbedreigend onderwerp beschouwen.

Daarom dat Republikeinen ook zo graag focussen op zaken zoals identiteit en mensen bang maken met allerlei verhalen over migrant crime of transgenders. De media bepaalt uiteindelijk welke problematiek als belangrijk wordt gepercipieerd. Dat mensen in Nebraska wakker liggen van migrant crime is geen rationele bezorgdheid gebaseerd op feiten maar een gevoel aangewakkerd door de media. Het is divide et impera, zoals Sanders reeds 20 jaar geleden zeer terecht aanhaalde.

Volgens mij heb je als ouder wel wat grotere problemen als je kind zonder ook maar enig teken naar jou toe (en zonder teken vanuit geraadpleegde psychologen, artsen, etc.) aan hormoontherapie begint.

Ik zou als ouder in de VS ook een pak bezorgder zijn over school shootings dan over die minuscuul kleine kans dat mijn kind genderdysforie vertoont, maar wie ben ik :unsure:

Annual-school-shootings-usa-2000-2024a.png

bron

Ik weet niet of ik gebrainwashed ben, dat is waar, maar buiten mijn afkeur tegen religie en extremisme, waar ik mogelijks moeite heb met objectief te blijven, denk ik dat ik een vrij gematigde mening heb die wel in lijn ligt met de meerderheid van de maatschappij of die gestaafd wordt door de wetenschap. Onze media gaat zeker niet 100% objectief zijn, maar ik denk dat we hier in België nog weinig te klagen hebben over onze media, als je dat vergelijkt met andere landen. Het zijn vooral mensen die hun "nieuws" uit alternatieve bronnen halen, die twijfelen over onze gewone media, maar dat heeft andere redenen.
Volledig akkoord hiermee. Maar dit kan enkel zo blijven als we met ons allen waakzaam blijven tegenover onze eigen subjectiviteit, en daarom wijs ik er graag op dat iedereen wel met een zekere subjectiviteit naar dingen kijkt.
En zoals o.a. kay-gell aanhaalde vlogen er een aantal paginas geleden toch net iets te veel platte verwijten rond, toevallig net nadat 57 eerlijk antwoordde op de vraag waarom hij voor Trump zou stemmen. In plaats van te proberen begrijpen waar zijn ideëen vandaan kwamen.

Terug
Bovenaan