De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

het conflict over van wie het land nu eigenlijk is oplossen door 1.5 miljoen mensen te deporteren. ok.

het conflict over van wie het land nu eigenlijk is oplossen door 1.5 miljoen mensen te deporteren. ok.
Dat conflict kan drie kanten op: eeuwige oorlog, een tweestatenoplossing of etnische zuivering. De Westbank zal nog wel volgen.

Dat conflict kan drie kanten op: eeuwige oorlog, een tweestatenoplossing of etnische zuivering.
Eeuwige oorlog en tweestatenoplossing zijn al geprobeerd.

Hoe de situatie daar nu is lijkt het me niet slecht dat de naburige bevriende landen de vluchtelingen en deze ganse bevolking opvangen zodat ze daar een goed leven kunnen leiden en de miseri gedaan is.

7 miljoen Oekraïners zijn Polen binnen gegaan. 1.5 miljoen Palestijnen verdelen over al die bevriende moslimlanden die met open armen staan te wachten zou gaan probleem mogen zijn.

Zeker gezien hoe afschuwelijk en mensonwaardig de situatie daar is, waar de kinderen in moeten “leven” enz… zoals je vaak in de media ziet.

Hoe de situatie daar nu is lijkt het me niet slecht dat de naburige bevriende landen de vluchtelingen en deze ganse bevolking opvangen zodat ze daar een goed leven kunnen leiden en de miseri gedaan is.

7 miljoen Oekraïners zijn Polen binnen gegaan. 1.5 miljoen Palestijnen verdelen over al die bevriende moslimlanden die met open armen staan te wachten zou gaan probleem mogen zijn.

Zeker gezien hoe afschuwelijk en mensonwaardig de situatie daar is, waar de kinderen in moeten “leven” enz… zoals je vaak in de media ziet.
Allez, fijn te weten dat je openlijk pleit voor etnische zuivering.

Voordat ik verder hier op kan reageren moet ik toch even de vraag stellen : Ben je serieus of sarcastisch?

Wel even opmerken dat van die 7 miljoen Oekrainers die Polen zijn binnengegaan, er 5 miljoen weer zijn doorgegaan naar de rest van Europa of zelfs teruggekeerd naar Oekraine.

We kunnen ook voorstellen dat de VS de Israëlische joden opvangt, genoeg ruimte en dan kunnen de Arabieren eindelijk in vrede leven zonder een kolonialistische bullebak in hun midden.

Ja en die landen staan met open armen te wachten om hen op te vangen sure...

Enige wat die mensen willen is een stuk land en met gerust gelaten worden, is al jaren aan de gang dat het Palestijnse volk afziet.

Misschien moeten we Trump zijn voorbeeld volgen en diegene die hetgeen hij uitkraamt als koude pap lusten ook deporteren, dan heeft hij nog meer jaknikkers erbij en zijn wij ervan af. Iedereen blij.

Laatst bewerkt:
'Grappig' dat Trump voorstelt dat Egypte en co wel wat meer Palestijnen moeten/kunnen opvangen, maar dan anderzijds zelf in eigen land zoveel mogelijk migranten buiten wil.

'Grappig' dat Trump voorstelt dat Egypte en co wel wat meer Palestijnen moeten/kunnen opvangen, maar dan anderzijds zelf in eigen land zoveel mogelijk migranten buiten wil.

Oorlogsvluchtelingen opvangen van uw buurland vs illegale migranten uit heel de wereld willen weren, is nu wel geen correcte vergelijking.

Oorlogsvluchtelingen opvangen van uw buurland vs illegale migranten uit heel de wereld willen weren, is nu wel geen correcte vergelijking.
Het zal inderdaad nooit een volledig correcte vergelijking zijn. Maar de ironie zit em er wel ergens in dat Trump op een bepaalde manier, met dit soort uitspraken, mee verantwoordelijke is van deze oorlogsvluchtelingen.

Aan de ene kant tegen migratie zijn, maar wel mee oorzaak zijn aan migratie is gewoon wat ironisch.

Ontkenning van de klimaatopwarming lijkt wel een belangrijke factor te zijn bij degenen die Trump wel ok vinden. Ook in dit topic al termen gelezen als 'klimaatgekte' of 'klimaatwaanzin'. Als we even onze double think inschakelen is 'drill baby drill' dan inderdaad een schitterend idee. (economisch - voor de VS toch - en qua druk op Rusland)

Ondertussen staat LA opnieuw in brand en verzint Trump een uitleg die zeker niet te maken heeft met de klimaatverandering. Alternatieve feiten, dat is dan weer opgelost se.
Ontkenning van klimaatopwarming of zichzelf niet economisch verzwakken zo lang China kolencentrales bijbouwt zijn wel 2 verschillende zaken.
Dat laatste is wat Trump ervan maakt.
Dat eerste is waar het volgens jou op lijkt bij zijn volgers, maar wie zal dat zeggen... De grootste of fanatiekste idioten zullen altijd het luidste roepen, het meeste tijd hebben om te gaan betogen of op socials te lullen, of op de eerste rij staan op rally's... Er zal zeker ook een groep zijn die de klimaatopwarming niet ontkent, maar die vooral niet naief wil zijn en nu een dollar in hun hand wil ipv hopen dat hun kinderen een graadje minder hebben. Waar dan nog de kans bestaat dat China die hoop wegneemt, en ze in hun hoofd die dollar kwijt zijn door een chinees. Die dollar is belangrijker dan het klimaat voor arme mensen, als gemiddelde BG'er is dat soms moeilijk te snappen en dan kijken we al snel neer op zo'n mensen...

"Drill baby drill" is inderdaad een spijtige zaak. Ik blijf vooral van mening dat zolang de koude oorlog niet voorbij is eender welk klimaat akkoord gedoemd is om te falen. China is de extra speler in de koude oorlog geworden. Het wantrouwen tussen de grootmachten om zichzelf economisch te verzwakken is nog steeds te groot, en vooral (bijna enkel) zij hebben invloed op het klimaat. Ik zou dus graag evenveel kritiek horen op Xi Jinping dan op Trump, of de chinese en amerikaanse presidenten in het algemeen, en ze beiden oproepen om meer en betere rechtstreekse gesprekken te hebben en akkoorden te sluiten om dit wantrouwen weg te werken. Meer inspecteurs uitwisselen ter naleving bvb, zoals men nucelair ook deed/doet. Dat lijkt me de enige weg vooruit om de beloftes ook echt waar te maken.
China targets

Laatst bewerkt:

Dan geef je toch geen goed signaal , jarenlang mag Israël daar stukken land inpalmen van Palestina en nu zouden de Palestijnen maar moeten verhuizen. Trump wilt hier het annexeren van land normaliseren.
We zien dat nu ook zijn expansiedrang aan zijn uitspraken dat hij Groenland en Canada wilt annexeren.
Die Palestijnen zullen permanente vluchtelingen zijn, of denk je dat ze ooit nog zullen mogen terugkeren?

Trump toch een versnelling hoger geschakeld tov z'n eerste termijn. Wat zit ie nu weer onmiddellijk sancties op te leggen aan Colombia 🤣

Terug
Bovenaan