De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

Allemaal heel subtiel, maar dit begint toch echt de grenzen te overschrijden van een onafhankelijke openbare omroep?! Stel dat er een schandaal zou losbarsten binnen de N-VA, kun je je de immense politieke druk voorstellen om dit niet naar buiten te brengen? Zowel rechtstreekse als onrechtstreekse druk. Ik vind dit niet langer gezond.
Die zender is nooit "onafhankelijk" geweest enkel in naam.
En net zoals alle overheidsdiensten was het vroeger 100 maal erger qua politieke bemoeienissen en dito benoemingen.
Maar misschien was het toen zo erg niet voor sommigen wegens "juiste partij" ?
 
Die zender is nooit "onafhankelijk" geweest enkel in naam.
En net zoals alle overheidsdiensten was het vroeger 100 maal erger qua politieke bemoeienissen en dito benoemingen.
Maar misschien was het toen zo erg niet voor sommigen wegens "juiste partij" ?
Oké, hiervoor mag je bewijzen aandragen. Aangezien hier al herhaaldelijk is aangetoond dat jouw bewering totaal niet klopt.
Op welke manier zijn ze afhankelijk? Of niet-neutraal, want daar lijk je op aan te sturen? Hoe uit zich dat? Want dit zijn holle slogans, hè.

Edit: Te beginnen bij deze, en dan alle pagina's erna: https://www.beyondgaming.be/archive...venheid-en-kleur.1160245?page=5#post-22432117 met bewijzen van onpartijdigheid. Behalve één inmenging van het VB, geloof ik, en een paar journalistieke fouten.
 
Laatst bewerkt:
Oké, hiervoor mag je bewijzen aandragen. Aangezien hier al herhaaldelijk is aangetoond dat jouw bewering totaal niet klopt.
Op welke manier zijn ze afhankelijk? Of niet-neutraal, want daar lijk je op aan te sturen? Hoe uit zich dat? Want dit zijn holle slogans, hè.

Edit: Te beginnen bij deze, en dan alle pagina's erna: https://www.beyondgaming.be/archive...venheid-en-kleur.1160245?page=5#post-22432117 met bewijzen van onpartijdigheid. Behalve één inmenging van het VB, geloof ik, en een paar journalistieke fouten.
Ik ga hier geen 27 pagina's opnieuw lezen hoor, 99% zonder bronvermelding trouwens.
Of bedoel je dat "wetenschappelijk onderzoek" van 5 bladzijden zonder bronvermeldingen ?
 
Ik ga hier geen 27 pagina's opnieuw lezen hoor, 99% zonder bronvermelding trouwens.
Of bedoel je dat "wetenschappelijk onderzoek" van 5 bladzijden zonder bronvermeldingen ?
Geen 27 pagina's. 1 post van 2 zinnen:
De VRT heeft in 2015 zelf meerdere onderzoeken naar partijdigheid aangevraagd. De links kan je beneden in dit artikel vinden.

https://communicatie.vrt.be/vrt-gaat-bewust-om-met-onpartijdigheid

En als je daarin geen zin hebt, staan in die post de conclusies van de drie onafhankelijke onderzoeken:
Doorheen het onderzoek zijn geen aanwijzingen gevonden dat er een structureel problematische situatie zou bestaan bij de VRT in verband met onpartijdigheid.

Tot slot stellen de experten dat VRT het goed doet op dit vlak, maar dat er zeker nog werkpunten zijn. Belangrijk is dat VRT naar de toekomst kijkt: hoe zal men omgaan met de verschillende groepen in de multiculturele samenleving?

Spelers vinden over het algemeen dat de VRT nastreeft onpartijdig te zijn. Op basis van deze bevraging kan geen sluitend bewijs vastgesteld worden van een scheeftrekking in de berichtgeving naar links of rechts, of een systematische bevoordeling van bepaalde meningen tegenover andere. Hoewel sommige respondenten VRT niet altijd onpartijdig vonden, valt het enerzijds op dat een groot deel van de respondenten vindt dat de publieke omroep hier toch wel hoge standaarden nastreeft en anderzijds dat diegenen die minder overtuigd zijn op dit vlak niet per se aan één kant van de politieke, sociaal-economische of andere maatschappelijke breuklijnen te situeren zijn.

Maar het is aan jou om jouw stelling te bewijzen, hè.
 
Ik blijf vinden dat Tinne Van Der Straeten toch echt een zwakke indruk maakt wanneer ze in discussie gaat. Het komt soms over alsof ze denkt dat ze alles beter weet maar wanneer ze dan de daad bij het woord moet voegen lijkt het altijd wel in brabbeltaal te eindigen.

Rond minuut 59-60 start het.
Dat is, of zo lijkt het toch, toch echt een dankbaar persoon om een discussie tegen te hebben als je er goed wilt uitkomen...

Daarnaast stel ik mij toch vragen met wat er in haar opkomt om te denken van dit is een goed idee, of een meerwaarde, om dit te gaan zeggen : https://www.hln.be/buitenland/energ...om-van-lagere-prijzen-te-profiteren~a90e6e6d/

Ik zou als energieleverancier eens mijn schouders ophalen.
 
Laatst bewerkt:

Nieuw programma ‘Knappe koppen’ veroorzaakt nieuwe rel bij VRT: “Schaamteloos en cynisch”


Niet 100% on-topic, maar wel 90% denk ik.

1) Eerst en vooral: ik vind het een fantastisch idee om een soort "topdokters" te maken, maar dan van ingenieurs. Dat is trouwens al letterlijk kritiek van mij geweest op "topdokters" denk ik. Dat het altijd dokters zijn, en nooit ingenieurs. Nu zou daar dus verandering in komen. Helemaal top!
2) Maar ik begin mij wel echt zorgen te maken over de politieke beïnvloeding van onze openbare omroep.
  • De Raad van Bestuur van de VRT zit vol met politiek benoemden. De helft bestaat daar nu al uit Vlaams-Nationalisten. Net op dat moment kwam er dan een reeks zoals "Het Verhaal van Vlaanderen". Subtiel.
  • Dan zie je dat ze vollen bak willen besparen op de VRT en tegelijkertijd willen populariseren. Een subtiele aanpak om te zeggen: "Stop eens met jullie vervelende diepgravende onderzoeksreportages. Geef het gepeupel maar vooral Brood en Spelen!". En intussen vliegt gans de VRT op droog zaad wat betreft zijn algemene werkingsmiddelen.
  • Om dan vervolgens voor héél specifieke projecten plots wel met geld te smijten naar de VRT vanuit het kabinet van Jan Jambon (N-VA). In de zin van: "Jij krijgt geen geld meer, BEHALVE als je ons voorstel zou volgen om een programma te maken hoe VLAAMSE ingenieurs voor VLAAMSE welvaart zorgen".
Allemaal heel subtiel, maar dit begint toch echt de grenzen te overschrijden van een onafhankelijke openbare omroep?! Stel dat er een schandaal zou losbarsten binnen de N-VA, kun je je de immense politieke druk voorstellen om dit niet naar buiten te brengen? Zowel rechtstreekse als onrechtstreekse druk. Ik vind dit niet langer gezond.

Er is niets aan de hand hoor:

N-VA’ers verlaten parlement om hoorzitting met VRT-top tegen te houden


De Vlaming blijkt toch maar enorm coulant te zijn tegenover corruptie, zolang het vanuit Vlaams-Nationalistische hoek komt blijkbaar.
 

Nieuw programma ‘Knappe koppen’ veroorzaakt nieuwe rel bij VRT: “Schaamteloos en cynisch”


Niet 100% on-topic, maar wel 90% denk ik.

1) Eerst en vooral: ik vind het een fantastisch idee om een soort "topdokters" te maken, maar dan van ingenieurs. Dat is trouwens al letterlijk kritiek van mij geweest op "topdokters" denk ik. Dat het altijd dokters zijn, en nooit ingenieurs. Nu zou daar dus verandering in komen. Helemaal top!
2) Maar ik begin mij wel echt zorgen te maken over de politieke beïnvloeding van onze openbare omroep.
  • De Raad van Bestuur van de VRT zit vol met politiek benoemden. De helft bestaat daar nu al uit Vlaams-Nationalisten. Net op dat moment kwam er dan een reeks zoals "Het Verhaal van Vlaanderen". Subtiel.
  • Dan zie je dat ze vollen bak willen besparen op de VRT en tegelijkertijd willen populariseren. Een subtiele aanpak om te zeggen: "Stop eens met jullie vervelende diepgravende onderzoeksreportages. Geef het gepeupel maar vooral Brood en Spelen!". En intussen vliegt gans de VRT op droog zaad wat betreft zijn algemene werkingsmiddelen.
  • Om dan vervolgens voor héél specifieke projecten plots wel met geld te smijten naar de VRT vanuit het kabinet van Jan Jambon (N-VA). In de zin van: "Jij krijgt geen geld meer, BEHALVE als je ons voorstel zou volgen om een programma te maken hoe VLAAMSE ingenieurs voor VLAAMSE welvaart zorgen".
Allemaal heel subtiel, maar dit begint toch echt de grenzen te overschrijden van een onafhankelijke openbare omroep?! Stel dat er een schandaal zou losbarsten binnen de N-VA, kun je je de immense politieke druk voorstellen om dit niet naar buiten te brengen? Zowel rechtstreekse als onrechtstreekse druk. Ik vind dit niet langer gezond.
De raad van bestuur bestaat uit 12 leden
Hiervan zijn er 4 onafhankelijk (sinds 2019 als ik me niet vergis) en 8 politiek benoemd
Van deze 8 zijn er (slechsts) 3 N-VA en 1 VB (voor de 4 onafhankelijke was het 4 en 2)

Uw stelling kan dus als onwaar bestempeld worden
Er is niets aan de hand hoor:

N-VA’ers verlaten parlement om hoorzitting met VRT-top tegen te houden


De Vlaming blijkt toch maar enorm coulant te zijn tegenover corruptie, zolang het vanuit Vlaams-Nationalistische hoek komt blijkbaar.
Ik wist niet dat N-VA een meerderheid had :laugh:
 
De raad van bestuur bestaat uit 12 leden
Hiervan zijn er 4 onafhankelijk (sinds 2019 als ik me niet vergis) en 8 politiek benoemd
Van deze 8 zijn er (slechsts) 3 N-VA en 1 VB (voor de 4 onafhankelijke was het 4 en 2)

Uw stelling kan dus als onwaar bestempeld worden

Ik wist niet dat N-VA een meerderheid had :laugh:
NVA en VB hebben blijkbaar wel een meerderheid in die commissie en je kan het VB bezwaarlijk niet Vlaams nationalistisch noemen.
 
^dat N-VA het halfrond verlaat is in mijn ogen toch gewoon een soort van schuldbekentenis. Een hoorzitting hou je toch enkel tegen als je denkt dat de spreker iets negatief of belastend zal zeggen over je partij(leden)?
Of omdat je van mening bent dat dit niet de bevoegdheid van de politiek is maar van de algemene vergadering/raad van bestuur

“Dit is een politieke kwestie, die we met de minister en niet met de CEO willen beslechten”, zegt Chris Janssens van Vlaams Belang. “Een hoorzitting met de CEO zou – op vraag van de VRT – ook achter gesloten deuren kunnen plaatsvinden, en dat willen we niet.”
 
Of omdat je van mening bent dat dit niet de bevoegdheid van de politiek is maar van de algemene vergadering/raad van bestuur
Dat is de mening van het Vlaams Belang, en het Vlaams Belang verliet de commissie niet. Waarom de N-VA dan wel?
En het kan de mening zijn van een politieke partij, maar de decreten schrijven nog altijd voor dat het Vlaams Parlement ook één van de controleorganen van de VRT is. Dat je dan alles in werk stelt om een hoorzitting met de CEO te vermijden is toch erg apart hoor.
 
Of omdat je van mening bent dat dit niet de bevoegdheid van de politiek is maar van de algemene vergadering/raad van bestuur
Opnieuw: dan stem je tegen, maar ga je niet doelbewust stemmingen saboteren en zo het democratisch spel belemmeren. Je blijft verdedigen wat niet te verdedigen valt.
 
Verbod op sociale media tot 15 jaar. Ik volg Beckers wel dat ouderlijke verantwoordelijkheid een grotere rol moet spelen dan Vadertje Staat erin. Maar van Rousseau hebben we al eerder uitspraken gezien over opvoeding die de wenkbrauwen doen fronsen. Benieuwd of dat gaat veranderen als hij zelf ooit aan kinderen begint.

Hoe gaat de Staat dat trouwens opvolgen?

Als ik sociale media trouwens volg mogen boomers er ook van weggehaald worden. :unsure:
 
Verbod op sociale media tot 15 jaar. Ik volg Beckers wel dat ouderlijke verantwoordelijkheid een grotere rol moet spelen dan Vadertje Staat erin. Maar van Rousseau hebben we al eerder uitspraken gezien over opvoeding die de wenkbrauwen doen fronsen. Benieuwd of dat gaat veranderen als hij zelf ooit aan kinderen begint.

Hoe gaat de Staat dat trouwens opvolgen?

Als ik sociale media trouwens volg mogen boomers er ook van weggehaald worden. :unsure:
Blijkbaar wil hij een ItsMe koppelen aan facebook , Instagram en TikTok. lol
 
Terug
Bovenaan