De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

Dat zou kunnen, maar als dat de taak is van Maarten Boudry, dan faalt hij daar schromelijk in. Geef mij dan maar een andere filosoof.
Op welk vlak faalt hij dan?

Inhoudelijk staat hij sterk. En ik heb geen enkele wetenschapsfilosoof zo actief het maatschappelijke debat weten modereren om op drogargumenten te wijzen. Dit is niet alleen een belangrijke functie in de discussie tussen wetenschappers maar ook naar de bevolking toe.

Waar je wel van moet houden is zijn nogal combattieve stijl want ik heb ook geen enkele wetenschapsfilosoof op 1 jaar tijd, zowel het ontslag van Maggie De block als minister van volksgezondheid als Annemans zien eisen op sociale media. Het is een heethoofd die nogal rap ontploft.
 
Op welk vlak faalt hij dan?

Inhoudelijk staat hij sterk. En ik heb geen enkele wetenschapsfilosoof zo actief het maatschappelijke debat weten modereren om op drogargumenten te wijzen. Dit is niet alleen een belangrijke functie in de discussie tussen wetenschappers maar ook naar de bevolking toe.

Hij maakt zelf met de regelmaat van de klok gebruik van valse analogieën, karikaturen en stropoppen, met name in het onderwijsdebat.
Voor de rest besteed ik niet zo veel aandacht aan hem, dus kan zijn dat het op die vlakken beter is.
 
Hij maakt zelf met de regelmaat van de klok gebruik van valse analogieën, karikaturen en stropoppen, met name in het onderwijsdebat.
Voor de rest besteed ik niet zo veel aandacht aan hem, dus kan zijn dat het op die vlakken beter is.
Maarten Boudry is een held als je meegaat in zijn manier van denken. Die vaak echt wel bij de haren gegrepen is. Wat maakt dat je ofwel aan zijn lippen hangt, ofwel hem verafschuwt. Er is geen middenweg met hem.
 
Ik ken zijn naam niet, de man die helemaal rechts zit had het iets te laat opgezet en enkel zijn intro gehoord. Die zei dus werkelijk dat programma’s als De Afspreek het Vlaams Belang best niet meer uitnodigde en geen platform zouden bieden. Dus de grootste Vlaamse partij zou geweerd moeten worden. Uiteraard vermeldde hij ook dat mensen die op VB stemmen fout zitten. Ik ben nu wel eens heel nieuwsgierig naar zijn uitleg daaromtrent.
 
Ik ken zijn naam niet, de man die helemaal rechts zit had het iets te laat opgezet en enkel zijn intro gehoord. Die zei dus werkelijk dat programma’s als De Afspreek het Vlaams Belang best niet meer uitnodigde en geen platform zouden bieden. Dus de grootste Vlaamse partij zou geweerd moeten worden. Uiteraard vermeldde hij ook dat mensen die op VB stemmen fout zitten. Ik ben nu wel eens heel nieuwsgierig naar zijn uitleg daaromtrent.
Heb je toevallig een naam?
Ben wel eens benieuwd wie daar zijn vingers aan wilt verbranden. Dat is werkelijk de domste opmerking die je nu kan maken.
Dat is 30% van de Vlamingen dommeriken noemen. Dommeriken die mogelijks ook naar de afspraak kijken.
 
Heb je toevallig een naam?
Ben wel eens benieuwd wie daar zijn vingers aan wilt verbranden. Dat is werkelijk de domste opmerking die je nu kan maken.
Dat is 30% van de Vlamingen dommeriken noemen. Dommeriken die mogelijks ook naar de afspraak kijken.
Vincent Scheltiens, professor geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen. Volgens hem weegt een (extreem) rechtse partij zoals VB teveel op het politieke landschap, met meteen een terughaal naar 40-45 uiteraard. Kort gezegd zijn VB stemmers volgens hem dom en hoort de partij niet thuis volgens hem binnen de democratie.

Hij vermeld nogal graag dat het als historicus zijn taak is om continu terug te verwijzen naar de jaren 30-40-45. Dus hij demoniseert 30% van de Vlaamse stemmers, elke VB stemmer is in zijn ogen een extreem rechtse neo-nazi. Je zou denken dat een academicus slimmer is dan dat, blijkbaar niet.

En ik had het daarstraks niet verkeerd gehoord. Hij vindt wel degelijk dat bijvoorbeeld een Tom Van Grieken niet meer aanwezig mag zijn in politieke programma's en dat de media onderling moeten afspreken om ze eventueel te negeren. Zum kotzen. Ik kijk niet dagelijks naar De Afspraak, maar dit was toch een van de meest misselijkmakende vertoningen die ik tot nu toe gezien heb. Werkelijk degoutant.
 
Laatst bewerkt:
Die dame van de MR heeft daar wel enkele taboes doorbroken. Waar zijn de cijfers over zelfmoorden, depressies, etc in de dagelijkse corona updates? Jammer dat wij geen enkele vlaamse politicus hebben die dat durft.
 
Die dame van de MR heeft daar wel enkele taboes doorbroken. Waar zijn de cijfers over zelfmoorden, depressies, etc in de dagelijkse corona updates? Jammer dat wij geen enkele vlaamse politicus hebben die dat durft.
Het is nu toch niet dat er geen aandacht aan psychologische problemen gegeven wordt? Daar wordt al regelmatig over gesproken sinds het begin van de pandemie. Misschien is er nog meer aandacht nodig maar van een taboe kan je hier toch moeilijk spreken.

Belgische cijfers over zelfmoorden in 2020 zijn er blijkbaar nog niet zoals daar ook vermeld werd maar als je het online opzoekt dan lijkt de conclusie in landen waar het wel al studies over gemaakt zijn te zijn dat zelfmoorden alvast niet echt geÏmpacteerd zijn, of toch dat dat op dit moment nog niet uit de al beschikbare cijfers blijkt.
 
Het is nu toch niet dat er geen aandacht aan psychologische problemen gegeven wordt? Daar wordt al regelmatig over gesproken sinds het begin van de pandemie. Misschien is er nog meer aandacht nodig maar van een taboe kan je hier toch moeilijk spreken.

Belgische cijfers over zelfmoorden in 2020 zijn er blijkbaar nog niet zoals daar ook vermeld werd maar als je het online opzoekt dan lijkt de conclusie in landen waar het wel al studies over gemaakt zijn te zijn dat zelfmoorden alvast niet echt geÏmpacteerd zijn, of toch dat dat op dit moment nog niet uit de al beschikbare cijfers blijkt.
Het krijgt aandacht maar er wordt niets aan gedaan.
Dat zou zijn zoals zeggen dat de coronacijfers slecht zijn en we in een 3de golf zitten, maar er dus niks aan zullen doen.

Ze heeft een punt dat corona meer impacteert dan enkel de doden en het tof zou zijn om de andere data ook mee te delen. Alleen hebben we daar geen goede data van omdat het niet belangrijk genoeg is om te verzamelen of om over te spreken.

Wat vooral frapant is, is dat de experts dus aanbevelingen hebben gedaan in het verleden die hieraan tegemoet komen, maar men beslist heeft de kappers te openen bijvoorbeeld.

Daarnaast was haar punt over proportionele maatregelen gebaseerd op data gewoon volledig juist. Waar zijn de bewijzgen dat een nachtklok zou helpen ?
 
Ik vond ze maar een bedenkelijk niveau hebben.

Ze kloeg bijvoorbeeld dat mensen met problemen (anoraxxia, psycholgisch,..) niet opgenomen konden worden omdat de druk op de ziekenhuizen nu te groot was. Maar ze wilt wel zwaar gaan versoepelen, waar door de druk op die instellingen alleen maar groter gaat worden.
 
Ik vond ze maar een bedenkelijk niveau hebben.

Ze kloeg bijvoorbeeld dat mensen met problemen (anoraxxia, psycholgisch,..) niet opgenomen konden worden omdat de druk op de ziekenhuizen nu te groot was. Maar ze wilt wel zwaar gaan versoepelen, waar door de druk op die instellingen alleen maar groter gaat worden.

Goh, dat ze wat slagkracht mistte achter haar argumenten en daardoor een zwakkere indruk gaf ben ik het mee eens. Anderzijds hoeveel andere Franstalige politici komen in Nederlandstalige actuaprogramma's mee debatteren? En daarenboven: waarom zijn die cijfers er niet?

Sorry, maar ik vind dat er anno 2021 geen excuus is om geen beter zicht te hebben op verdachte overlijdens zoals zelfmoord.
Dat ze daar niet mee willen adverteren om andere mensen niet op slechte gedachten is een andere discussie, maar anderzijds wanneer men in artikels het overlijden meldt maar niet de doodsoorzaak weet je het vaak ook natuurlijk.
 
misschien word ik te oud, maar ik begin me meer en meer te storen aan de pano's en telefacts van deze wereld
deze avond opnieuw
moet ik nu echt compassie hebben met iemand die 40000 euro heeft geïnvesteerd in zonne energie? really?
 
Terzake:

Wat was het nut vandaag om de Rusische ambasadeur te vragen om te vragen of russisch vacin wel echt is en of het niet Politiek wapen is?
Wa denkte dat die mens gaat zeggen?
Ja we doen het zodat we kunnen tonen dat jullie zwak zijn? Zo kunnen we oost europese landen terug naar ons krijgen? Dat is ons meesterplan de EU kapot temaken?
 
Soms wil zo’n Russische huurmoordenaar dat nochtans wel toegeven. Zie die vergiftiging, maar dat lijkt me hier wat vergezocht
 
Perhaps is het een gevoel dat enkel bij mij leeft, maar na Pano van de zonnepanelen en alles rond corona geweest, verwacht ik een massa extra protest stemmen bij de volgende verkiezingen.
 
Ik spreek me niet uit in welke richting, ik voel enkel een groot ongenoegen & wantrouwen in de huidige politieke elite. Ikzelf voel ook dat ongenoegen.
Daarbij ben ik ervan overtuigd dat VB & Pvda even hypocriet zijn zoals alle andere politiekers, alleen hebben zij dit nog niet kunnen (mogen) bewijzen :)
Ik stem dan ook al een poos ongeldig, voor diezelfde beweegredenen
 
Laatst bewerkt:
Waarschuwing (zonder strafpunten): onrespectvolle woordkeuze.
Op VB en PVdA dan? Want alle andere partijen zijn ergens wel in hetzelfde bedje ziek
Ik denk dat vooral de o=vld het gelag gaat betalen.
O-vld kiezers gaan naar nva en de nva kiezers gaan naar vlbl. Dat lijkt me zowat de doorstroming.

Op links vind ik dat precies toch minder frappant.
De doorstroming van spa naar pvda lijkt mij toch minder aanwezig. Ik heb meer de indruk dat spa en groen gwn krijgsgevangenen uitwisselen bwvs
 
Terug
Bovenaan