[DCU] DC Universe

bojo96

Active member
Vreemd dat er geen thread is omtrent de DCEU. Enfin bij deze dan.

Gisteren (pas) gaan kijken naar Black Adam. Was in het algemeen een leuke film, verstand op nul en kijken hoe ze lekker ouderwets elkander de kop inslaan. De nieuwe groep superhelden, Justice Society of America, hebben het goed gedaan in hun debuut alhoewel Atom Smasher wisselvallig is, de ene keer gaat hij KO tegen de grond na één klap van Black Adam, later incasseert hij probleemloos een grote, krachtige explosie van Black Adam. Doctor Fate en Hawkman zijn krachtige helden die overeind weten te blijven tegen iemand als Black Adam. Je vraagt je dan wel af waar ze al die tijd zaten met Doomsday, Steppenwolf of waarom een Suicide Squad nodig is als Waller de Justice Society kan inschakelen. Beetje eenzelfde scenario als de Eternals in de MCU.

De DCEU is op de terugweg na heel wat tegenslag (Batman v Superman, Justice League) en meevallers (Aquaman, Wonder Woman, Joker, The Batman). Zeker met de terugkeer van Henry Cavill's Superman waar fans naar snakken. Het ziet er naar uit dat DCEU zal draaien rondom Superman, Black Adam en Shazam. Ook komen er nog heel wat interessante films aan met Shazam 2, Aquaman 2 (met Batman) en The Flash waar ze veel van verwachten en met een karrevracht aan cameo's.
 
Slecht nieuws voor de fans van Henry Cavill's Superman; hij komt dan toch niet terug ondanks zijn mini-comeback in de post-credit scene van Black Adam.

dmuYPmn.jpg


Het gerucht gaat dat CEO James Gunn een nieuwe Superman-film wil maken omtrent een Clark Kent in z'n jonge jaren. Er komt dus een einde aan (naar mijn mening) de beste Superman ooit.
 
Jeuj, opnieuw een jonge Superman die een balans probeert te vinden tussen zijn leven als Superman en Clark Kent.
 
Een Joker 2 staat wel nog op de planning en de serie Peacemaker komt ook een volgend seizoen van.
Weet wel niet of ze in het DCU passen.
 
DC zou beter een jaar of 10 hun grote personages op stal houden, en proberen iets op te bouwen met kleinere personages zoals Marvel indertijd. Ik vond de Arrowverse series (aanvankelijk) 10 keer interessanter dan bijna alles wat de DCEU heeft uitgebracht. Enkel de eerste Wonder Woman was een film die kon wedijveren met Marvel.

De nieuwe Batman was ook wel goed, en Joker natuurlijk ook, maar die horen niet echt tot de DCU.
 
het probleem met DCEU imo is dat ik niet goed weet wat wel en wat niet DCEU is. Bij Marvel weet ik exact welke deel zijn van MCU en welke niet, bijvoorbeeld.
 
James Gunn heeft uiteraard wel het nodige krediet verdient. Heeft met Suicide Squad, Guardians en ja..ook Super...een aantal van de fijnste films in het genre van de laatste jaren gemaakt. Ook Peacenaker was erg goed. Ik ben benieuwd wat Gunn met zijn voorliefde voor misfits en underdogs gaat doen met DC. Zo lang hij Nate Fillion maar cast in iets is het allenaal goed.

Het probleem met de DCEU is er eentje van inconsistentie en screw ups van de bazen bij WB. Man of Steel was enorm goed, maar Batman v Superman hebben ze verminkt. (Die extended director's cut van Snyder is veel beter.), ook de originele Suicide Squad hebben ze volledig kapot gemaakt ten opzichte van Ayer zijn oorspronkelijke cut.

Koppel dat alles aan de brute pech met Josstice League, het feit dat Patty Jenkins door de nand viel met WW 84 ( je kan een filmmaker ook te los laten blijkbaar(, het gedoe met Ezra Miller en Ray Fisher..

Er zijn duidelijk erg sterke elementen aan de DCEU, maar als de fundering wankel is...dan sloop je het huis en bouw je gewoon opnieuw op.
 
Misschien ben ik alleen daarin maar ik heb er persoonlijk niet zo'n goed oog in. Ze willen opnieuw beginnen en terug met superman. Series niet meegerekend wordt dat reboot #5. Zit er iemand te wachten op nog is een jongere Clark Kent als journalist/superman? Hebben we dat al niet 100x gezien? Hetzelfde voor Batman. Zelfs zijn meest iconische villains hebben we al in verschillende iteraties zien passeren.

Marvel had denk ik grotendeels het geluk dat heel hun heldenstal gewoon nog niet zo bekend was en het voor het grote publiek echt gewoon nieuwe verhalen zijn. Hun helden zijn ook veel meer "up to date" in vergeljiking met de nogal 1920s inspired superman, batman, aquaman, wonderwoman, ...

Ik hoop dat Gunn zijn ding weer doet en nobodies en weirdos opvoert die niemand kent. Als het weer Lex Luthor wordt ga je mij nog moeilijk meekrijgen.
 
Ik moet wel zeggen dat ik enorm sceptisch was over de Pattinson Batman, omdat ik écht totaal geen zin had in wééral eens een nieuwe Batman, maar dat ik dat wel een heel goeie film vond. Maar ik zit er gewoon echt niet meer op te wachten. Ik denk echt dat ze, net zoals Marvel, moeten focussen op de iets minder grote namen. En dan eventueel gaandeweg de grote kleppers terug toevoegen. Maar dan niet met Origin Story nummer zoveel.
 
Het ironische is een beetje dat als WB alles gewoon organisch had laten groeien, ipv koste wat het kost op 2 jaar tijd te doen waar Marvel 10 jaar voor nodig heeft gehad, ze volgend jaar ook gewoon al hun 10 jarig jubileum hadden kunnen vieren met een Justice League Endgame als het ware. Terwijl ze nu nog geen stap verder staan door hun eigen bemoeienissen.
 
Het ironische is een beetje dat als WB alles gewoon organisch had laten groeien, ipv koste wat het kost op 2 jaar tijd te doen waar Marvel 10 jaar voor nodig heeft gehad, ze volgend jaar ook gewoon al hun 10 jarig jubileum hadden kunnen vieren met een Justice League Endgame als het ware. Terwijl ze nu nog geen stap verder staan door hun eigen bemoeienissen.
Dat vat het goed samen vind ik. Ze zagen het succes van Marvel en wilden het ook. Maar daarbij zijn ze vergeten welke weg Marvel heeft moeten afleggen vooral dat universe zo'n fenomeen werd. Komt er nog eens bij dat ze van hogerhand te veel hebben ingegrepen.
 
CEO James Gunn heeft de plannen getoond betreft de (voorheen DCEU) DCU. De laatste films van het DCEU universum worden nog uitgebracht en vanaf dan begint 'Chapter 1' (vergelijkbaar met de Phases van Marvel) genaamd 'Gods & Monsters'. De laatste DCEU films zijn:

  • Shazam! Fury of the Gods (maart 2023)
  • The Flash (juni 2023)
  • Blue Beetle (augustus 2023)
  • Aquaman and the Lost Kingdom (december 2023)

Een gelekte foto van Chapter 1:

R2fLbkI.png


Wat we weten betreft de films en series van Chapter 1:

Films:
  • Superman: Legacy - film over Clark Kent die de balans moet vinden tussen een mens zijn en de superheld
  • The Authority - gebaseerd op Wildstorm personages (Suicide Squad 2.0?)
  • The Brave and the Bold - nieuwe Batman film (mét Robin)
  • Supergirl: Woman of Tomorrow - film over de vrouwelijke tegenhanger van Superman
  • Swamp Thing - een donkere film over Swamp Thing
Series:
  • Creature Commandos - geanimeerde serie dat deel uitmaakt van de DCU
  • Waller - serie rondom Waller van de DCEU (Suicide Squad en Black Adam). Vindt plaats tussen Peacemaker seizoen 1 en 2
  • Lanterns - detective serie rondom Green Lanterns (Hal Jordan en John Stewart)
  • Paradise Lost - voorloper van Wonder Woman, blijkbaar in Games of Thrones-stijl
  • Booster Gold - serie rond deze superheld

Het is onduidelijk welke originele helden zullen behoren tot de nieuwe DCU. Superman en Batman worden duidelijk hercast terwijl The Flash, Wonder Woman en Aquaman lijken te blijven. Over Cyborg's toekomst is niets geweten. De acteur was wel ontslagen voor al deze veranderingen.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook dat gevoel. Ze gaan zichzelf serieus moeten bewijzen en met nog maar eens batman en superman van stal te halen gaat dat bijzonder moeilijk zijn. Van die hele eerste fase heb ik op eerste gevoel enkel lichte interesse in Swamp Thing.
 
Ze waren vooral veel te gehaast door het succes van de Marvel films. Nu had Marvel wel de hoofdvogel afgeschoten met Iron Man (onverwacht succes) want de eerste MCU film The Incredible Hulk was niet bepaald een succes. Langzaamaan hebben zij hun universum opgebouwd met films voor individuele personages. Dan kwam de climax met de Avengers; meerdere superhelden die samenkomen in één film. Dat was hét signaal om te beginnen met eenzelfde universum maar dan voor DC superhelden. Man of Steel was een geweldige film om het universum mee op te starten, maar het vervolg was gerushed. In plaats van een film over de DCEU Batman krijg je meteen een clash tussen de twee titanen met BvS waar je ook nog eens Wonder Woman krijgt geïntroduceerd. Twee nieuwe superhelden in één film en dat al in de tweede film van de DCEU. Na Wonder Woman's introductie kwam er een film omtrent dit personage om dan een DCEU-versie van Avengers uit te brengen. Weer gerushed en in de rapte weer twee nieuwe superhelden introduceren met The Flash en Cyborg. Een slechterik die zomaar verschijnt in tegenstelling tot MCU Thanos waar men jarenlang heeft mee gewacht.

Ze hadden beter elk Justice League-lid een film gegeven om het publiek kennis te laten maken met de superheld. Om ze dan (zoals bij de Avengers) te laten samenkomen. Voor elke individuele superheldenfilm konden ze bijvoorbeeld een Suicide Squad-lid als bad guy gebruiken. Dan had je met de Suicide Squad f!lm een Avengers-versie maar dan van DCEU bad guys.

Het potentieel was er met kleppers als Superman, Batman en Wonder Woman die mee behoren tot de populairste superhelden ooit plus ze werden naar mijn mening perfect gecast. Henry Cavill en Gal Gadot ademen respectievelijk Superman en Wonder Woman. Ook Ben Affleck is een perfecte Batman veteraan.

Een slechte visie en gebrek aan geduld is de reden dat er een reboot zit aan te komen.
 
Terug
Bovenaan