[DCU] DC Universe


Ziet er veelbelovend uit met varianten (Keaton's Batman, Supergirl i.p.v. Superman) en terugkerende personages (Affleck's Batman en General Zod).
 
Ik vraag me vooral af wat het nut is van die film. Want alle personages die je nu voorbij gaat zien komen zullen in James Gunn's universum hoogstwaarschijnlijk niet voorkomen of recast worden. Want ik zie niet in waarom ze met deze film Gunn's universum zouden starten, want dan blijft het oude DCEU gewoon aanslepen.

Heel stiekem hoop ik eigenlijk dat de laatste 3 DCEU films (The Flash, Aquaman en Shazam) alle drie gigantische kaskrakers worden die elk een miljard+ dollar binnen brengen. Gewoon om te zien wat WB zou doen. Want in het uitzonderlijke geval dat dit zou gebeuren zie ik ze echt niet die franchises op te geven.
 
Ik vraag me vooral af wat het nut is van die film. Want alle personages die je nu voorbij gaat zien komen zullen in James Gunn's universum hoogstwaarschijnlijk niet voorkomen of recast worden. Want ik zie niet in waarom ze met deze film Gunn's universum zouden starten, want dan blijft het oude DCEU gewoon aanslepen.

Deze film gaat de DCEU resetten dus Blue Beetle en Aquaman lijken deel te gaan uitmaken van de DCU aangezien hun films na The Flash uitkomen. Black Adam is DCEU only, Shazam en Wonder Woman zijn onzeker, de acteurs van Cyborg en Superman zijn zoals geweten ontslagen en Ben Affleck wil niet langer Batman spelen. Gunn heeft bevestigd dat er een andere acteur wordt gecast voor een nieuwe Batman:

QRPDyB0.jpg


Heel stiekem hoop ik eigenlijk dat de laatste 3 DCEU films (The Flash, Aquaman en Shazam) alle drie gigantische kaskrakers worden die elk een miljard+ dollar binnen brengen. Gewoon om te zien wat WB zou doen. Want in het uitzonderlijke geval dat dit zou gebeuren zie ik ze echt niet die franchises op te geven.

Alleen Aquaman heeft de kaap van 1 miljard gehaald dus voor DCEU films is dit uitzonderlijk i.t.t. MCU. Al moet ik wel zeggen dat The Flash waarschijnlijk veel kijkers gaat lokken met o.a. Keaton's Batman. Zoals we konden zien in No Way Home doet nostalgie veel met een mens. Met dat gedoe rond Amber Heard was er veel onduidelijkheid om Aquaman 2 maar met Batman erin wordt dit waarschijnlijk weer een succes ja.
 
Laatst bewerkt:
Blue Beetle? Als nerd ooit vaag wel van gehoord... maar deze trailer zegt me letterlijk niets. Batman een fascist? Zucht...

Ik vrees dat ook deze film net als Shazam 2 gewoon gaat floppen, en tenzij Guardians of the Galaxy 3 substantieel beter doet, dat we een stevige terugval zien van het superheldengenre dat de laatste decennia de cinema gedomineerd heeft, ...

Bijna de gehele Marvel Phase 4 met uitzondering van Spiderman No Way Home en misschien nog Doctor Strange in the Multiverse of Madness, was wat mij betreft een teleurstelling, met als absolute dieptepunten Eternals en Black Panther Wakanda Forever.

Het DCEU heeft wat mij betreft zelfs nauwelijks memorabele films opgeleverd. Man of Steel (jammer dat daar nooit een échte sequel op kwam), Wonder Woman & Aquaman mochten er zijn, maar BvS, Justice League, Suicide Squad ... allemaal geen rewatch waard. The Flash zou ik misschien nog willen zien omdat ik dat persoonlijk één van de meest interessante personages vind, maar dan die hoofdrolspeler... blah.
Feitelijk zijn de enige DC films van de laatste jaren die de moeite waard waren, buiten het DCEU gemaakt: Joker en The Batman.

Dit nieuwe DCU... tja, ik zal het een kans geven sowieso, maar ik heb er geen goede hoop meer in als ik die slate zie. Ze zouden beter het idee van een shared universe gewoon een tijdje terug in de diepvrees steken, want zelfs bij Marvel werkt het niet meer, en eerlijk gezegd heeft het nog elders nooit gewerkt tot dusver (cfr. dat zgn. Dark Universe van Universal en nog een deel andere pogingen).
 
Deze zag ik niet aankomen.

“The Flash” director Andy Muschietti revealed that none other than Nicolas Cage is making a cameo in the movie as Superman.
 
Ik zag die aankomen doordat de director en DC zelf het al gespoiled hebben. Meestal zijn zo'n spoilers die door de makers zelf gelekt worden géén goed teken, want dat doen ze om de verkoop aan te wakkeren wanneer die tegenvalt.

Bij Marvel's Eternals en als ik me niet vergis DC's Black Adam en Shazam 2 hebben ze gelijkaardige trucjes geprobeerd.

Omdat ik de Flash wél een interessante superheld vind, denk ik toch nog te gaan kijken, maar ik heb er weinig goede hoop op, en het is een film die nadien toch weinig/geen impact gaat hebben zoals ik eerder al schreef.
 
Niemand die The Flash heeft gezien? Moet zelf nog gaan kijken maar heb logischerwijze al wat spoilers gelezen en gezien. Geeft me alleszins No Way Home vibes. Blijkbaar heeft Keaton de show gestolen
Keaton/Batman die het kan opnemen tegen Kryptonians had niemand durven voorspellen in 2013 na Man of Steel
 
Ik denk niet dat ik veel mensen The Flash ga aanraden. Ik was erop gebrand om Michael Keaton Batman gezien, omdat als kind in de '89 Batman hype zat. Maar deze film is een beetje een allegaartje zoals de vorige DC films dat waren. Ze blijven ondermaats tov wat Marvel vroeger kon maar ook tegenover wat WB Animation Studios eruit kon halen.
 
Vandaag The Flash gezien en het is toch één van de betere DCEU films hoor. Leuk tempo en Ezra Miller viel verrassend goed mee, zelfs als hij twee keer de rol moest vervullen.
Cameo van Wonder Woman en zelfs Henry Cavill's Superman zij het CGI sinds hij ontslagen is. Iedereen van de Justice League komt dus (even) tevoorschijn buiten Cyborg alhoewel hij wordt vermeld.

Paar leuke momentjes zoals Eric Stoltz die hier blijkbaar wél de hoofdrol speelt in Back to the Future. Deed me denken aan Last Action Hero waar Sylvester Stallone de hoofdrol speelt in Terminator 1. Over Terminator gesproken, Cyborg wordt door Flash één keer omschreven als Terminator dus die twee films bestaan in de DCEU net zoals Superman als personage bestaat in de MCU.
De 'laughing bag' die jonge Flash vond in de Batcave was een leuke verwijzing en bewijs dat de Joker bestaat/bestond in dat universum

De film gaat er simpelweg om dat Barry in een universum beland met alleen maar een Batman. Er is geen Superman maar wel zijn nicht, echter is zij al gevangen voordat ze haar krachten ontvangt door de zon. Kal-El/Superman wordt door Zod al vermoord als baby. Er zijn verder geen superhelden in dit universum. Flash helpt hun Flash aan zijn krachten te geraken (hij krijgt die normaal door een ongeluk in een laboratorium terwijl hun Flash normaliter een date had). Zod arriveert op aarde en is van plan hetgeen te doen wat hij wilde doen in 'ons' universum in 2013's Man of Steel.
Puntje bij paaltje komt het er op neer dat dit universum niet te redden valt wat ze ook proberen. Ze proberen achtereenvolgens de battle te winnen door terug te gaan in de tijd maar eigenlijk kan alleen Superman Zod verslaan.

Dit is wat mij betreft de beste superheldenfilm tot nu toe dit jaar en grote kanshebber om beste superheldenfilm te zijn van dit jaar. Laat de buitenwereld maar lachen met de financiële tegenslagen zou ik zeggen. Marvel is nu eenmaal hot en zelfs hun slechte films brengen veel geld op in de kas. Het feit dat bijvoorbeeld Black Panther 2 meer zal opbrengen dan The Flash zegt alles over de populariteit van Marvel t.o.v. DC in de filmwereld. Toch begint men de superheldenfilms wat moe te worden blijkbaar aangezien Ant-Man 3 recent slecht scoorde (naar Marvel normen). Maar als Michael Keaton's Batman je niet naar de cinema kan lokken, dan weet ik het ook niet meer eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Dit nieuwe DCU... tja, ik zal het een kans geven sowieso, maar ik heb er geen goede hoop meer in als ik die slate zie. Ze zouden beter het idee van een shared universe gewoon een tijdje terug in de diepvrees steken, want zelfs bij Marvel werkt het niet meer, en eerlijk gezegd heeft het nog elders nooit gewerkt tot dusver (cfr. dat zgn. Dark Universe van Universal en nog een deel andere pogingen).

De MonsterVerse doet het vooralsnog goed toch? Misschien wat gehaast (zoals de DCEU) met bijna meteen Godzilla en King Ghidorah tegenover elkaar. Uitkijken naar Godzilla x Kong: The New Empire alhoewel ik geen fan ben van een aapachtige als bad guy als zelfs King Kong Godzilla niet kan verslaan.
 
Afgelopen weekend gaan kijken naar The Flash, keek er wel naar uit omdat hij gebasseerd is op The Flaspoint Paradox.

Uiteindelijk toch een tegenvaller. Ezra Miller zag ik nie graag bezig. Flinterdun verhaal met wel wat gaten. En de CGI vond ik toch maar zwak voor een film met zo een budget in 2023. Ene moment cava en de andere moment niet om aan te zien. Hoe The Flash begint te lopen en loopt vond ik ook op niks trekken en vrij belachelijk. :laugh:

Het enigste positieve is Michael Keaton en je merkt dat ze veel op nostalgie hebben ingezet. Maar ik zou hem niet aanraden om te zien in de cinema, wacht dan eerder op streaming 😊
 
De MonsterVerse doet het vooralsnog goed toch? Misschien wat gehaast (zoals de DCEU) met bijna meteen Godzilla en King Ghidorah tegenover elkaar. Uitkijken naar Godzilla x Kong: The New Empire alhoewel ik geen fan ben van een aapachtige als bad guy als zelfs King Kong Godzilla niet kan verslaan.
Laat staan dat Godzilla in de 2de film op een gegeven moment OP zelf werd.
 
Laat staan dat Godzilla in de 2de film op een gegeven moment OP zelf werd.

Klopt, ze hebben Kong dan maar gebuffed want 2017's Skull island Kong zou eruit zien als een dwerg t.o.v. Godzilla. Dan nog een bijl om z'n kansen te verhogen maar iedereen wist wie de winnaar ging zijn. Ze hebben er dan maar een leuke twist aan gegeven; Godzilla verslaat Kong, Mechagodzilla verslaat Godzilla en Kong doodt Mechagodzilla.

Benieuwd wat ze gaan verzinnen voor de nieuwe villain want als die het moet opnemen tegen Godzilla én Kong...
 
Klopt, ze hebben Kong dan maar gebuffed want 2017's Skull island Kong zou eruit zien als een dwerg t.o.v. Godzilla. Dan nog een bijl om z'n kansen te verhogen maar iedereen wist wie de winnaar ging zijn. Ze hebben er dan maar een leuke twist aan gegeven; Godzilla verslaat Kong, Mechagodzilla verslaat Godzilla en Kong doodt Mechagodzilla.

Benieuwd wat ze gaan verzinnen voor de nieuwe villain want als die het moet opnemen tegen Godzilla én Kong...
En op het einde zeiden alle fans: Godzilla heeft heel den avond zijne nuc. beam gebruikt om te boren naar de kern dus als hij dat niet gebruikt had, had hij wss mecha godzilla wel verslaan.
 
Het lijkt erop dat Blue Beetle een nog grotere flop gaat worden dan The Flash, en dat ze waarschijnlijk ook daar zwaar verlies gaan hebben
 
Terug
Bovenaan