Auto Dashcam advies

mXXX

Active member
Iemand dat me een goede dashcam kan aanraden?
Het liefst zoek ik 4k en 360 graden, maar dat vind ik niet direct. Ik zal die waarschijnlijk ook hardwiren. Budget max 500 eur, lager max oo uiteraard.
Heb enkele jaren gewacht op vezo 360, maar dat gaat precies niets worden...
 
4k? Dat is doorgaans de referentie voor de resolutie van uw beeldscherm. En ook overkill voor een schermpje in uw auto. Ik denk dat je de megapixels van je camera bedoelt, ook daar moet je geen schaamharen mee door iemand zijn broek kunnen zien.

Je zoekt mogelijk iets zoals dit : https://shop.waylens.com/product/Z2...0.1258946538.1657112267-2061883104.1657112267
Is het dan niet zo dat hoe hoger de resolutie, hoe meer pixel ik kan zien hoe scherper de nummerplaten?

De link dat je stuurt is precies niet te koop en enkel in usa?
 
Is het dan niet zo dat hoe hoger de resolutie, hoe meer pixel ik kan zien hoe scherper de nummerplaten?

De link dat je stuurt is precies niet te koop en enkel in usa?
In theorie wel, maar de bitrate bij dashcams is meestal zo laag dat je toch niet veel kan lezen.
 
Is het dan niet zo dat hoe hoger de resolutie, hoe meer pixel ik kan zien hoe scherper de nummerplaten?

De link dat je stuurt is precies niet te koop en enkel in usa?
Ja maar 4K is doorgaans de referentie voor de resolutie van je beeldscherm zelf, niet van de camera. Ook al heb je cameras die in die resolutie kunnen filmen. Je hebt ook geen al te gekke camera nodig om nummerplaten te kunnen lezen. Bijna elke courante dashcam zal de taak kunnen vervullen. Zelfs die dat op een Coyote zitten zijn normaliter al voldoende.

Hier is eentje, geen 360 maar dat heb je niet nodig voor een vooraan geïnstalleerde cam :


Of zoiets :

 
Ik heb net ene besteld, Viofo A129 Pro Duo
Leek prijs/kwaliteit precies wel heel goed te zijn! Ook in de dashcamtalk forum komt die er uit als de topper
 
Naar aanleiding van deze thread eens bij Blackvue gekeken. Die prijzen zij you toch echt buitensporig 😩
 
Naar aanleiding van deze thread eens bij Blackvue gekeken. Die prijzen zij you toch echt buitensporig 😩
Ja echt wel belachelijk eigenlijk. Die video heeft een veel betere beeldkwaliteit. Ik zag iemand footage vergelijken van de blackvue en viofo en dat belachelijk hoeveel verschil erop zat, waarbij je bij blackvue meestal niets kon lezen vam de nummerplaat. En dat terwijl de viofo de helft goedkoper is. Dat was voor mij de doorslaggevende factor
 
Ja echt wel belachelijk eigenlijk. Die video heeft een veel betere beeldkwaliteit. Ik zag iemand footage vergelijken van de blackvue en viofo en dat belachelijk hoeveel verschil erop zat, waarbij je bij blackvue meestal niets kon lezen vam de nummerplaat. En dat terwijl de viofo de helft goedkoper is. Dat was voor mij de doorslaggevende factor
Kga die van u eens checken thx.
 
In mijn vorige auto had ik een Iroad Ione 3300CH, nu heb ik een blackvue 750.
In beide gevallen is het een dual dashcam, met camera vooraan en achteraan.
 
In mijn vorige auto had ik een Iroad Ione 3300CH, nu heb ik een blackvue 750.
In beide gevallen is het een dual dashcam, met camera vooraan en achteraan.
Heb je het gehardwired aan de zekeringskast?
Ik vind het eng om de binnenpanelen er af te halen
 
Ik zou die vandaag ontvangen. Eenmaal er wat getest en gespeeld mee geweest si, laat ik wel wat weten als je interesse hebt.
 
Heb je het gehardwired aan de zekeringskast?
Ik vind het eng om de binnenpanelen er af te halen
De eerste in mijn vorige auto niet.
Die nu wel, met zo een power magic pro kastje er tussen. Maar er waren problemen met dat bakje en nu is die momenteel wel weer gewoon op de 12 volt aansluiting ingeplugd.
 
Mijn avontuur zal wat langer duren... ze hebben enkel de hardwire kit opgestuurd geen dashcam..
 
Als ik nog een tip kan geven, als je dashcam 60 fps ondersteunt (met iets lagere resolutie) stel hem daar op in.

Mijn dashcam kan 1440p (30 fps) of 1080p (60 fps). Ik merk dat ik veel meer heb aan meer frames (vloeiender beeld en je kan makkelijker een frame stoppen op details zoals een nummerplaat).
 
Hoe ik het begrepen heb, overschrijft een dashcam altijd de oudste bestanden. Natuurlijk hoe meer storage hoe meer je opslaagt voordat het overschreven is. Ik hebber ene van 128gb gekocht
 
Een dashcam zal inderdaad steeds de oudste bestanden overschrijven. Wel zal hij een aantal markeren als "belangrijk" omdat zijn G sensor iets heeft gedetecteerd. Deze moet je dan zelf manueel wissen.
Je kan zelf instellen hoe zwaar de impact moet zijn om iets te laten markeren als "belangrijk".

Of zo was het toch op mijn Mi dashcam. Voor zover ik weet, zit dit toch op de meeste modellen.
 
Terug
Bovenaan