Auto Dashcam advies

Ik heb vandaag de viofo a129 duo aangekregen.
Gewoon eens getest ernet aan de laptop. Beeld ziet er goed uit.
Ik heb al een 3 tal garages opgebeld, maar niemand dat de dashcam wilt installeren. Ze werken enkel met dashcams die bij hun aangekocht is...
Dus nu ja, moet ik wat automechanica gaan leren en zien hoe ik het juist ga installeren.
Toevallig iemand dat hier iets van afweet?
 
Een dashcam zal inderdaad steeds de oudste bestanden overschrijven. Wel zal hij een aantal markeren als "belangrijk" omdat zijn G sensor iets heeft gedetecteerd. Deze moet je dan zelf manueel wissen.
Je kan zelf instellen hoe zwaar de impact moet zijn om iets te laten markeren als "belangrijk".

Of zo was het toch op mijn Mi dashcam. Voor zover ik weet, zit dit toch op de meeste modellen.
Bij veel camera's kan je dan ook nog eens met een knopje zelf aangeven wanneer je wilt dat er beelden vast opgeslagen worden.
 
Ik heb vandaag de viofo a129 duo aangekregen.
Gewoon eens getest ernet aan de laptop. Beeld ziet er goed uit.
Ik heb al een 3 tal garages opgebeld, maar niemand dat de dashcam wilt installeren. Ze werken enkel met dashcams die bij hun aangekocht is...
Dus nu ja, moet ik wat automechanica gaan leren en zien hoe ik het juist ga installeren.
Toevallig iemand dat hier iets van afweet?
Eigenlijk is dat niet zo moeilijk, ik heb nu al 2 keer zo een dashcam zelf geïnstalleerd bij mijn auto's.
Er staan normaal gezien ook wel wat video's op youtube van mensen die zo een installatie doen.
 
Eigenlijk is dat niet zo moeilijk, ik heb nu al 2 keer zo een dashcam zelf geïnstalleerd bij mijn auto's.
Er staan normaal gezien ook wel wat video's op youtube van mensen die zo een installatie doen.
Ja heb een video gevolgd op youtube voor audi q5 2018 specifiek. Maar daar is de stuur aan de andere kant, dus panel er af gehaald aan de passierskant met als gevolg dat er niets is. Ik moet die aan de bestuurderskant openen, maar de bestuurderskant heeft geen klem dus geen idee hoe ik dat paneel kan openen
 
Ja heb een video gevolgd op youtube voor audi q5 2018 specifiek. Maar daar is de stuur aan de andere kant, dus panel er af gehaald aan de passierskant met als gevolg dat er niets is. Ik moet die aan de bestuurderskant openen, maar de bestuurderskant heeft geen klem dus geen idee hoe ik dat paneel kan openen
Je wilt de camera dus vast aansluiten in het zekeringskastje?
Links of rechts gestuurd, dat zekeringskastje zit (voor zover ik weet) zo goed als altijd aan de linkerkant.
Om die kabels die van de camera komen naar die plaats te brengen zal je de bestuurdersdeur open moeten doen, het paneel dat je daar dan ziet (waar de deur tegenaan zit wanneer die dicht is) zou je moeten kunne losmaken.

Ik heb geen ervaring met Audi, enkel met een Citroën C4 en Renault Megane. Maar het principe zou hetzelfde moeten blijven.

Heb je het nodige materiaal om aan te sluiten?
Ga je de camera ook laten werken wanneer je geparkeerd staat of enkel wanneer je rijd?
 
Je wilt de camera dus vast aansluiten in het zekeringskastje?
Links of rechts gestuurd, dat zekeringskastje zit (voor zover ik weet) zo goed als altijd aan de linkerkant.
Om die kabels die van de camera komen naar die plaats te brengen zal je de bestuurdersdeur open moeten doen, het paneel dat je daar dan ziet (waar de deur tegenaan zit wanneer die dicht is) zou je moeten kunne losmaken.

Ik heb geen ervaring met Audi, enkel met een Citroën C4 en Renault Megane. Maar het principe zou hetzelfde moeten blijven.

Heb je het nodige materiaal om aan te sluiten?
Ga je de camera ook laten werken wanneer je geparkeerd staat of enkel wanneer je rijd?
Yes klopt, ik wil die aansluiten aan het zekeringskastje.

Yes heb alles, de dashcam en deze hardwire kit

Ja ik wil die ook laten werken als die geparkeerd staat. Als ik toch al deze moeite aan het doen ben, ineens te goei doen dan he :)

Ik probeer over een halfuurtje het paneel aa de bestuurderskant nog eens los te maken
 
Je wilt de camera dus vast aansluiten in het zekeringskastje?
Links of rechts gestuurd, dat zekeringskastje zit (voor zover ik weet) zo goed als altijd aan de linkerkant.
Om die kabels die van de camera komen naar die plaats te brengen zal je de bestuurdersdeur open moeten doen, het paneel dat je daar dan ziet (waar de deur tegenaan zit wanneer die dicht is) zou je moeten kunne losmaken.

Ik heb geen ervaring met Audi, enkel met een Citroën C4 en Renault Megane. Maar het principe zou hetzelfde moeten blijven.

Heb je het nodige materiaal om aan te sluiten?
Ga je de camera ook laten werken wanneer je geparkeerd staat of enkel wanneer je rijd?
Ik heb het open gekregen na lang prutsen!
Hoe bepaal waar ik hem juist in moet steken?
Ik heb de documentatie van audi erbij genomen maar die vertelt niets speciaals over dat zekeringskastje?
 
Ik heb het open gekregen na lang prutsen!
Hoe bepaal waar ik hem juist in moet steken?
Ik heb de documentatie van audi erbij genomen maar die vertelt niets speciaals over dat zekeringskastje?
Die zwarte draad de -, moet gewoon ergens aan de carroserie achter een bout vastgemaakt worden (wel op bloot metaal, want moet stroom geleiden), tot daar het simpelste
Van die andere twee moet er eentje aangesloten worden op een geschakelde + (dus wanneer het contact op staat) en de ander op een constante + (die altijd stroom levert), die laatste is om te filmen wanneer je geparkeerd bent.
Welke de geschakelde en welke de constante is zal wel in de informatie bij je toestel staan.

Sommige mensen steken die draad direct bij aan het pootje van de zekering, ik heb zo een zekering adapter of zekeringsplitter gebruikt.
 
Het is gelukt!
Ik ontbrak nog een kabel om de zekering te kunnen aftappen. Na die te hebben besteld is het volledig in orde gekomen. Het moeilijkste was de kabels wegwerken in de buurt van de airbags
 
ik heb van mijn vrouw 2 jaar geleden een Chinese merk dashcam gekegen van bij Bol.
Dacht die rond de 70 euro en ben er zeker tevreden van, heel scherpe video's en je kan met stembediening foto's maken.
 
En hoe bevalt de dashcam je.
Ik ben er tevreden van, doet wat het moet doen. Als ik de wagen opstart, springt die aan en als ik de wagen geparkeerd is en ik duw hem ineens via de dakrails, dan springt de dashcam ook aan om eventjes te filmen. Dus ben content.
Als je wat beelden wilt zien, kan ik er wat plaatsen als ik terug ben in België. Ik ben momenteel op vakantie.
 
Ik ben er tevreden van, doet wat het moet doen. Als ik de wagen opstart, springt die aan en als ik de wagen geparkeerd is en ik duw hem ineens via de dakrails, dan springt de dashcam ook aan om eventjes te filmen. Dus ben content.
Als je wat beelden wilt zien, kan ik er wat plaatsen als ik terug ben in België. Ik ben momenteel op vakantie.
Beelden heb ik al gezien op Youtube maar bedankt. Het ging me over de gebruikservaring. Ik ga deze ook kopen.
 
Beelden heb ik al gezien op Youtube maar bedankt. Het ging me over de gebruikservaring. Ik ga deze ook kopen.
Qua gebruikservaring ben ik er ook echt tevreden van. Hier gisteren te hard over een berm gereden waardoor die dacht dat ik een accident had, dus heeft hij de beelden gelockt. Ook handig dat je alles via de app kan configureren. Ben nog niet direct nadelen tegengekomen, is zeker geen miskoop geweest.
 
Terug
Bovenaan