Bernie.be
Well-known member
jawel.. Ook betwijfel ik of er effectief een versie bestaat waar het geen mengeling is van die vleesvarianten...
Dat noemen we hier een filet pur

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
jawel.. Ook betwijfel ik of er effectief een versie bestaat waar het geen mengeling is van die vleesvarianten...

ja maar dan noemen we het geen lange hamburger meer, of een lange halal hamburgerjawel.
Dat noemen we hier een filet pur![]()
Een currywuist met frut?@Ruigen Das Kempen hier en wij zeggen ook “curryweust”, uitgesproken als “currywuist” met een korte ui
Frieten bestellen wij hier als “ne frut”.

Voila, toch wel duidelijk dat Oost-Vlamingen de enige zijn die de dingen correct benoemen.
Een lange hamburger, tssssss...![]()
'dit is de uitleg maar ik blijf currywust zeggen'
Zie maar da ze u ni horen.halal geslachte varkens
Voila, toch wel duidelijk dat Oost-Vlamingen de enige zijn die de dingen correct benoemen.
Ge ziet, weer antwerpen die de slechte dingen naar de rest gebracht heeft. Altijd miserie met die gemeente. Curryworst gebruiken, den dikkenek uithangen, drugstrafiek creëren.... Niet dan miserie met hunVoila, toch wel duidelijk dat Oost-Vlamingen de enige zijn die de dingen correct benoemen.
Oost-Vlamingen zeggen dan ook frikandel.Enige wat Oost-Vlamingen kunnen is carnaval vieren en daar blijft het bij.
Tis frikandel godver.

Ik heb heel veel respect voor u, mede omwille van uw sterke bijdrages in het bouwtopic.Aan de andere kant was het grappig dat de conclusie op het einde was dat het frikandel was omdat dat woord al 400jaar gebruikt werd voor gehaktworst.
Ik noem separatorvlees nu ook niet direct gehakt...
Lijkt mij dat we misschien toch best de officiële naam veranderen naar lange hamburger. Dan is het nog een beetje logisch.
Nee, nee en nog eens nee. Lange hamburger is de meest ridicule naam daarvoor.Aan de andere kant was het grappig dat de conclusie op het einde was dat het frikandel was omdat dat woord al 400jaar gebruikt werd voor gehaktworst.
Ik noem separatorvlees nu ook niet direct gehakt...
Lijkt mij dat we misschien toch best de officiële naam veranderen naar lange hamburger. Dan is het nog een beetje logisch.
hamburgerbal ? Zoals gehaktbal.Nee, nee en nog eens nee. Lange hamburger is de meest ridicule naam daarvoor.
What's next?
Een boulet een "bollen hamburger" noemen?
.Respect om het moedige verhaal van uw rehabilitatie hier te delen.Ik heb een groot deel van mijn leven ook frikandel gebruikt, maar nu besef ik toch al enkele jaren dat de enige juiste benaming gewoon curryworst is. Ik hoop dat de rest hier ook nog tot dat inzicht komt.
Of een alcoholverslaving.Met een Antwerpse of Vlaams-Brabantse getrouwd dus.