Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 15 3,0%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 116 23,5%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 12,0%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 45 9,1%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 80 16,2%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    493
Ge maakt uw ballen zo groot en zo klein als ge ze wilt he. Kleintjes zijn ballekes. Een nonkel van mij maakt echt reuze gehaktballen, als we daar eten zijn het ballen met kriekskes.

Edit: nee centrum Oost-Vlaanderen
Da's gehaktbrood dan 🤷‍♀️
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Seg mannen...

IMG-20220705-110040490.jpg


sorry-i-couldnt-resist-head-shake.gif


Voor de liefhebbers: ze komen uit de airfryer
 
Een poging tot verzoening tussen beide kampen:

Een boulet snijden ze in sommige frituren in kleine partjes met in het midden precies een staafje. Alles hangt wel nog aan elkaar ter hoogte van de bodem. Zijn we het eens dat dit de lekkerste/beste manier is om een boulet in te snijden? Sommige frituren snijden die gewoon in 4 parten. Not done.
 
Een poging tot verzoening tussen beide kampen:

Een boulet snijden ze in sommige frituren in kleine partjes met in het midden precies een staafje. Alles hangt wel nog aan elkaar ter hoogte van de bodem. Zijn we het eens dat dit de lekkerste/beste manier is om een boulet in te snijden? Sommige frituren snijden die gewoon in 4 parten. Not done.
De 'boulet in bloei' is inderdaad de enige acceptabele manier om deze snack te frituren.
 
Een poging tot verzoening tussen beide kampen:

Een boulet snijden ze in sommige frituren in kleine partjes met in het midden precies een staafje. Alles hangt wel nog aan elkaar ter hoogte van de bodem. Zijn we het eens dat dit de lekkerste/beste manier is om een boulet in te snijden? Sommige frituren snijden die gewoon in 4 parten. Not done.
dat doen ze met een appelsnijder denk ik, maar niet helemaal doorgeduwd
 
De lange XXL-worst van de romeo's is een FRIKANDEL.

Ne swaffel van ene kunt ge krijgen als ge het er niet mee eens zijt.

Dus: frikandel wordt gelinkt aan de Romeo's...

Als je daarmee geassocieerd wilt worden mij geen probleem maar ik zal het wel op curryworst houden! :lint:

dat doen ze met een appelsnijder denk ik, maar niet helemaal doorgeduwd
Gewoon twee inkepingen geven met een mes zonder door te duwen tot de bodem?
Een appelsnijder heeft meestal een rondje om een klokhuis te verwijderen waardoor je een deel van de boulet zou verliezen.
 
Een poging tot verzoening tussen beide kampen:

Een boulet snijden ze in sommige frituren in kleine partjes met in het midden precies een staafje. Alles hangt wel nog aan elkaar ter hoogte van de bodem. Zijn we het eens dat dit de lekkerste/beste manier is om een boulet in te snijden? Sommige frituren snijden die gewoon in 4 parten. Not done.
Hear hear! Ik vind dat altijd jammer als die volledig is doorgesneden.

Trouwens nog een goeie (lekkere) manier: in zen geheel (licht) laten bakken en dan pas "in bloei" snijden. Krokante buitenkant, lauwe binnenkant :drool:.
 
Dus: frikandel wordt gelinkt aan de Romeo's...

Als je daarmee geassocieerd wilt worden mij geen probleem maar ik zal het wel op curryworst houden! :lint:
Alle lange gefrituurde worsten van de Romeo's zijn frikandellen maar niet alle frikandellen zijn van de Romeo's.

Als gij liever geassocieerd wilt worden met iets klein hebben ze ook de mini frikandel.
 
Is de benaming (curryworst) 'spécial' trouwens bekend buiten de regio Aalst?

Bedoelende vleesje of frit met fijngehakte ajuin en curryketchup.
in alle beschaafde delen van het land bekend mag ik hopen want enige correcte manier of schrijfwijze?
 
Terug
Bovenaan