Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 14 2,8%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 118 23,8%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 47 9,5%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 81 16,3%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    496
Dus: frikandel wordt gelinkt aan de Romeo's...

Als je daarmee geassocieerd wilt worden mij geen probleem maar ik zal het wel op curryworst houden! :lint:


Gewoon twee inkepingen geven met een mes zonder door te duwen tot de bodem?
Een appelsnijder heeft meestal een rondje om een klokhuis te verwijderen waardoor je een deel van de boulet zou verliezen.
je verliest het niet als je niet doorduwt hé... da's gewoon dat bizar staafje in het midden
 
Voila. Sluit het topic, we zijn eruit
giphy-downsized-large.gif
 
Lange hamburger. Echt, what the hell? De enige correcte benaming is een frikadel (frikandel is de merknaam). Curryworst kan er mee door, maar da's voor de seuten, de geletterden en diegenen die posten in het brutoloon-topic. In Wallonië zeggen ze toch ook niet une saucisse au curry s'il-vous-plaît?
 
Lange hamburger. Echt, what the hell? De enige correcte benaming is een frikadel (frikandel is de merknaam). Curryworst kan er mee door, maar da's voor de seuten, de geletterden en diegenen die posten in het brutoloon-topic. In Wallonië zeggen ze toch ook niet une saucisse au curry s'il-vous-plaît?
Sinds wanneer trekt een superieure Vlaming zich iets aan van wat onze marginale zuiderburen zeggen? 😅

Tis lange hamburger en daarmee uit
 
Lange hamburger. Echt, what the hell? De enige correcte benaming is een frikadel (frikandel is de merknaam). Curryworst kan er mee door, maar da's voor de seuten, de geletterden en diegenen die posten in het brutoloon-topic. In Wallonië zeggen ze toch ook niet une saucisse au curry s'il-vous-plaît?
Frikadel is niet hetzelfde als een frikandel. Verdomme zeg. Dit topic zou een leerschool moeten zijn! Waarom komen we dan nog steeds dit soort teksten tegen!!!
2b01d380a4c3b2e1e65e8e27f055c0f1.gif
 
Voor u is een frikadel een balleke zeker?
Euh, ja:


Een frikadel, vaak verward met een frikandel, is een ronde compacte gehaktbal met bepaalde kruiden. Volgens het "Etymologisch woordenboek van het Nederlands" draagt de bal deze naam al sinds het einde van de 16de eeuw.[1] Zo komt in een vroeg-17e-eeuwse vertaling in het Nederlands van de komedie l'Hipocrito van Pietro Aretino de zinsnede 'de hutspot en de frickedelle' voor.[2] De frikadel wordt vooral in België, Duitsland, Zweden en Denemarken gegeten.
 
niet alleen voor hem, voor iedereen. Da't is gewoon een correct synoniem.

Frikandel heeft niks met een merknaam te maken, dat is gewoon de enige juiste benaming voor die lange staaf separatorvlees.
ter info ik heb u heel kort een like gegeven omdat deel 1 wel correct is. Deel twee is echter foutief dus om deze reden heb ik de like terug teniet gedaan.

Hopend u hiermee niet langer in het ongewisse te laten.

Arevee
 
niet alleen voor hem, voor iedereen. Da't is gewoon een correct synoniem.

Frikandel heeft niks met een merknaam te maken, dat is gewoon de enige juiste benaming voor die lange staaf separatorvlees.
Misschien moeten we die benaming invoeren in heel Vlaanderen? Ineens uniform.

'Voor mij die lange staaf separatorvlees speciale aub.'
 
Misschien moeten we die benaming invoeren in heel Vlaanderen? Ineens uniform.

'Voor mij die lange staaf separatorvlees speciale aub.'
neeje, kan ook orgaanvlees zijn. al heeft men dat sinds de jaren 70 niet meer gedaan omdat er genoeg seperatorvlees is.

Enigste waar ik wat onzeker over ben is hoe dat zit met het fenomeen van halal... kan mij moeilijk inbeelden dat men gegarandeerd zeker kan zijn dat al het vlees dat van botten wordt afgezogen onder hoge druk effectief allemaal komt van halal geslachte varkens, kippen,koeien en paarden. Ook betwijfel ik of er effectief een versie bestaat waar het geen mengeling is van die vleesvarianten...
 
Terug
Bovenaan