Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

• Limburg en curryworst

Stemmen: 15 2,9%
  • Antwerpen en curryworst

Stemmen: 123 24,0%
  • Brussel en curryworst

Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

Stemmen: 61 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

Stemmen: 47 9,2%
  • West-Vlaanderen en curryworst

• Limburg en frikandel

Stemmen: 49 9,6%
  • Antwerpen en frikandel

• Brussel en frikandel

Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

Stemmen: 14 2,7%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 86 16,8%
  • West-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 106 20,7%

• Totaal aantal stemmers
    512
Een currywuist met frut? :wtf:

Met wat mayoneus en kutchep zeker?

Doet mij denken aan die politie-agent van Allo Allo vroeger:

Nieje Janus nieje tis zoewiezoewe ne frut me ne curryweust en ni curryweust me frut.

En oem just te zen ist ne frut me saas en mayoneis, ne beirehap en een kou bouletje veut wachte.

Frituur, fritkot

Niet Frutkot - dat is in Westerlo
Welke kan je aanraden daar? (Van Westel of de gebure)

De lange XXL-worst van de romeo's is een FRIKANDEL.

Ne swaffel van ene kunt ge krijgen als ge het er niet mee eens zijt.
XXL curryworst rijmt dan ook niet... vandaar.

ter info ik heb u heel kort een like gegeven omdat deel 1 wel correct is. Deel twee is echter foutief dus om deze reden heb ik de like terug teniet gedaan.

Hopend u hiermee niet langer in het ongewisse te laten.

Arevee
Ik had dezelfde fout gemaakt, ook mijn excuses!

Welke kan je aanraden daar? (Van Westel of de gebure)
In Westel Centrum is er Frituur De Nieuwe Ring, maar ik denk dat die van eigenaar veranderd zijn dus weet ik niet of het nog goed is.

Op de Blaberg is er De Sjoe, maar da's ook weer een tijd geleden dat ik daar geweest ben. Frietbakske in Herselt Centrum en Bintjes en co in de Varenwinkel is er ook nog.

In Averbode is er B&W, lang geleden dat ik daar geweest ben, maar zou nog steeds goed zijn. Op den Aarschotsesteenweg staat er een barak schuin tegenover de Q8 maar die hebben raar uren, dacht ik. Ben de naam wel effe kwijt.

Dat zijn zo degene waar ik nu kan opkomen. (Jennes op de Blaberg en de frituur naast de bakker in Herselt Centrum ben ik zelf nog niet geweest)

In Westel Centrum is er Frituur De Nieuwe Ring, maar ik denk dat die van eigenaar veranderd zijn dus weet ik niet of het nog goed is.

Op de Blaberg is er De Sjoe, maar da's ook weer een tijd geleden dat ik daar geweest ben.
Die hebben we nog niet gehad, denk ik.
Frietbakske in Herselt Centrum
Daar was ik minder content van ne keer of 2 a 3 vettige, platte frieten. 😞
Bintjes en co in de Varenwinkel is er ook nog.
Dit weekend nog van gehad was wel goed ja.
Ook wel nieuwe eigenaars sinds enkele jaren.
In Averbode is er B&W, lang geleden dat ik daar geweest ben, maar zou nog steeds goed zijn.
Al veel goeds van gehoord! Maar nog niet langs geweest.
Op den Aarschotsesteenweg staat er een barak schuin tegenover de Q8 maar die hebben raar uren, dacht ik. Ben de naam wel effe kwijt.
René en Viviane! Daar gingen we vroeger toen we daar vlakbij woonden.
@515 ben jij ook van de Kempen?
Yes 😎
Edde gij op elke pin op die map geklikt tot je hem vond? :unsure:
Dedication, liefde!

Yes 😎

Dedication, liefde!
In de kempen noemen ze dat kroegentocht ofzo?

Yes 😎

Dedication, liefde!
Dedju, wie weet ben ik u ooit al tegengekomen irl.
In de kempen noemen ze dat kroegentocht ofzo?
Ge moet toch weten welk frutkot het beste is naar uw goesting, dus veel testen ^^

Een frikadel is een soort gehaktbal die vooral in België gegeten wordt. Een frikandel is behalve in Belgische snackbars ook te vinden in Nederlandse snackbars; het is een gefrituurd worstje, gemaakt van gehakt vlees. In België wordt een frikandel ook wel curryworst genoemd door mensen met een verstandelijke beperking.
(Bron.)

Van Dale:

fri·ka·del (de; v(m); meervoud: frikadellen; verkleinwoord: frikadelletje)
1 (België) gehaktbal

fri·kan·del (de; v(m); meervoud: frikandellen)
1 gefrituurd worstje

Geen zoekresultaten in de Van Dale op 'curryworst'.

Officieel is het dus frikandel in België.

We weten ondertussen allemaal dat Antwerpenaren graag dwars liggen en graag opvallen. Leef en laat leven zeg ik dan. Dat is zo een beetje als een jonge kerel met zijn wagen, alle ramen open, loeiharde muziek en een agressieve rijstijl. Die vindt zichzelf heel wat, terwijl iedereen dat gewoon belachelijk vindt en er het zijne van denkt.

I have spoken. Thread mag gesloten worden.

We weten ondertussen allemaal dat Antwerpenaren graag dwars liggen en graag opvallen. Leef en laat leven zeg ik dan. Dat is zo een beetje als een jonge kerel met zijn wagen, alle ramen open, loeiharde muziek en een agressieve rijstijl. Die vindt zichzelf heel wat, terwijl iedereen dat gewoon belachelijk vindt en er het zijne van denkt.
tzelfde van moederdag, ze moeten perse ook hun eigen datum hebben :sarcastic:

Een frikadel is een soort gehaktbal die vooral in België gegeten wordt. Een frikandel is behalve in Belgische snackbars ook te vinden in Nederlandse snackbars; het is een gefrituurd worstje, gemaakt van gehakt vlees. In België wordt een frikandel ook wel curryworst genoemd door mensen met een verstandelijke beperking.
(Bron.)

Van Dale:

1 (België) gehaktbal

1 gefrituurd worstje

giphy.gif

(Bron.)

Van Dale:

1 (België) gehaktbal

1 gefrituurd worstje

Onvoorstelbaar dat mensen in 2022 zich nog zo makkelijk laten vangen door deze complottheorieën. Niet alles dat op't internet staat is de waarheid, vriend.

:wallbash:

tzelfde van moederdag, ze moeten perse ook hun eigen datum hebben :sarcastic:
Of de rest pakt het over van de VS :eviltongue:.

"Afkomstig uit de Verenigde Staten
Onze "moderne" Moederdag, op de tweede zondag van mei, is afkomstig uit de Verenigde Staten. Daar startte in 1870 een rechter uit Philadelphia in de staat Pennsylvania, Julia Ward Howe, een campagne voor Moederdag. Dat moest een dag worden van pacifisme en ontwapening, maar het idee sloeg niet echt aan.

....

Vanuit de VS heeft die "moderne" Moederdag zich dan over de rest van de westerse wereld verspreid, en in onze contreien kreeg de traditie in de loop van de jaren 20 voet aan de grond.

....

Ruim tien jaar eerder, in 1913, had de Antwerpse liberale schepen en kunstenaar Frans Van Kuyck echter in Antwerpen al een Moederdag geïntroduceerd, en wel op 15 augustus, de feestdag van Maria. Die was al sinds de Middeleeuwen de patroonheilige van de stad, en op die dag ging ook de grote Mariaprocessie uit.
"

Terug
Bovenaan