Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 14 2,8%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 118 23,8%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 47 9,5%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 81 16,3%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    496
Sry, maar dit gaat erover, t'es ne frikandel/curryworst tot daar aan toe, maar al de rest, boeken toe... Lees gewoon af hoe het op de pancarte van t frituur staat ffs...

Tis niet omdat het zo staat geschreven, dat het daarom ook juist is hé.
Er stond vroeger ook geschreven dat de aarde plat was.
😅
 
Het verschil tussen curryworst :bow: en frikadel :nono: kan ik nog begrijpen, maar voor lange hamburger moet ge toch totaal van de pot gerukt zijn? Wie beziet er dit :frikandel: nu en denkt "Ja. Dat is nu echt precies ne laaaange haaambuuurgeeer". En wie is er zo achterlijk om te denken "Awel, die heeft gelijk. Ik ga dat ook zeggen?"
Komaan, dan is Putin nog meer bij zijn verstand dan dit.
 
Het verschil tussen curryworst :bow: en frikadel :nono: kan ik nog begrijpen, maar voor lange hamburger moet ge toch totaal van de pot gerukt zijn? Wie beziet er dit :frikandel: nu en denkt "Ja. Dat is nu echt precies ne laaaange haaambuuurgeeer". En wie is er zo achterlijk om te denken "Awel, die heeft gelijk. Ik ga dat ook zeggen?"
Komaan, dan is Putin nog meer bij zijn verstand dan dit.
Een frikadel is geen frikandel!!!!
 
Wikipedia:
Curryworst kan verwijzen naar:

- de benaming voor de frikandel in delen van Vlaanderen
- Currywurst

Klik je op currywurst (curryworst):
Currywurst is een Duits fastfoodgerecht bestaande uit worst geserveerd met currysaus.

Klik je op frikandel:
Een frikandel is een langwerpige, donkergekleurde staaf van verschillende soorten vlees die warm gefrituurd wordt gegeten.

Zo moeilijk is het toch niet :unsure:
 
Just is just :

Nu of het zo geafficheerd staat, dat laat ik aan u over :

onderverdeling :

Ja, worstenbroodje... De eerste keren dat ik hier in de regio een worstenbroodje bestelde kreeg ik dan ook vaak de vraag "eentje met hamburger?".Ja buh joh... GEWOON EEN WORSTENBROODJE HE!!!!

Die onderverdeling op die kaart klopt trouwens ook totaal niet hoor. Het grootste deel van Limburg zegt gewoon "frikandel".
En in de regio's waar men wel "lange hamburger" gebruikt, staat ook wel gewoon mooi "frikandel" geafficheerd in de frituren, en bekijkt men u heus niet raar als ge (zoals het elke normale Belgische burger betaamt) "frikandel" zegt bij het bestellen.
 
Het verschil tussen curryworst :bow: en frikadel :nono: kan ik nog begrijpen, maar voor lange hamburger moet ge toch totaal van de pot gerukt zijn? Wie beziet er dit :frikandel: nu en denkt "Ja. Dat is nu echt precies ne laaaange haaambuuurgeeer". En wie is er zo achterlijk om te denken "Awel, die heeft gelijk. Ik ga dat ook zeggen?"
Komaan, dan is Putin nog meer bij zijn verstand dan dit.
Tis ne hamburger in lange vorm. Moeilijk kan het toch nie zijn zeker?
Frikandel lijkt teveel op frikadel, zoals nog duidelijk in uwe post 😃
En wie curryworst zegt is gewoon fout.
Ma dat ze in Antwerpen niet slimmer zijn wisten we al langer 🤣
 
Tbh, hier zeggen we beiden, curryworst of frikandel, beiden zijn duidelijk (rand van Brussel dus)

Voor mij ne curryworst special, of een frikandel special, iedereen zal u begrijpen hoor

Maar stel deze vraag aan iemand op straat, wat is een lange hamburger, ik denk dat er veel uit de lucht gaan vallen ze :unsure:
 
Het probleem met "lange hamburger" wordt trouwens nog erger als de "lange hamburger"-mensen dat gemakkelijkheidshalve plots ook nog eens gewoon "hamburger" beginnen te noemen, hier al vaker opgemerkt als ik naar de frituur ga. :unsure:

Ik herinner me nu plots zelfs de lichte teleurstelling die ik voelde toen ik als jong manneke naar een verjaardagsfeestje van een klasgenootje ging in het Genkse waar we "frietjes met hamburgers" zouden eten, en het uiteindelijk "maar" frikandellen bleken te zijn ipv een hamburger met alles er op en er aan.
 
Curryketchup, dat is ketchup met curry in.
Currysaus, dat is saus met curry in.

In een frikandel zit geen curry. Het is dus al even belachelijk als lange hamburger zeggen.

Ik ben voorstander om het land op te splitsen, vergeet de battle tussen Vlamingen en Walen.

En ook al ben ik voorstander van 'frikandel', de haat tegenover Antwerpenaren mag hier wel stoppen hoor. Hun opleiding en leefomgeving kan je totaal niet vergelijken met ons hoger niveau. Die mensen kunnen daar m.a.w. niets aan doen.
 
Dit weekend in de Limburg gezeten en daar stond er op 2 plekken frikandel op de kaart? En ik had mij al voorgenomen om mij aan te passen aan de inlandse bevolking en lange hamburger te zeggen 😄
 
Dit weekend in de Limburg gezeten en daar stond er op 2 plekken frikandel op de kaart? En ik had mij al voorgenomen om mij aan te passen aan de inlandse bevolking en lange hamburger te zeggen 😄
Wat hield u tegen?
We zetten frikandel op de kaart zodat de verdwaalde stadsmens niet totaal ontredderd is als hij een frituur tegenkomt
😅
 
En ook al ben ik voorstander van 'frikandel', de haat tegenover Antwerpenaren mag hier wel stoppen hoor. Hun opleiding en leefomgeving kan je totaal niet vergelijken met ons hoger niveau. Die mensen kunnen daar m.a.w. niets aan doen.
En wat met de haat tov te Limburger?
Of is het eerder afgunst?
Omdat we én de mooiste vrouwen hebben, én de sympathiekste zijn. Komt ook nog een prachtige woonomgeving bij. We zijn ook nog eens slimmer dan de gemiddelde Antwerpenaar. Maar om die mensen niet volledig de grond in te boren, hebben we besloten om ons wat dommer te laten lijken door trager te praten
😅😅
 
En wat met de haat tov te Limburger?
Of is het eerder afgunst?
Omdat we én de mooiste vrouwen hebben, én de sympathiekste zijn. Komt ook nog een prachtige woonomgeving bij. We zijn ook nog eens slimmer dan de gemiddelde Antwerpenaar. Maar om die mensen niet volledig de grond in te boren, hebben we besloten om ons wat dommer te laten lijken door trager te praten
😅😅
Ik werk dagelijks samen met Limburgers. Er is geen haat. Ik vind Limburgers best cool.

Dat er daar sommigen lange hamburger zeggen is gewoon schattig. Dat is zoals een kind die tractor tegen nen auto zegt.

Wel vreemd dat jullie ALLEMAAL een kat hebben. Krijg ik een Limburgse collega aan de lijn zeggen die altijd: 'Hoe is 't mejaaaaaauw?'.
 
Ik werk dagelijks samen met Limburgers. Er is geen haat. Ik vind Limburgers best cool.

Dat er daar sommigen lange hamburger zeggen is gewoon schattig. Dat is zoals een kind die tractor tegen nen auto zegt.

Wel vreemd dat jullie ALLEMAAL een kat hebben. Krijg ik een Limburgse collega aan de lijn zeggen die altijd: 'Hoe is 't mejaaaaaauw?'.
giphy.gif
 
Zoek maar eens in de lijst van frituursnacks, nergens staat er curryworst of lange hamburger. Gelieve in de toekomst de correcte benaming te gaan gebruiken. Frikandel it is bende farizeeërs.
 
Terug
Bovenaan