Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 15 3,0%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 116 23,5%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 12,0%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 45 9,1%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 80 16,2%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    493
Het heeft anders wel een wiki pagina...

Benamingen​

De frikandel kent nog diverse andere benamingen. In delen van Vlaanderen wordt de frikandel ook wel curryworst genoemd. In sommige Belgisch-Limburgse streken wordt een frikandel in de volkstaal ook wel een lange hamburger of simpelweg een "lange" genoemd.[5]

Een frikandel speciaal wordt ook wel een "curryworst speciaal", "open been", "open ruggetje" of "leuning" genoemd.
Een frikandel met mayonaise wordt ook wel "een lange met zalf" genoemd. Een "catamaran" of "waterfiets" is een bakje friet met twee frikandellen aan beide zijkanten.
"een lange met zalf" :unsure:
 
Ik eet het gewoon op (na eerst eens goe rond te draaien in kom zelf gemaakte tartaarsaus ):frikandel::tongue:
 
Hier se godverd…


Eneuh, tis gewoon lange hamburger zenne
 
😒

Ketter! Dat is helemaaal niet hetzelfde vlees als tussen een bicky. Zo weinig respect voor het edele frituurproduct.
Seperatorvlees, kruiden, boullion, wa zetmeel of whatever zodat het blijft samen hangen en een paar E nummers.

Het ene is gewoon plat en rond en het andere rond en lang.
Moesten beide dezelfde vorm hebben dan zou je geblinddoekt nog niet kunnen zeggen welke van de 2 wat is.
 
Seperatorvlees, kruiden, boullion, wa zetmeel of whatever zodat het blijft samen hangen en een paar E nummers.

Het ene is gewoon plat en rond en het andere rond en lang.
Moesten beide dezelfde vorm hebben dan zou je geblinddoekt nog niet kunnen zeggen welke van de 2 wat is.
Dan onderschat jij de Poeper toch wel. Zonder op te scheppen, want stoer is dat niet eigenlijk, ik smaak direct of het een burger van Mora, Beckers of B-product is.
 
Ik snap eigenlijk heel het gedoe niet.
Het staat toch gewoon op de doos:

299603.png


Daar staat toch niet curryworst of (nog erger) lange hamburger! Chance dat die optie er niet bij staat.
Dit is een curryworst:

iu

In een frikandel zit vanalles en nog wat, maar geloof mij, gene gram curry!

Voila, dat kunnen we hier afsluiten.
 
Dan onderschat jij de Poeper toch wel. Zonder op te scheppen, want stoer is dat niet eigenlijk, ik smaak direct of het een burger van Mora, Beckers of B-product is.
ik weet ook niet welke hamburgers of curryworsten men dan eet in andere streken maar dat "vlees" daar smaak ik toch ook zeker weten verschil in.
 
Is Xander De Rycke hier actief op het forum?

Ben hier net zijn XDR15 show aan het bekijken en hij heeft een hele bit over frikandel vs curryworst vs lange hamburger.
Classic 9L. Iemand stelt een vraag en vervolgens wordt er 5 pagina's lang offtopic gezeverd :(
 
Het heeft anders wel een wiki pagina...
Welke grapjas heeft dat ingevuld :thinking:
Voor mij een leuning en ene met zalf. Ik wil het gezicht van die van de frituur hier wel eens zien als ik dat bestel.

Hier nog een paar leuke varianten.
Die laatste ken ik via een Nederlandse collega dus ik weet niet of hier bij sommigen een belletje gaat rinkelen.

 
Aha! Dat bestel ik soms. Dat is al een serieuze frikandel. Een andere frituur in de buurt heeft ook zo'n XXL frikandel en dat heet daar 'een bluffertje'.
Een bluffertje :D geweldig al die namen.
Ik heb dat hier nog nooit zien liggen bij de frituur. Eens naar vragen.
Doet mij spontaan denken aan die keer dat ik naar een Bicky wrap vroeg om dat eens uit te proberen.
De madam van de frituur keek mij raar en en begon in de diepvries te grabbelen. Even later vroeg ze "is dat dit?".
Veel werd dat dus niet gevraagd blijkbaar :thinking:
 
Een bluffertje :D geweldig al die namen.
Ik heb dat hier nog nooit zien liggen bij de frituur. Eens naar vragen.
Doet mij spontaan denken aan die keer dat ik naar een Bicky wrap vroeg om dat eens uit te proberen.
De madam van de frituur keek mij raar en en begon in de diepvries te grabbelen. Even later vroeg ze "is dat dit?".
Veel werd dat dus niet gevraagd blijkbaar :thinking:
Opgelet: zo'n XXL frikandel kan niet iedereen correct bakken. In sommige frituren is den binnenkant nog koud. Dus vraag er misschien direct bij of ze dat veel verkopen. :laugh:
 
Welke grapjas heeft dat ingevuld :thinking:
Voor mij een leuning en ene met zalf. Ik wil het gezicht van die van de frituur hier wel eens zien als ik dat bestel.

Hier nog een paar leuke varianten.
Die laatste ken ik via een Nederlandse collega dus ik weet niet of hier bij sommigen een belletje gaat rinkelen.



pic.png
 
M'n vriendin daarnet tegen de kleine hier van vier: "Moet papa voor jou een curryworst maken?" waarop hij geïrriteerd reageert: "Dat is geen curryworst, dat is frikandel!!!"

I love my son. :love:
Dit illustreert het subtiele verschil tussen een frikandel en een curryworst. Hoewel ze heel hard op elkaar lijken kan je een curryworst kopen in de frituur en wordt een frikandel gemaakt op de WC.
 
Terug
Bovenaan