Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 15 3,0%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 116 23,5%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 12,0%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 45 9,1%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 80 16,2%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    493
Maar de emoji zegt wel : frikandel : :unsure:

Frikandel of Lange hamburger maakt me weinig uit ( Lange hamburger klinkt zelfs gewoon logisch want het is hetzelfde ''vlees'' als tussen een Bicky maar dan gewoon in een lange vorm ipv plat en rond ) en Frikandel staat altijd op elke verpakking van elk merk ( zelfs grote horecamerken als Van Zon of Van Reuzel )

Curryworst hoor ik enkel maar als ik in Antwerpen kom eigenlijk, of ja in Duitsland maar dan is het een soort witte/braadworst met een rode saus en ne halve pot currypoeder ( wel lekker als ge da vers aan een kraam koopt, die premade bakjes in de supermarkt is net elastieken schijfjes )
 
Ik herhaal mezelf nog even om de benamingen duidelijk te maken.

AA8-AFE95-4-BF9-4247-876-F-1-D88373-C398-F.jpg
 
Men zou beter eens een officiële studie laten maken ter doorlichting van alle frituren in België om het pleit te beslechten.

Hoeveel noemen er hun frituursnack curryworst/frikandel (GEHAKTBALLETJES)/lange hamburger (wtf is dees?!) om zo tot een serene en objectieve conclusie te komen in deze discussie die in zijn hevigheid en oproepen van emoties niet moet onderdoen voor de corona-crisis of de oorlog in Oekraïne! :fingerguns: :frikandel: :fingerguns_r:

/EDIT:
De hierboven gebruikte emoji staat wel als :frikandel : in de lijst maar als je :curryworst : gebruikt krijg je ook dezelfde emoji. De mods durven ook duidelijk geen standpunt innemen in deze polariserende discussie. :langehamburger: (hah, die is officieel verkeerd)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Laatst in Oostenrijk had ik echt iets vreemds aan de hand. Ik had een curryworst besteld en bleek dat dus een worst met curry over te zijn. Dus een worst met curry over noemen ze daar dus een curryworst. Helemaal van het padje. Maar ja, zo zal elk land wel iets hebben.
 
Laatst in Oostenrijk had ik echt iets vreemds aan de hand. Ik had een curryworst besteld en bleek dat dus een worst met curry over te zijn. Dus een worst met curry over noemen ze daar dus een curryworst. Helemaal van het padje. Maar ja, zo zal elk land wel iets hebben.
Een bitterbal smaakt toch ook niet bitter?
 
Laatst in Oostenrijk had ik echt iets vreemds aan de hand. Ik had een curryworst besteld en bleek dat dus een worst met curry over te zijn. Dus een worst met curry over noemen ze daar dus een curryworst. Helemaal van het padje. Maar ja, zo zal elk land wel iets hebben.
Haha. Nee.

Dát is een curryworst. Jij wilde graag een frikandel. Maar je bestelde een curryworst dus kreeg je een curryworst.

Als ik vol-au-vent wil, een steak bestel, een steak krijg, ga ik toch ook niet klagen dat ik geen vol-au-vent heb gekregen?

- curryworst: een duitse (knack)worst met currysaus (hmm, die logica in de naam!)
- frikandel: een lange frituursnack gemaakt van oa. kippenseparatorvlees met heerlijke kruiden
- frikadel(len): vaak gebruikt voor balletjes (in tomatensaus)
- boulet: een bolvormige frituursnack gemaakt van oa. Kippenseparatorvlees. Gelijkaardig aan de frikandel
- gehaktbal: een bolvormige (frituur)snack gemaakt van gemalen (varkens)gehakt
- ghackie: een bolvormige frituursnack gemaakt van vlees, een soort boulet, maar dan met een vlezigere structuur (en krokanter)
- hamburger: een schijfvormige frituursnack gemaakt van (kippen)separatorvlees. Wordt ook gebruikt voor het gerecht incl. Brood/sauzen/groenten
- bicky burger: bijna nergens 100% correct te vinden met de 3 bicky sauzen (dressing, hot, ketchup), de bicky augurken en de juiste broodjes. Vaak wordt ook een crispy gegeven ipv een gewone. Uit den boze qua semantiek, maar eigenlijk minstens even lekker. Werelds qua smaak. Ticks all boxes. Beter dan seks. Maar enkel als hij echt is. En een Bicky Cheese is voor verschrikkelijke mensen.
 
Een bitterbal smaakt toch ook niet bitter?
Klopt, maar moest die wel bestaan en men die ook bitterbal noemen, zou het vreemd zijn om die andere snacks ook zo te noemen. Los van het feit dat de uitvinders van dat lang ding het gewoon ook een frikandel noemen natuurlijk :unsure: .
 
Haha. Nee.

Dát is een curryworst. Jij wilde graag een frikandel. Maar je bestelde een curryworst dus kreeg je een curryworst.

Als ik vol-au-vent wil, een steak bestel, een steak krijg, ga ik toch ook niet klagen dat ik geen vol-au-vent heb gekregen?

- curryworst: een duitse (knack)worst met currysaus (hmm, die logica in de naam!)
- frikandel: een lange frituursnack gemaakt van oa. kippenseparatorvlees met heerlijke kruiden
- frikadel(len): vaak gebruikt voor balletjes (in tomatensaus)
- boulet: een bolvormige frituursnack gemaakt van oa. Kippenseparatorvlees. Gelijkaardig aan de frikandel
- gehaktbal: een bolvormige (frituur)snack gemaakt van gemalen (varkens)gehakt
- ghackie: een bolvormige frituursnack gemaakt van vlees, een soort boulet, maar dan met een vlezigere structuur (en krokanter)
- hamburger: een schijfvormige frituursnack gemaakt van (kippen)separatorvlees. Wordt ook gebruikt voor het gerecht incl. Brood/sauzen/groenten
- bicky burger: bijna nergens 100% correct te vinden met de 3 bicky sauzen (dressing, hot, ketchup), de bicky augurken en de juiste broodjes. Vaak wordt ook een crispy gegeven ipv een gewone. Uit den boze qua semantiek, maar eigenlijk minstens even lekker. Werelds qua smaak. Ticks all boxes. Beter dan seks. Maar enkel als hij echt is. En een Bicky Cheese is voor verschrikkelijke mensen.
Dit dus. Iedereen die anders denkt of zegt is een debiel. Punt. Hoe kunt ge dat een curryworst noemen, terwijl daar nog niet eens curry in zit.
 
Terug
Bovenaan