Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 15 3,0%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 116 23,5%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 12,0%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 45 9,1%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 80 16,2%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    493
Ik herhaal mezelf nog even om de benamingen duidelijk te maken.

AA8-AFE95-4-BF9-4247-876-F-1-D88373-C398-F.jpg
*Denzel Washington voice* "My nigga".
 
:wtf:

Gaat gij naar frituur de Smulhoek in Anzegem ofwa? :unsure:
Of 't Elders Frietje in Tongerlo

All the Google hits
Haha, ook al snap ik je comment niet denk ik.

Eigenlijk is het g’ackie officeel, maar de h verzinnen de meesten erbij (wrs. kan hun neonbord geen ‘ weergeven)
 
Haha, ook al snap ik je comment niet denk ik.

Eigenlijk is het g’ackie officeel, maar de h verzinnen de meesten erbij (wrs. kan hun neonbord geen ‘ weergeven)
Aha, dat geeft al meer Google-hits.

Dat ziet er eigenlijk niet slecht uit :drool:

Maar even naast deze hele discussie: een gefrituurde cervela is toch superieur aan die curryworst/frikandel/lange hamburger vuiligheid :shy:
 
Haha. Nee.

Dát is een curryworst. Jij wilde graag een frikandel. Maar je bestelde een curryworst dus kreeg je een curryworst.

Als ik vol-au-vent wil, een steak bestel, een steak krijg, ga ik toch ook niet klagen dat ik geen vol-au-vent heb gekregen?

- curryworst: een duitse (knack)worst met currysaus (hmm, die logica in de naam!)
- frikandel: een lange frituursnack gemaakt van oa. kippenseparatorvlees met heerlijke kruiden
- frikadel(len): vaak gebruikt voor balletjes (in tomatensaus)
- boulet: een bolvormige frituursnack gemaakt van oa. Kippenseparatorvlees. Gelijkaardig aan de frikandel
- gehaktbal: een bolvormige (frituur)snack gemaakt van gemalen (varkens)gehakt
- ghackie: een bolvormige frituursnack gemaakt van vlees, een soort boulet, maar dan met een vlezigere structuur (en krokanter)
- hamburger: een schijfvormige frituursnack gemaakt van (kippen)separatorvlees. Wordt ook gebruikt voor het gerecht incl. Brood/sauzen/groenten
- bicky burger: bijna nergens 100% correct te vinden met de 3 bicky sauzen (dressing, hot, ketchup), de bicky augurken en de juiste broodjes. Vaak wordt ook een crispy gegeven ipv een gewone. Uit den boze qua semantiek, maar eigenlijk minstens even lekker. Werelds qua smaak. Ticks all boxes. Beter dan seks. Maar enkel als hij echt is. En een Bicky Cheese is voor verschrikkelijke mensen.
Mensen die een bicky burger beter vinden dan seks gaan we dus echt niet serieus nemen (hebben misschien ook nog nooit iemand serieus genomen :geek:).
Dus curryworst :rofl::rofl::rofl::rofl:
Frikadellen, dan zijn gehakballen
 
Mensen die een bicky burger beter vinden dan seks gaan we dus echt niet serieus nemen (hebben misschien ook nog nooit iemand serieus genomen :geek:).
Dus curryworst :rofl::rofl::rofl::rofl:
Frikadellen, dan zijn gehakballen
haha, mooi! Nu ik erover nadenk, bickyman ware beter geweest. Of slappe lummel.

Maar euhm, frikadellen zijn inderdaad (in sommige streken) gehaktballen.
FrikaNdellen zijn iets helemaal anders.
 
Ik vraag me vooral af hoe een frikandel een curryworst is geworden? Daar moet toch een verhaal achter zitten.
 
Terug
Bovenaan