Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Al geurtraining geprobeerd?
Nee nog niet of toch niets “officieels”. Ik probeer wel vaak dezelfde geuren opnieuw uit om verschil te testen. Maar nu m’n smaak ongeveer volledig terug is, ervaar ik geur die achterblijft minder als storend. Gek genoeg zijn het ook vooral de “slechte” geuren die ik niet/amper ruik (met als meest extreme: ontlasting van de kinderen). Wel merk ik nog serieus verschil in beleving mbt (rode) wijnen en whiskey’s bijvoorbeeld. Maar het is sowieso draaglijk.

Hier in het gezin hebben we de afgelopen week allemaal positief getest, ikzelf vorige week vrijdag en de rest van de kroost op maandag.

Die herstelcertificaten, komen die stipt aan het begin van dag 12 beschikbaar? We plannen na onze quarantaine nog een uitstap volgende week en hadden dan toch ook graag wat horeca bezocht.

Zou het afnemen van een antigeentest, om zo binnen te mogen, lukken of geeft deze ook nog een positief resultaat na de wettelijke quarantaine?

zijn er dames waarvan hun menstruatie onregelmatig is door corona (niet de vaccin maar doordat ze corona hebben opgelopen) hebben.

Er staat dit week-end een interview met Lara Chedraoui in de krant (zangeres Intergalactic Lovers), die is blijkbaar in maart 2020 besmet geraakt.

34 jaar, is blijkbaar 15% van haar longcapaciteit kwijtgeraakt, optreden en zingen is blijkbaar niet zo evident meer voor haar.

Ik zet er als disclaimer even bij dat ik weet dat dit nu kan vermeden worden met vaccinatie (toen zij besmet geraakte nog niet). Maar ze lijkt me niet direct obese te zijn, en echt oud is 34 jaar nu ook niet.

Ik heb ondertussen mijn smaak grotendeels terug. Voel me enkel nog wat vermoeid, maar dat kan ook komen door het zware alcoholgebruik de voorbije week.

Vandaag positief getest, koorts en hoofdpijn. Toch wel teleurgesteld dat ik nog symptomen heb na mijn booster ( 2 weken geleden). Hopelijk snel voorbij. Is er een manier om te zien welke variant je hebt?

Vandaag positief getest, koorts en hoofdpijn. Toch wel teleurgesteld dat ik nog symptomen heb na mijn booster ( 2 weken geleden). Hopelijk snel voorbij. Is er een manier om te zien welke variant je hebt?
Booster heeft wat tijd nodig om bescherming te geven. Nu symptomen is 3-7 dagen geleden besmet, volgens mij

1. Normaal na 2 weken optimale bescherming. De vaccins zijn wel niet ontwikkeld om alle symptomen te voorkomen he 😉

2. Normaal worden er steekproeven gedaan, dus neen, standaard wordt geen variant bepaald.

1. Normaal na 2 weken optimale bescherming. De vaccins zijn wel niet ontwikkeld om alle symptomen te voorkomen he 😉

2. Normaal worden er steekproeven gedaan, dus neen, standaard wordt geen variant bepaald.
Net met contact tracing gebeld, zij zeiden dat je de variant kan opvragen bij het labo.

Bij mij is die contact tracing nutteloos.
Ik test positief bij apotheek en vraag om pcr code maar krijg die niet??

Net met contact tracing gebeld, zij zeiden dat je de variant kan opvragen bij het labo.
En als je staal bij de steekproef zat, zal je het weten, anders niet. 😉

Dat percentage is gebaseerd op analyses van positieve teststalen. Concreet wordt zo'n 5 tot 10 procent van die stalen verder onderzocht om te bepalen welke coronavariant de besmetting heeft veroorzaakt.

2022 is hier ook goed begonnen met een positieve zelftest. Redelijk veel keelpijn, hoesten en hoofdpijn om uwe kop van tegen de muur te willen kloppen.
Blijkbaar moet ge nu altijd via de huisarts voor een "echte" test te laten afnemen, terwijl je vroeger die gratis test gewoon online kon aanvragen.

Echtgenote is ook het jaar begonnen met een positieve zelftest en ondertussen bevestigd. Vermoeidheid en pijn in de gewrichten lijken de opvallendste symptomen.
booster na J&J gekregen midden november.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan