Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat heb ik ook zo doorgekregen van mijn huisarts. Ik denk dat hij mij op tijdelijke werkloosheid wil zetten, is 70% van het loon.
Terwijl met een ziektebriefje je je volledig loon doorbetaald krijgt.
De huisarts weigert quarantaine voor te schrijven in geval van positieve test, dus die vlieger gaat niet op! Huisarts verwittigen dat je toestemming geeft aan je baas om hem/haar te contacteren en geloof me, de baas zal een bolwassing krijgen! 😁😁😁

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar waar kan je je positief corona attest vinden?
Na de positieve uitslag naar mijn huisarts gebeld, en die heeft mij een ziektebriefje voor 10 dagen bezorgd.
Mijn werkgever zegt echter dat dit niet voldoende is en dat ik een officieel document moet voorleggen dat ik positief getest ben.
Hij houdt nu mijn loon tegen, maar ik heb geen enkel ander document ontvangen...
Via mijn gezondheid of cozo kan je normaal zelf je resultaten raadplegen.

Via mijn gezondheid of cozo kan je normaal zelf je resultaten raadplegen.
Ja dat heb ik gezien, ik heb een screenshot van mijn positief resultaat doorgestuurd naar mijn werkgever. Maar aangezien een ziektebrief niet voldoende is zal dat ook wel niet genoeg zijn... Dus er bestaat gewoon geen officieel document om te bewijzen dat ik corona heb?

De huisarts weigert quarantaine voor te schrijven in geval van positieve test, dus die vlieger gaat niet op! Huisarts verwittigen dat je toestemming geeft aan je baas om hem/haar te contacteren en geloof me, de baas zal een bolwassing krijgen! 😁😁😁
Maar zijn huisarts heeft hem al een ziektebriefje van 10 dagen voorgeschreven. Ik vermoed dat daar dan op staat 'Verlaten van de woonst is niet toegelaten' en 'Patïent is niet in staat om arbeid te verrichten' of iets in die aard.

Mensen met meer juridische kennis kunnen mij verbeteren indien ik fout ben, maar bovenstaande lijkt mij toch meer dan voldoende om aan 100% loon thuis verder uit te zieken/recupereren.

Ja dat heb ik gezien, ik heb een screenshot van mijn positief resultaat doorgestuurd naar mijn werkgever. Maar aangezien een ziektebrief niet voldoende is zal dat ook wel niet genoeg zijn... Dus er bestaat gewoon geen officieel document om te bewijzen dat ik corona heb?
Ja, uw doktersbriefje 🤪.

Jouw werkgever heeft GEEN RECHT op inzage van eender welk medisch document.

Maar zijn huisarts heeft hem al een ziektebriefje van 10 dagen voorgeschreven. Ik vermoed dat daar dan op staat 'Verlaten van de woonst is niet toegelaten' en 'Patïent is niet in staat om arbeid te verrichten' of iets in die aard.

Mensen met meer juridische kennis kunnen mij verbeteren indien ik fout ben, maar bovenstaande lijkt mij toch meer dan voldoende om aan 100% loon thuis verder uit te zieken/recupereren.
Inderdaad, van de dag van de test tot 10 dagen later mag ik de woonst niet verlaten.
Ja, uw doktersbriefje 🤪.

Jouw werkgever heeft GEEN RECHT op inzage van eender welk medisch document.
Bon, dan ben ik alleszins al fucked tot volgende week donderdag.

ls u dokter een ziektebriefje schrijft voor 10 dagen is u werkgever verplicht van u door te betalen. De reden is zelfs niet relevant, als er staat "is niet in staat arbeid te verrichten" of iets dergelijks is dat voldoende. Het maakt trouwens geen bal uit of jij Covid hebt of niet, al heb je je kleine teen verstuikt tegen het salontafeltje: als je dokter zegt dat je 10 dagen werkonbekwaam bent dan is dat zo.
Het enige wat u werkgever kan doen is een controlearts sturen om te controleren of je effectief niet in staat bent van te werken. Die gaan hem eens hard uitlachen denk ik.

En zoals @Mulan al aangeeft: je werkgever heeft geen recht om te vragen wat u medisch probleem is. Het enige wat hij moet weten is dat je niet capabel bent om te werken.

Ondertussen weten we sinds daarnet dat mijn vriendin gisterennamiddag positief getest (zelftest 's morgens was negatief). Dit zou op zich al onaangenaam zijn maar nu we bij mijn schoonouders wonen is dit helemaal vervelend. Mijn vriendin heeft zich in zelfquarantaine gezet in de slaapkamer, ik zit in quarantaine in de andere slaapkamer die functioneert als onze living terwijl we hier wonen en mijn schoonouders zitten samen in quarantaine in de rest van het huis. Awesome. Also... mijn schoonvader kookt nooit, mijn schoonmoeder heeft een knie protese van 4 weken geleden en kan nog niet echt veel doen en mijn vriendin en ik mogen niet in de keuken komen. 10 dagen frieten it is? :unsure:

Ik hang er ook aan..
De vriendin voelde zich zondag goed verkouden en heeft op maandagavond een zelftest gedaan die eigenlijk binnen de minuut positief aan gaf. Zij is dan paar dagen goed ziek geweest (vermoeid en zwaar verkouden/grieperig). Donderdag is zijn positief getest met pcr. We hebben sinds maandag zoveel als mogelijk elkaar trachten vermijden in de hoop dat ze mij niet zou besmetten maar helaas. Slapen op de zetel heeft mij niet gered.
Ik voelde mij tot gisteren oké en niet ziek, mijn zelftesten waren altijd negatief, maar de pcr was gisteren wel positief en sindsdien ben ik ook ellendiger en ellendiger aan het worden: spierpijn, vermoeidheid, hoofdpijn (verstopte sinussen), droog hoestje, snotneus, lichte koorts..
Hopelijk blijft het hierbij en kan ik de vaccinatie zeer zeer dankbaar zijn!

Anekdotisch, maar wel leuk.
Vrouw had risicocontact enkele dagen geleden, gisteren te weten gekomen. Via het werk(onderwijs) een code gekregen en direct een test laten doen, op 4 uur resultaat.
Dat is service.

Anekdotisch, maar wel leuk.
Vrouw had risicocontact enkele dagen geleden, gisteren te weten gekomen. Via het werk(onderwijs) een code gekregen en direct een test laten doen, op 4 uur resultaat.
Dat is service.
Hangt sterk van de locatie en de belasting af op die locatie vermoed ik. Bij mijn vriendin zat er toch 22u ttussen. Bv recht bij een Labo testen zal wrs ook wel sneller zijn lijkt mij.

Dag 6 van de ziekte hier ondertussen.
Hoesten, slijmen, loopneus. Algemeen verzwakt gevoel, geen bal goesting om iets te doen, zelfs koken interesseert me niet momenteel.

Hoesten, slijmen, loopneus. Algemeen verzwakt gevoel, geen bal goesting om iets te doen, zelfs koken interesseert me niet momenteel.
Mijne wagyu is binnengekomen, ik zal hem straks voor u 20 minuutjes per kant bakken. Ge zult wel rap uit u bed staan om terug zelf te koken :hug:

Beterschap!

Ongeveer hetzelfde, buiten dat koken. Deed ik al niet graag.
De kleine nog eens getest, nog altijd negatief... Snottert wel.

Dit en het feit dat veel mensen nog steeds voor hun pcr test naar de huisarts moeten. Ik zat vrijdag in de wachtzaal bij de huisarts toen er een gezin van 4 binnenkwam voor een pcr test, dat bleef niet buiten wachten en zei doodleuk 'onze zoon heeft woensdag positief getest en wij hebben intussen ook symptomen'. Zegt de vrouw tegen manlief 'ge hebt uw mondmasker verkeerd aan'.
Toen ik buitenkwam was de wachtzaal al gevuld met 3 extra patiënten. Allemaal bij een besmet gezin. Dat kan toch niet?

Ik heb onmiddellijk mijn handen grondig ontsmet, neus gespoeld met zout water, ffp2 mondmasker in de vuilbak gesmeten en mijn kleren gewassen. Gisteren eens een zelftest gedaan, negatief en geen symptomen. Maar je bent natuurlijk wel alert omdat je anderen niet wil aansteken. Vrijdagavond gaan we normaal gezien bij een zwangere vriendin gaan eten, zal nog eens zelftest doen voor vertrek.
Dan moet je je arts daarover aanspreken. Hier worden patiënten met symptomen buiten gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan