Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist zelftest gedaan en is neg.
Is eigenlijk weggesmeten geld want die zelftest veranderd niks aan de situatie: je moet nog steeds een PCR test laten afnemen op dag 5 en in quarantaine blijven tot je een negatief resultaat hebt (van de PCR test).

Tenzij je dus vanaf dag 4 elke dag een negatieve selftest hebt...

Ik zit ondertussen op dag 8 na positieve test.
Symptomen bij mij waren:
- af en toe hoofdpijn/draaierig. Nu nog altijd trouwens.
- ambetant gevoel in de neus (licht brandend gevoel bij inademen). Dat is nu zo goed als weg.
- wat vermoeider dan anders

Voor de rest niks. Geen hoest, geen pijn in longen, smaak en geur zijn behouden.

Vrouw had exact dezelfde symtomen maar heeft wel geur en smaakverlies erbij.
Vandaag echt veel hoofdpijn gehad. Vraag af of het van covid is of iets anders. Mottigste dag en pertang al dag 8.

Mag je na 10 dagen quarantaine terug het huis verlaten als je nog symptomen hebt eigenlijk?
Morgen dag 8, nu nog altijd de hele dag door hoofdpijn. Loopneus en prikkel in de neus, redelijk wat hoesten, erg vermoeid.

Mag je na 10 dagen quarantaine terug het huis verlaten als je nog symptomen hebt eigenlijk?
Morgen dag 8, nu nog altijd de hele dag door hoofdpijn. Loopneus en prikkel in de neus, redelijk wat hoesten, erg vermoeid.
Koorts, hoesten en niezen zijn de no-go's, wat is redelijk wat hoesten? Kan je 15 minuten babbelen zonder hoestbuien?
Alle andere symptomen van jou zijn geen tegenindicatie.

Allee vooruit. Vandaag is het dag 11 sinds de eerste symptomen, dus mijn vrouw mag uit isolatie. Alleen hoest ze nog af en toe. Zou het wel slim zijn om de isolatie te beëindigen?

Vanavond nog een PCR-test voor de rest van het gezin (was enkel verplicht voor de jongste omdat die niet gevaccineerd is), maar ik ben er vrij gerust in want niemand is ook maar iets ziek.

Allee vooruit. Vandaag is het dag 11 sinds de eerste symptomen, dus mijn vrouw mag uit isolatie. Alleen hoest ze nog af en toe. Zou het wel slim zijn om de isolatie te beëindigen?

Vanavond nog een PCR-test voor de rest van het gezin (was enkel verplicht voor de jongste omdat die niet gevaccineerd is), maar ik ben er vrij gerust in want niemand is ook maar iets ziek.
"Af en toe" is niet erg, 10x per uur een zware hoestbui is een ander geval.

Je mag dan de isolatie beëindigen omdat de besmettelijke periode voorbij is, ook al zijn er nog symptomen (sommige kunnen nog maanden duren, maar normaal is over een paar dagen toch alles weg).

Vriendin moet geen pcr test doen, huisarts zei dat een zelftest voldoende is.
Iedereen kan dus zeggen dat hij positief getest is met een zelftest en na 10 dagen een herstelcertificaat hebben..
Ik moet me woensdag testen bij huisarts. Benieuwd of contracttracing me zal bellen want bij de ouders van m'n vriendin, hebben ze niet gebeld.
De mama was eerst getest (1maand geleden) (ze was ziek) en was positief. De vader had een pcr test gedaan toen hij hoestte, maar was negatief.. wellicht te vroeg afgenomen.

Iedereen kan dus zeggen dat hij positief getest is met een zelftest en na 10 dagen een herstelcertificaat hebben..
Huisartsen kennen doorgaans hun patiënten wel he, vooral diegene die graag misbruik maken van een systeem én ze kunnen zien ook of iemand gevaccineerd is of niet.

Ik kan me niet inbeelden dat een anti-vaxer die elk jaar met kerstmis gaat skiën er vanaf komt met "ik heb thuis een positieve sneltest!" 😏

Bijna 4 weken gepasseerd sinds de positieve PCR test, maar nog alle dagen moe en beperkte concentratie. Vanochtend het wiel van mijn auto naar de knoppen gereden op de borduur. Gewoon weg in het hoofd tijdens het parkeren (allicht daarvoor ook al). Mijn vrouw gaat rijden vanavond :)

Ik moet me woensdag testen bij huisarts. Benieuwd of contracttracing me zal bellen want bij de ouders van m'n vriendin, hebben ze niet gebeld.
De mama was eerst getest (1maand geleden) (ze was ziek) en was positief. De vader had een pcr test gedaan toen hij hoestte, maar was negatief.. wellicht te vroeg afgenomen.
Den huisarts kan zegge wa em wilt, maar een herstelcertifcaat is gelinked aan u testcode en gade dus enkel krijgen na nen PCR test. https://www.vlaanderen.be/covid-certificaat/covid-certificaat-het-herstelcertificaat . Zelftesten hebben geen code, staan ni int systeem en zijn dus ni traceerbaar.

Als ze het pas sinds vorige week kunnen registeren is het logisch dat ze dat pas na 12 dagen kunnen krijgen na een zelftest hè. Dus op DIT moment kan niemand idd een herstelcertificaat krijgen na een positieve zelftest

Ik heb hier die CTPC code die ik op mijn gsm gekregen heb voor mijn 2 testen: 1ste was negatief, 2de was positief

als ik 1 van die codes nu ingeef op mijn app, gekoppeld aan de laatste 4 cijfers van mijn gsm nummer naar waar ze gestuurd zijn:

"met deze code kon er geen certificaat gevonden worden"

hoe werkt dat? nog effe wachten?

10de dag is vandaag voorbij. Voel mij al stukken beter buiten geen energie en nog spierpijn, vooral aan benen en nek. Nog een week thuis gekregen...
Madam heeft er ook last van en de 3jarige nog altijd negatief.
Vorig weekend bij mijn ma geweest en opa, die zijn ook nog altijd negatief, chance.

@Tomski , geen idee, afwachten zeker? Moet van de week boodschappen doen maar nog geen certificaat nodig ik.

10de dag is vandaag voorbij. Voel mij al stukken beter buiten geen energie en nog spierpijn, vooral aan benen en nek. Nog een week thuis gekregen...
Madam heeft er ook last van en de 3jarige nog altijd negatief.
Vorig weekend bij mijn ma geweest en opa, die zijn ook nog altijd negatief, chance.

@Tomski , geen idee, afwachten zeker? Moet van de week boodschappen doen maar nog geen certificaat nodig ik.

Ik heb vandaag nog es gechecked.

Mijn positief resultaat is NIET gekend op ehealth. Staat op de site als testcode maar ook als niet afgenomen. Bij mijn vrouw en kinderen is alles ingevuld.

labofoutje? Niet doorgestuurd?

Ook op cozo staat er niet dat zelfs Sciensano verwittigd is voor mijn positief resultaat :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan