Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Anekdotisch, maar wel leuk.
Vrouw had risicocontact enkele dagen geleden, gisteren te weten gekomen. Via het werk(onderwijs) een code gekregen en direct een test laten doen, op 4 uur resultaat.
Dat is service.
Dat is ook alleen maar mogelijk wanneer de test negatief is.
De manier van testen zorgt ervoor dat een negatief resultaat sneller beschikbaar is.

Ik heb net positief getest via een zelftest. Dit zijn mijn symptomen in volgorde van wanneer ik ze ben beginnen krijgen:
  • Dag 1: Snotvalling met verstopte neus en sinussen
  • Dag 1: Lichte hoest
  • Dag 1: Heel af en toe niezen
  • Dag 2: Een moeilijk te omschrijven gevoel van duizeligheid/lichtheid in mijn hoofd dat op het één moment meer aanwezig is dan het ander.
  • Dag 3: Smaak en geurverlies (ik ruik niks en smaak weinig)
  • Dag 3: Af en toe een licht branderig gevoel op mijn huid (rug, armen en nek)
  • Ik heb er precies ook een oorontsteking gratis bij gekregen. Geen idee of dat gerelateerd zou zijn, of gewoon toeval.
Ik ben dubbel gevaccineerd en heb geen weet van contact met iemand die besmet was. Verleden weekend zijn we met de dochter naar een binnenspeeltuin gegaan, en daarna zijn we gaan bowlen. Ik vermoed dat ik het op één van die twee plaatsen moet opgelopen hebben. Verder heb ik weinig direct contact gehad met andere personen.

Ik heb net positief getest via een zelftest. Dit zijn mijn symptomen in volgorde van wanneer ik ze ben beginnen krijgen:
  • Dag 1: Snotvalling met verstopte neus en sinussen
  • Dag 1: Lichte hoest
  • Dag 1: Heel af en toe niezen
  • Dag 2: Een moeilijk te omschrijven gevoel van duizeligheid/lichtheid in mijn hoofd dat op het één moment meer aanwezig is dan het ander.
  • Dag 3: Smaak en geurverlies (ik ruik niks en smaak weinig)
  • Dag 3: Af en toe een licht branderig gevoel op mijn huid (rug, armen en nek)
  • Ik heb er precies ook een oorontsteking gratis bij gekregen. Geen idee of dat gerelateerd zou zijn, of gewoon toeval.
Ik ben dubbel gevaccineerd en heb geen weet van contact met iemand die besmet was. Verleden weekend zijn we met de dochter naar een binnenspeeltuin gegaan, en daarna zijn we gaan bowlen. Ik vermoed dat ik het op één van die twee plaatsen moet opgelopen hebben. Verder heb ik weinig direct contact gehad met andere personen.
Grote kans dat je dochter de boosdoener is dan!

Hier is heel het gezin er door. De 3 kinderen enkel een snotneus met beetje buikpijn. Vrouw en ikzelf een weekske snot, hoesten en moe. Vrouw smaak en geurverlies, ik alleen geurverlies maar bij beide komt het stilaan terug.

10 dagen quarantaine gehad: mijn vrouw enkel wat hoesten, smaakverlies en vermoeidheid gehad. Donderdag (dag 7) was de slechtste dag: misselijk, supermoe, nadien terug beter. De kinderen nooit symptomen gehad. De jongste had al een snotneus, maar geen idee of die covid-19 gerelateerd zou geweest zijn.
Vandaag ben ik hertest en ik ben nog altijd negatief.
Omdat de kinderen te jong zijn ( 16 maand en 4 jaar) was het onbegonnen werk dat ik 10 dagen apart zou leven, dus hebben eigenlijk niks verandert. Desondanks ben ik nog steeds negatief..
Noiit gedacht, maar enorm blij dat ik niet aan 10 dagen extra vast hang!

test was van m'n vriendin, had een hoestje en heeft zich deze ochtend laten testen.
Ik heb geen symptomen. Wat nu? moet ik me ook asap laten testen? (kan dit vandaag?)
heb gelezen dat een zelftest geen nut heeft als de persoon die zich laat testen geen symptomen heeft.

de rode lijn van de T was al na 2 min zichtbaar, is dit normaal? toch geen vals positief resultaat?
de lijn van C is niet rood, maar wel zichtbaar...

Laatst bewerkt:
Da's positief, moet je niet aan twijfelen.
Je kan op mijngezond al een code krijgen om afspraak te maken voor jullie gezin (mits je zegt dat je symtomen hebt want positieve zelftest staat er niet tussen :). Of je belt maandag naar je huisarts.

Ik zit ondertussen op dag 8 na positieve test.
Symptomen bij mij waren:
- af en toe hoofdpijn/draaierig. Nu nog altijd trouwens.
- ambetant gevoel in de neus (licht brandend gevoel bij inademen). Dat is nu zo goed als weg.
- wat vermoeider dan anders

Voor de rest niks. Geen hoest, geen pijn in longen, smaak en geur zijn behouden.

Vrouw had exact dezelfde symtomen maar heeft wel geur en smaakverlies erbij.

ik heb niets.. geen symptomen, vriendin enkel een hoest.
en k' las dat een zelftest geen zin heeft als je geen symptomen hebt

Je leest veel tegenwoordig..
Ik had geen symptomen en toch positieve zelftest.
Voila, nu heb je dit ook gelezen.

Zelftest is toch maar een kleintje. Snap niet waarom je dat niet zou als uw vriendin positief test?

Omwille van valsNEGATIEVE resultaten, niet vals positief.
Jij moet in quarantaine en je laten testen op dag 5.

Zij moet ASAP haar hoogrisicocontacten doorgeven én best zelf verwittigen zodat ze maandag niet gaan werken.
Ook morgen de huisarts verwittigen zodat die het positieve resultaat kan bevestigen en je op mijn gezondheid je quarantaine attesten kan downloaden.

Dag 13: het ambetant gevoel in de neus begint eindelijk weg te ebben, wel nog lichtjes snot. Licht gevoel in het hoofd begint te minderen. Smaak begint terug te komen maar vervormd, reuk: er zijn heel veel zaken die ik niet meer ruik (bvb gebakken brood, vers gebakken koffiekoeken, ....)

Morgen PCR test, dag 5 na mijn vriendin haar test. Ondertussen milde sympthomen: lichte hoofdpijn, algemene spierpijn, futloos gevoel. Pretty sure dat ik prijs heb... :unsure:

Dag 13: het ambetant gevoel in de neus begint eindelijk weg te ebben, wel nog lichtjes snot. Licht gevoel in het hoofd begint te minderen. Smaak begint terug te komen maar vervormd, reuk: er zijn heel veel zaken die ik niet meer ruik (bvb gebakken brood, vers gebakken koffiekoeken, ....)
Mijn koffiekoekske roken wreed goe vanmorgen.

PS: ik voel mij echt kei schuldig dat mijn schoonvader hier dienst doet als onze persoonlijk slaaf... die mens...
Als je een hoogrisicocontact hebt gehad, ik ga er van uit dat je langer dan 15min op minder dan 1,5m van u vriendin hebt gezeten, dan moet je in quarantaine.

* Je vriendin zelf moet minstens 10 dagen in quarantaine EN (niet of dus) sympthoomvrij zijn.
* Zij moet hoogrisico contacten doorgeven aan contacttracing.
* Jij krijgt 2 codes. Hiermee maak je op dag 5 na u vriendin haar positieve test een afspraak voor een PCR test.
* Negatief: U quarantaine wordt opgehoffen.
* Positief: plaats jezelf minstens 10 dagen in quarataine EN wacht tot je Sympthoomvrij bent.
* Alternatief: je mag de quarantaine vanaf dag 4 verlaten als je elke dag een negatieve zelftest doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan