Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is één van de symptomen, betreffende geur- en smaakverlies effectief geur- en smaakverlies, dus dat je niets smaakt? Of is het bij sommigen ook zo dat iets heel vies smaakt (of bedorven of rot enzovoort). Dat vraag ik mij eigenlijk af. En is dat dan bij alle geuren en smaken, of kan dat ook bij specifieke geuren en smaken zijn?
Mijn collega's ruiken regelmatig nog rotte geuren, ze beschrijven het als compostvatgeur.

Vandaag dag 9 van isolatie.
Vooral nog vermoeid en het minste dat ik wat in huishouden doe, moet ik nog veel hoesten.
Gaan werken maandag zal er nog niet inzitten, daarvoor zal ik maandag nog naar dokter bellen, maar weet iemand of je na die 10 dagen wel uit isolatie mag? Bv kindjes naar school doen of naar winkel?
Kindjes waren ook positief en hebben ook 10 dagen in isolatie gezeten. Die zijn echt klaar om terug te gaan 🙈.
Mijn man is pas 2 dagen later positief getest, dus die zit sowieso nog tot dinsdag in isolatie.

Vooral nog vermoeid en het minste dat ik wat in huishouden doe, moet ik nog veel hoesten.
Gaan werken maandag zal er nog niet inzitten, daarvoor zal ik maandag nog naar dokter bellen, maar weet iemand of je na die 10 dagen wel uit isolatie mag? Bv kindjes naar school doen of naar winkel?
Kindjes waren ook positief en hebben ook 10 dagen in isolatie gezeten. Die zijn echt klaar om terug te gaan 🙈.
Mijn man is pas 2 dagen later positief getest, dus die zit sowieso nog tot dinsdag in isolatie.
Je mag uit isolatie na 10 dagen als je 3 dagen koortsvrij was en er een klinische verbetering is van uw symptomen

Je moet 3 dagen vrij zijn van (veelvuldig) hoesten, koorts, niezen,...
Als je op een uur maar 2x hoest bvb ben je met mondmasker geen grote verspreider meer.

Meiske dak ken, 31 jaar, gevaccineerd met j&j, net week op intensieve gelegen aan beademing.

Haar vriend had gwn 2 dagen spierpijn en dat was het.

Heb verder ook een collega met langdurige gevolgen. Haar lichaam is tijdens haar ziekteverloop in shock gegaan en er nooit meer uitgeraakt, loopt al anderhalf jaar met krukken rond en uitgeput bij minste inspanning.

Ik heb het misschien ook wél vlaggen. Ik lig hier héél de dag slijmen op te hoesten. En niet zo'n klein beetje. Ik heb voorlopig wel géén koorts.
Ik voel me niet super, maar ik voel me wel 'ok'. Woensdag heb ik een coronatest, ik ben benieuwd.

Ik werk héél de week van thuis uit (verplicht + op eigen initiatief) , maar na 8 uur met ne headset vandaag, begon ik met al dat hoesten wel serieus moe te worden.

Ik heb nu toch een stevige bronchitis vast. Het zit vandaag (dinsdag) al vast tot vanonder. Temperatuur opgemeten: 35,4 graden, dat is wel in orde.
(zelfs wat aan de lage kant en dat kan soms ook wijzen op een virusinfectie)

Laatst bewerkt:
Gevaccineerd en toch besmet geraakt
Voel me al beter, geen koorts meer, bij minste inspanning toch wel op adem komen
Spierpijn aan onderrug 's nachts en wakker worden om 3u00 om dan rest van de nacht "proberen te slapen"

Testresultaat: Negatief, ik heb géén Covid. :clap:

By the way: Ik dacht dat ze daarstraks in een nieuwsbericht zeiden dat de wintergriep nog niet in het land was?
Ik vind het artikel niet meteen terug.

I disagree: Ik heb dus een "virale" bronchitis. :frown: (Het blijkt viraal te zijn, niet bacterieel).

Een bronchitis is iets anders als griep he, ook al is het viraal, dat is een ander virus dan het griepvirus.
Ja je hebt gelijk :) Mijn punt is echter: ik wilde gewoon zeggen dat ik mij netjes gedraag, ik er alles aan doe om géén Covid te krijgen.
Dat Covid virus -dat veruit overheersend is nu (Delta) - krijgt me niet als eerste te pakken, maar wél een viruske dat bronchitis veroorzaakt.

Familie van me, net de 50 voorbij, in uitstekende conditie (net nog een marathon afgelegd in een stuk onder de 4 uur), geen overgewicht en nooit ziek, ligt ondertussen al bijna 3 weken in zijn bed.
was extreem sporten zo geen aanslag op uw immuunsysteem?

hoofdpijn, hoesten, en beetje keelpijn. Mijn vrouw is al week aan het sukkelen met bronchitis, die heeft pcr test afgelegd, Negatief.
Ik doe zelftest en binnen de 2 minuten werd t streepje al zichtbaar....

Wat is nu eigenlijk de juiste gang van zaken, omdat iedere huisarts andere dingen verteld? Dochter van collega is positief getest, collega en zoon beiden negatief, die mogen zogezegd vrij bewegen in huis, buiten de dochter.

Mijn huisarts zegt dat zowel mijn zoon, vrouw als ikzelf in isolement moeten, ondanks negatieve testen zoon en vrouw nu. Na 7 dagen opnieuw testen, en dan pas vrij bewegen indien opnieuw negatieve test?

Wat is nu eigenlijk de juiste gang van zaken, omdat iedere huisarts andere dingen verteld? Dochter van collega is positief getest, collega en zoon beiden negatief, die mogen zogezegd vrij bewegen in huis, buiten de dochter.

Mijn huisarts zegt dat zowel mijn zoon, vrouw als ikzelf in isolement moeten, ondanks negatieve testen zoon en vrouw nu. Na 7 dagen opnieuw testen, en dan pas vrij bewegen indien opnieuw negatieve test?
Beide kloppen, voor gevaccineerde volwassenen.

Bij de collega is de quarantaine opgeheven OMDAT de dochter in isolatie gaat. Ze krijgen geen nieuwe hoogrisicocontacten op die manier.

Wanneer een kind niet in isolatie kan (te jong, te weinig ruimte in huis, te ziek en nood aan zorg,...) Is elke dag een nieuw hoogrisicocontact.

Om het helemaal af te maken: deze week zijn de regels nogmaals aangepast voor personen die onder hetzelfde dak wonen maar die briefing heb ik zelf nog niet gehad. 🙈

Vriendin en ik vorig jaar eind oktober begin november beide corona gehad. Beiden hadden toen geen geur & smaak (echt raar, iemand die het niet heeft meegemaakt kan niet begrijpen wat het is).
Op de dag van vandaag is de volledige geur , maar vooral de smaak van mijn vriendin nog niet terug. Dat hakt er echt in , wij zijn supergrote foodies maar dat is niet meer hetzelfde nu..

Beide kloppen, voor gevaccineerde volwassenen.

Bij de collega is de quarantaine opgeheven OMDAT de dochter in isolatie gaat. Ze krijgen geen nieuwe hoogrisicocontacten op die manier.

Wanneer een kind niet in isolatie kan (te jong, te weinig ruimte in huis, te ziek en nood aan zorg,...) Is elke dag een nieuw hoogrisicocontact.

Om het helemaal af te maken: deze week zijn de regels nogmaals aangepast voor personen die onder hetzelfde dak wonen maar die briefing heb ik zelf nog niet gehad. 🙈
Sinds eind oktober zijn de regels veranderd.
De kinderen en ik waren eerst positief en mijn man negatief. Mijn man mocht gewoon bij ons blijven wonen, zonder dat wij ons moesten isoleren van hem. Hij mocht gaan werken, naar hobby's, ... . Hij moest zich na 17 dagen dan opnieuw laten testen (onze 10 dagen isolatie + 7 dagen).
Hij had uiteindelijk 3 dagen na ons een positieve zelftest gevolgd door een positieve PCR.
Mijn tante was ook positief en moest zich ook niet isoleren van haar man die negatief was. Die moet zich nu maandag (na 17 dagen) ook pas voor de 2de keer laten testen.

Hier de 2 kinderen positief getest op maandag (eentje was goed ziek vanaf vorige zaterdag). Mijn partner en ik negatief getest op dinsdag en ik ben nu vrij als een vogel tot mijn volgende test op 30 november (na 17 dagen). Ik voel nog altijd niets maar ik vind het toch maar een vreemde regeling.. De komende dagen dan toch maar eens een zelftest doen voor de zekerheid.

wanneer moet ik me dan opnieuw laten testen? Vandaag pcr test die voor 99% positief gaat zijn. Dus na 10 dagen isolatie + 7dagen?
Als jij nu positief test, hoef je geen 2de test laten doen. Je moet dan enkel 10 dagen in isolatie.
Je vrouw en zoon testten negatief. Zij moeten na 17 dagen een nieuwe test laten doen. Indien ze symptomen krijgen natuurlijk sneller. Ze moeten intussentijd niet in quarantaine.

Als jij nu positief test, hoef je geen 2de test laten doen. Je moet dan enkel 10 dagen in isolatie.
Je vrouw en zoon testten negatief. Zij moeten na 17 dagen een nieuwe test laten doen. Indien ze symptomen krijgen natuurlijk sneller. Ze moeten intussentijd niet in quarantaine.
Dank je voor de uitleg. Nochtans werd door school daar wel op aangedrongen voor onze zoon. Allez, niet in quarantaine, maar ook niet naar school komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan