Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als jij nu positief test, hoef je geen 2de test laten doen. Je moet dan enkel 10 dagen in isolatie.
Je vrouw en zoon testten negatief. Zij moeten na 17 dagen een nieuwe test laten doen. Indien ze symptomen krijgen natuurlijk sneller. Ze moeten intussentijd niet in quarantaine.
Die 17 dagen is toch enkel als de besmette zich niet kan isoleren, anders toch maar 10 dagen quarantaine die mag stoppen na een negatieve test op dag 7.

Dank je voor de uitleg. Nochtans werd door school daar wel op aangedrongen voor onze zoon. Allez, niet in quarantaine, maar ook niet naar school komen.
Ja, ik snap dat op zich wel. Bij mijn man op het werk waren ze daar ook niet zo blij mee.
Indien je je kan isoleren van vrouw en zoon, kunnen ze zich zoals Landtlord hierboven zegt op dag 7 laten testen.

Zijn er hier eigenlijk mensen waarvan de symptomen pas na een tijdje verergerden? Zoals ik me nu voel , heb ik enkel een stevige verkoudheid in plaats van corona?

Zijn er hier eigenlijk mensen waarvan de symptomen pas na een tijdje verergerden? Zoals ik me nu voel , heb ik enkel een stevige verkoudheid in plaats van corona?
De eerste 3 dagen verkoudheid + gewrichtspijn alsof er een vrachtwagen over mij was gereden.
Na die 3 dagen koorts, kortademig, misselijk, geur en smaak weg,...

Maar 2 collega's hebben enkel de lichte verkoudheidsversie gehad en 2 andere even ziek als mij. 🤷🏼

De eerste 3 dagen verkoudheid + gewrichtspijn alsof er een vrachtwagen over mij was gereden.
Na die 3 dagen koorts, kortademig, misselijk, geur en smaak weg,...

Maar 2 collega's hebben enkel de lichte verkoudheidsversie gehad en 2 andere even ziek als mij. 🤷🏼
Dank je,

Het is omdat ik net, bij het eten van spaghetti realiseerde dat ik de sambal niet proefde. Ik voel het aan de tong dat ik iets pikant gegeten heb, dus eens aan het flesje geroken, niets.... Ook geen smaak meer . Rare gewaarwording, je ziet spaghetti op je bord liggen, maar je kan evenzeer een bord krantenknipsels eten.

Als jij nu positief test, hoef je geen 2de test laten doen. Je moet dan enkel 10 dagen in isolatie.
Je vrouw en zoon testten negatief. Zij moeten na 17 dagen een nieuwe test laten doen. Indien ze symptomen krijgen natuurlijk sneller. Ze moeten intussentijd niet in quarantaine.
En dan zijn ze verwonderd dat het aantal besmettingen maar blijft stijgen...

Dat geldt natuurlijk enkel voor volledig gevaccineerden ZONDER symptomen die negatief hebben getest.
Ja en?
De kans dat volledig gevaccineerden geen symptomen hebben terwijl ze besmet zijn is veel groter dan bij niet gevaccineerden. Een negatieve test is slechts een momentopname, de dag na de test kan je al positief zijn zonder het te weten.

En ja, de kans dat een gevaccineerde anderen besmet is dan wel heel wat kleiner, maar niet onbestaande.
Het mag niet gezegd worden, maar het zijn de gevaccineerden die er nu net voor zorgen dat het virus blijft circuleren.
(En ja, ik ben zelf ook gevaccineerd en ik besef maar al te goed dat ik misschien wel heel wat mensen kan besmetten zonder zelfs te weten dat ik zelf besmet ben)

Ik heb enkele dagen geleden positief getest wegens hoogrisico contact, maar zelf heb ik nergens last van en vertoon geen enkel symptoom. Nog altijd geen contact gehad van de corona tracing, het afgelopen weekend ook veel uitgeweest dus ik hoop dat ik niet veel mensen heb aangestoken :/

Ik heb enkele dagen geleden positief getest wegens hoogrisico contact, maar zelf heb ik nergens last van en vertoon geen enkel symptoom. Nog altijd geen contact gehad van de corona tracing, het afgelopen weekend ook veel uitgeweest dus ik hoop dat ik niet veel mensen heb aangestoken :/
En waarom zijt ge uitgeweest als ge positief getest hebt? Ge moet niet wachten op contacttracing om in isolatie te gaan hé?

bon , sinds gisterenavond dus geen smaak meer ook, koffie en soep proef ik niet meer...

vraag me af of ik nu wel naar een dokter moet?
mn moeder een half jaar terug ook corona gehad, dokter kon niets doen, ga maar naar huis mevrouwke, ziek het wat uit....

ik heb 2 pfizer shots deze zomer gehad, dus ik zou nog moeten beter beschermd zijn. dus gewoon thuis uitzieken zeker.

bon , sinds gisterenavond dus geen smaak meer ook, koffie en soep proef ik niet meer...

vraag me af of ik nu wel naar een dokter moet?
mn moeder een half jaar terug ook corona gehad, dokter kon niets doen, ga maar naar huis mevrouwke, ziek het wat uit....

ik heb 2 pfizer shots deze zomer gehad, dus ik zou nog moeten beter beschermd zijn. dus gewoon thuis uitzieken zeker.
doe de zelftest op de overheidssite kan je eventueel een code krijgen om een PCR te laten doen, maar de kans is groot dat het corona is.
of via de dokter een PCR test aanvragen ja.

doe de zelftest op de overheidssite kan je eventueel een code krijgen om een PCR te laten doen, maar de kans is groot dat het corona is.
of via de dokter een PCR test aanvragen ja.
ja maar en dan??

ze kunnen er toch niets aan doen? waarom zou ik dan al dat gedoe doen. om gewoon in de statistiek opgenomen te worden?
ik voel me ook niet doodziek ofzo, enkel harde harde hoest buien, dat ik haast mijn longen uit hoest bij wijze van spreken. Maar dat zal ook wel over gaan.

ja maar en dan??

ze kunnen er toch niets aan doen? waarom zou ik dan al dat gedoe doen. om gewoon in de statistiek opgenomen te worden?
ik voel me ook niet doodziek ofzo, enkel harde harde hoest buien, dat ik haast mijn longen uit hoest bij wijze van spreken. Maar dat zal ook wel over gaan.
U laten testen en indien positief 10 dagen in quarantaine gaan. Zo moeilijk is dat toch niet?

ja maar en dan??

Daar geef je symptompen in, vraag je code aan en laat je u testen. Als je positief bent, krijg je nu normaal ziektebriefje via de website van mijngezondheid.be en ben je dus ingedekt voor werkgever. Normaal moet je de dokter niet meer lastigvallen. Tenzij je natuurlijk nog (veel) zieker wordt.
Uiteraard laat de dokter u thuis uitzieken en kan die er verder (nog) niks aan doen. Maar dat is toch hetzelfde bij de griep of een verkoudheid?

Weinig moeite hoor. Ik heb het ook al moeten doen voor veel lichter symptomen.

Het gaat niet over deel van een statistiek te zijn,het gaat erover zo die statistieken omlaag te krijgen..

pcr test doen, bij positief in quarantaine gaan. Is toch niet zo verschrikkelijk moeilijk? Vervelend, ja, maat er zijn ergere dingen in het leven

U laten testen en indien positief 10 dagen in quarantaine gaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
ik ga het zelf wel zeggen wat ik ga doen.
en ik kan perfect zelf 10 dagen in quarantaine gaan. we moeten toch van thuis uit werken.

Ghoja, Als ge overduidelijk symptomen hebt van corona, waarom dan nog laten testen? 't Is niet dat TRUMP daardoor een hele nieuwe cluster zal blootleggen? (tenzij hij natuurlijk afgelopen dagen met 100-en mensen in nauw contact is geweest, maar dan zal hij zelf ook wel de noodzakelijkheid inzien)
De test is eerder een middel om contact tracing op't juiste spoor te zetten (in't beste geval), dan wel om iets aan uw ziekte te doen he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan