Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
ben je dan niet meer besmettelijk?

Ik ben na 17 dagen pas terug aan het werk, mét chirurgisch masker én met goedkeuring van de huisarts. De verhoging kan nog enkele weken aanhouden zei ze.
 
Mijn broer mocht in oktober 2020 exact 10 dagen na z'n symptomen terug gaan werken van z'n huisarts.
Als de symptomen weg zijn, is dat geen probleem.
Normaal rekent men 7 dagen symptomen en je moet 3 dagen symptoomvrij zijn. Dus die 10 dagen is de richtlijn.
Maar toen was ik nog veel te ziek om te kunnen gaan werken 😉
 
Als de symptomen weg zijn, is dat geen probleem.
Normaal rekent men 7 dagen symptomen en je moet 3 dagen symptoomvrij zijn. Dus die 10 dagen is de richtlijn.
Maar toen was ik nog veel te ziek om te kunnen gaan werken 😉
Hopelijk ben je er snel bovenop!

Wat ik al gehoord heb binnen Pfizer is dat de huidige vaccins hun kracht gedeeltelijk zouden verliezen na 7-8 maanden. Er loopt wel nog onderzoek om dit te verifiëren maar de eerste resultaten lijken dit aan te tonen.

De huidige generatie vaccins zijn ook ontwikkeld tegen de Wuhan-stam en bieden minder bescherming tegen besmetting door de nieuwere varianten. Al blijven vaccins bescherming bieden, ze beschermen vandaag niet volledig.

Ik vrees dat we met zijn allen dus opnieuw een onzeker periode tegemoet gaan.

De inzet binnen de farma is nu de ontwikkeling van een curatief geneesmiddel. Vandaag zijn behandelingen gericht op het bestrijden van symptomen en stabiliseren van de patiënt vermits er geen geneesmiddel is. Ik heb gehoord van een collega dat een middel met de naam Molnupiravir de ziekte via een eenvoudige pil kan afzwakken, mits snel na de besmetting toegediend. Dat middel is echter nog in test. Die curatieve middelen zijn niet voor de komende maanden.

Alle ogen binnen de farma zijn nu naar Israël gericht. Als koploper in de vaccinatie is dat land een goede graadmeter om te kijken wat ons, in Europa, te wachten staat. Zij hebben daar een nieuwe golf gekend vanaf het einde van augustus. Aantal besmettingen ging pijlsnel de hoogte in quasi tot aan het niveau van de vorigen golf maar het aantal hospitalisaties was gehalveerd tov de vorige golf. Er zitten daar ook 7-8 maanden tussen de golven.

In België stond de vaccinatiecampagne pas goed en wel op de rails in april dus de periode november-december gaan we hier ook een golf over ons heen krijgen. Vrees ik.
 
Sorry. Mijn vrouw en twee kids
Normaal heeft je huisarts je de uitleg gedaan?

Als je vrouw gevaccineerd is: testen, indien negatief mag ze gaan werken en op dag 7 terug testen. Indien ze tussendoor symptomen krijgt: testen.

Voor de niet gevaccineerde kinderen: quarantaine.

Maar in een ideale situatie ga jij in quarantaine van je eigen gezin indien zij nog niet besmet zijn.
Dus apart slapen, apart eten, mondmasker en handhygiëne,.. allemaal om te voorkomen dat zij besmet zouden raken.
3 dagen na het verdwijnen van de symptomen zoals koorts en hoesten, ben je niet meer besmettelijk.
Symptomen zoals verhoging, hoofdpijn,... Kunnen langer aanhouden maar zorgen niet voor overdracht van virus geladen deeltjes dus die tellen niet als symptomen waar je vanaf moet zijn om niet meer besmettelijk te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Normaal heeft je huisarts je de uitleg gedaan?

Als je vrouw gevaccineerd is: testen, indien negatief mag ze gaan werken en op dag 7 terug testen. Indien ze tussendoor symptomen krijgt: testen.

Voor de niet gevaccineerde kinderen: quarantaine.

Maar in een ideale situatie ga jij in quarantaine van je eigen gezin indien zij nog niet besmet zijn.
Dus apart slapen, apart eten, mondmasker en handhygiëne,.. allemaal om te voorkomen dat zij besmet zouden raken.
3 dagen na het verdwijnen van de symptomen zoals koorts en hoesten, ben je niet meer besmettelijk.
Symptomen zoals verhoging, hoofdpijn,... Kunnen langer aanhouden maar zorgen niet voor overdracht van virus geladen deeltjes dus die tellen niet als symptomen waar je vanaf moet zijn om niet meer besmettelijk te zijn.
Bedankt.
Ik lig al op de logeerkamer
De rezt is negatief en ook allemaal ingeënt
 
Vrouw en ik hebben beiden corona gehad, ik door mijn werk en zij wss door mij (ondanks dat we beiden 2 weken afgezonderd van elkaar geleefd hebben).

Ik heb nog altijd last van wat vermoeidheid, mijn vrouw is nog altijd deels haar smaak & geur kwijt. Vooral voor haar is't ambetant, want veel dingen die ze graag rook of at mag ze niet meer.
 
Vrouw en ik hebben beiden corona gehad, ik door mijn werk en zij wss door mij (ondanks dat we beiden 2 weken afgezonderd van elkaar geleefd hebben).

Ik heb nog altijd last van wat vermoeidheid, mijn vrouw is nog altijd deels haar smaak & geur kwijt. Vooral voor haar is't ambetant, want veel dingen die ze graag rook of at mag ze niet meer.
Al lang geleden?
 
Vrouw en ik hebben beiden corona gehad, ik door mijn werk en zij wss door mij (ondanks dat we beiden 2 weken afgezonderd van elkaar geleefd hebben).

Ik heb nog altijd last van wat vermoeidheid, mijn vrouw is nog altijd deels haar smaak & geur kwijt. Vooral voor haar is't ambetant, want veel dingen die ze graag rook of at mag ze niet meer.
Ik ken er ook een paar die al redelijk lang last hebben van vanalles (vooral longen of na inspanningen). En niet allemaal even ziek geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan