Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje voor degenen die ook vermoeidheid hebben gehad; hoelang eer dit bij jullie verdwijnde? Is nu drie weken geleden dat ik de diagnose gehad hebt en die vermoeidheid blijft precies plakken. Ook sneller buiten adem dan normaal.

Ik heb ook serieuze vermoeidheid gehad. Ik ben op 19/4 getest geweest maar had wel sinds een paar dagen daarvoor symptomen. Mijn vermoeidheid is sinds zaterdag een stuk beter. Ik kan eindelijk terug lezen zonder inslaao te vallen 😅
Ik moet er wel even aan toevoegen dat in sinds eind november constant vermoeid ben doordat ik bepaalde medicatie moet nemen, en ik nog steeds vermoeid ben, maar niet meer zo erg als de voorbije weken.

Ook niets helpt tegen covid vermoeidheid. En het helpt niet dat ik ziek wordt van alles met caffeine behalve een blikje Redbull.
 
Vraagje voor degenen die ook vermoeidheid hebben gehad; hoelang eer dit bij jullie verdwijnde? Is nu drie weken geleden dat ik de diagnose gehad hebt en die vermoeidheid blijft precies plakken. Ook sneller buiten adem dan normaal.
Paar maand, was wel begin corona, dus naar buiten gaan kwam er nie echt van. Dus weinig beweging. Moest ook medicatie nemen, zou mss meegeholpen hebben bij de vermoeidheid.
 
Vraagje voor degenen die ook vermoeidheid hebben gehad; hoelang eer dit bij jullie verdwijnde? Is nu drie weken geleden dat ik de diagnose gehad hebt en die vermoeidheid blijft precies plakken. Ook sneller buiten adem dan normaal.

Ik ben nu anderhalve week geleden positief getest, en ik voel mij sinds enkele dagen terug goed. De enige symptomen die ik had waren een wat droog hoestje, enkele dagen totaal geen geur en smaak meer en wat vermoeidheid (kon makkelijk 10+uur aan een stuk slapen).
Heb nu nog altijd een wat droge keel en mond, en m'n geur en smaak zijn nog altijd niet helemaal terug. Ben gisterenochtend voor de eerste keer terug gaan lopen, maar totaal geen last van buiten adem zijn.
Ik heb vorig jaar al wel eens corona gehad, maar vreemd genoeg nu meer symptomen gehad.

M'n moeder daarentegen is ook op dezelfde dag positief getest maar ligt nu al quasi 3 dagen constant in haar bed/zetel door de vermoeidheid en kan ook geen hap binnenkrijgen. Zij is natuurlijk wel een stukje ouder (51) en maakt het voor de eerste keer door. Ze wordt wel langzaamaan terug beter, dus dat is goed. Gewoon uitzieken zegt de huisarts.
 
Vorige week dinsdag positief getest op corona (voelde mij enorm suf/moe en verminderde smaak en geur). Sinds vrijdag uit quarantaine. Buiten extreme vermoeidheid (veel slapen etc) en geen smaak/geur heb ik geen andere symptomen gehad. Nu nog altijd wat moe, maar lichaam moet terug op gang komen denk ik (10 dagen in isolement op een kamer gezeten).

Wel nog altijd geen smaak en geur. Heb hier in een thread ergens gelezen van mensen die hun smaak/geur terug gereset hadden/op gang brengen door bepaalde dingen te doen. Vind dit niet direct terug. Weet iemand nog wat dit precies inhoudt?
 
Wel nog altijd geen smaak en geur. Heb hier in een thread ergens gelezen van mensen die hun smaak/geur terug gereset hadden/op gang brengen door bepaalde dingen te doen. Vind dit niet direct terug. Weet iemand nog wat dit precies inhoudt?
Bron: Radio 2

Als je klachten blijven aanhouden, en dan spreek ik over zes tot acht weken na het doormaken van de infectie, adviseer ik toch om een neus-, keel- en oorarts te raadplegen. Die kan kijken wat is aangetast. Ze kijken dan ook of er eventueel een behandeling opgestart kan worden."

"Geur heeft niet alleen met eten en drinken te maken, het waarschuwt ons ook voor gevaar. Denk maar aan een brandlucht. Psychologisch en sociologisch is het ook heel belangrijk. Als een vrouw net bevallen is en haar baby niet kan ruiken, dan is dat heel erg. Maar ook voor mensen die in de voedingsindustrie werken, kan het een ramp zijn. Of een verpleegster die dingen niet opmerkt doordat ze niet kan ruiken. Er bestaat gelukkig wel een training. Het is geen klassieke behandeling met een medicijn dat het meteen oplost. Je moet twee keer per dag aan vier stereotype geuren ruiken. Je probeert ze te identificeren. Als dat niet lukt, moet je opnieuw ruiken. Zo leer je welke geur het is. Door dat regelmatig te doen, zien we toch dat patiënten sneller en beter herstellen dan patiënten die niet trainen.”
 
Mijn geur begint de laatste weken beetje per beetje terug te komen. Ik kon zonet zowaar een beetje de geur uit de pot oploskoffie waarnemen alsook de verse kruiden in de tuin. Nog niet zoals het was en ik kan ook nog niet alles waarnemen maar dat stemt me toch hoopvol voor de toekomst.
 
Ik heb al 3 dagen last van niesbuien en lopende neus. Verder niets, ik proef en ruik alles. Zou ik het te pakken hebben? :unsure:
Eerste vaccin pfizer was 4 weken geleden, tweede is nu donderdag
 
Ik heb al 3 dagen last van niesbuien en lopende neus. Verder niets, ik proef en ruik alles. Zou ik het te pakken hebben? :unsure:
Eerste vaccin pfizer was 4 weken geleden, tweede is nu donderdag
enige manier om het te weten is een test. Misschien eens je dokter contacteren en daar raad vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb al 3 dagen last van niesbuien en lopende neus. Verder niets, ik proef en ruik alles. Zou ik het te pakken hebben? :unsure:
Eerste vaccin pfizer was 4 weken geleden, tweede is nu donderdag
Lijkt me eerder hooikoorts te zijN maar inderdaad eens langs gaan bij de dokter kan geen kwaad . ;)
 
Lijkt me eerder hooikoorts te zijN maar inderdaad eens langs gaan bij de dokter kan geen kwaad . ;)
Denk het.. heb wel voor zekerheid een sneltest gaan halen dat negatief bleek.

Ik heb nog nooit zoveel getraand wtf? Ik heb ooit een camera in mijn neus gehad bij de NKO maar da was minder kietelerig dan zo'n dun dingske 2,5cm in mijn neus :unsure:
 
Denk het.. heb wel voor zekerheid een sneltest gaan halen dat negatief bleek.

Ik heb nog nooit zoveel getraand wtf? Ik heb ooit een camera in mijn neus gehad bij de NKO maar da was minder kietelerig dan zo'n dun dingske 2,5cm in mijn neus :unsure:
Die zelftest vond ik ook echt raar. Volgens mij gewoon omdat je niet weet hoe je het moet doen. Toen ik om een PCR ging, die ze dieper staken, heb ik er veel minder last van gehad.
 
Die zelftest vond ik ook echt raar. Volgens mij gewoon omdat je niet weet hoe je het moet doen. Toen ik om een PCR ging, die ze dieper staken, heb ik er veel minder last van gehad.
Da's praktisch onmogelijk om bij jezelf af te nemen omdat je nooit diep genoeg gaat. Heb eentje bij mijn vriendin afgenomen en ben redelijk diep gegaan, ze heeft het geweten :eek:.

Gelukkig negatief.
 
Vorige week zaterdag heeft de dochter een half uurtje met een kleuter gespeeld wiens ganse gezin zondag positief bleek.
Woensdag laat de papa weten dat ze heel wisselvallig en hangerig is en een droge hoest heeft. Ze blijkt positief. Omdat ze de dagen ervoor bij hem was en ik ze maar een uurtje of 3 ècht bij mij had (ze slaapt apart dus die uren tel ik niet mee) beslissen we dat hij het meeste contact heeft gehad en ze bij hem in isolatie gaat.
Zaterdag word ik zo ziek als iets wakker: hoesten, hoofdpijn, keelpijn en vooral een pijn in de gewrichten (rug, heupen en knieën) die ik totaal niet onder controle krijg.
Gevoel alsof ik een zware griep heb én er dan nog eens een vrachtauto over mij heeft gereden. Sinds vannacht ook brandende pijn bij het hoesten. Huisarts heeft me gecontroleerd en houdt het op een ontsteking van de luchtpijp, longen klinken gelukkig zuiver.
Rusten en uitzieken en voldoende water drinken. Als ik de trap niet meer op geraak, zal het waarschijnlijk door een longontsteking zijn, waarschuwt ze me.
Onwaarschijnlijk mottig en bijzonder dankbaar dat de dochter bij de papa is nu want ik sleep me van bed naar zetel en voel me ronduit ellendig.
Ondertussen krijg ik filmpjes van een vrolijke kleuter die het prima naar haar zin heeft en geen greintje last lijkt te hebben!🤷
 
Vorige week zaterdag heeft de dochter een half uurtje met een kleuter gespeeld wiens ganse gezin zondag positief bleek.
Woensdag laat de papa weten dat ze heel wisselvallig en hangerig is en een droge hoest heeft. Ze blijkt positief. Omdat ze de dagen ervoor bij hem was en ik ze maar een uurtje of 3 ècht bij mij had (ze slaapt apart dus die uren tel ik niet mee) beslissen we dat hij het meeste contact heeft gehad en ze bij hem in isolatie gaat.
Zaterdag word ik zo ziek als iets wakker: hoesten, hoofdpijn, keelpijn en vooral een pijn in de gewrichten (rug, heupen en knieën) die ik totaal niet onder controle krijg.
Gevoel alsof ik een zware griep heb én er dan nog eens een vrachtauto over mij heeft gereden. Sinds vannacht ook brandende pijn bij het hoesten. Huisarts heeft me gecontroleerd en houdt het op een ontsteking van de luchtpijp, longen klinken gelukkig zuiver.
Rusten en uitzieken en voldoende water drinken. Als ik de trap niet meer op geraak, zal het waarschijnlijk door een longontsteking zijn, waarschuwt ze me.
Onwaarschijnlijk mottig en bijzonder dankbaar dat de dochter bij de papa is nu want ik sleep me van bed naar zetel en voel me ronduit ellendig.
Ondertussen krijg ik filmpjes van een vrolijke kleuter die het prima naar haar zin heeft en geen greintje last lijkt te hebben!🤷
Begrijp ik het goed dat de dokter u niet getest heeft?
 
Kleine tip voor wie het ook nog vlaggen mocht hebben: een bad werkt hier ècht heel goed om de symptomen wat te temperen... Kort effect natuurlijk maar wel degelijk welgekomen!
 
Dag 5: nog last van 2 symptomen die de dag serieus verkloten:
Koorts waardoor ik er als een paracetamol verslaafde lusteloze plant bijhang en sinds vandaag extreme misselijkheid en braken.

Smaak-en geurverlies storen me niet zo hard en voor de rest nog wat griepsymptomen.
Damn. Toch nog zo ziek. Dat is wel klote. Hopelijk snel beter!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan