Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zijn jullie terug aan het werk gegaan na jullie besmetting? Ik heb sinds woensdag symtomen en donderdag een positieve test afgelegd. Woensdag ben ik naar de huisdokter geweest en die heeft mij een ziektebriefje voorgeschreven tem vandaag. (toen was ik nog niet positief getest) In principe moet ik dus morgen weer volop aan de bak. Ik ben IT'er en werk 100% remote. Momenteel heb ik nog wat hoofdpijn maar ik merk dat ik snel vermoeid ben. Ik heb daarnet uit pure verveling een uurtje gewerkt en dat was bijna het maximum, grootste probleem was de hoofdpijn die steeds erger begon te worden.

Ik vrees dat ik morgen geen volle werkdag ga aankunnen. Hoe snel zijn jullie terug aan het werk gegaan? Stel dat het nog niet lukt omwille van de hoofdpijn, vraag ik dan aan mijn huisdokter om mij langer thuis te zetten?
 
Hoe zijn jullie terug aan het werk gegaan na jullie besmetting? Ik heb sinds woensdag symtomen en donderdag een positieve test afgelegd. Woensdag ben ik naar de huisdokter geweest en die heeft mij een ziektebriefje voorgeschreven tem vandaag. (toen was ik nog niet positief getest) In principe moet ik dus morgen weer volop aan de bak. Ik ben IT'er en werk 100% remote. Momenteel heb ik nog wat hoofdpijn maar ik merk dat ik snel vermoeid ben. Ik heb daarnet uit pure verveling een uurtje gewerkt en dat was bijna het maximum, grootste probleem was de hoofdpijn die steeds erger begon te worden.

Ik vrees dat ik morgen geen volle werkdag ga aankunnen. Hoe snel zijn jullie terug aan het werk gegaan? Stel dat het nog niet lukt omwille van de hoofdpijn, vraag ik dan aan mijn huisdokter om mij langer thuis te zetten?

Mijn dokter heeft me 31 dagen ziek gezet en erna heb ik 2 weken verlof genomen. Relatief snel genezen van de 'zware symptomen' zoals spierpijn, verlies van geur en smaak, grieperig gevoel.

Wel lang sluimerende hoofdpijn gehad, soms eens grieperig (vooral in de avond), en heel veel geslapen (normaal gezien heb ik 5 a 6 uur nodig per nacht) maar het waren er toch 9 en in de middag vaak nog een dutje.
 
Laatst bewerkt:
Vant weekend kieken en koemest in de tuin gestrooid. Blijkbaar stinkt dat dus, te horen aan reacties van passerende wandelaars. Niks van gemerkt. 🙈
 
Wij zijn, ondanks heel voorzichtig te zijn op 11/3 besmet geweest. Op 12/3 kreeg ik het Vaccin (niet wetende dat ik besmet was). Gans het gezin van vier heeft het nu meegemaakt, morgen terug gaan werken, nu ja, telewerken, wat 7u of langer Videocalls betekent. Ik zie er enorm tegenop. Ondanks dat de symptomen vrij mild waren (geen koorts) zijn wij de laatste twee weken enorm moe geweest en hebben we heel veel hoofdpijn gehad. Ik ben 41, mijn vrouw 40, de kids 16 en 11. De oudsten had een beetje last, de jongste helemaal niets, maar mijn vrouw zegt dat ze zich nog nooit zo ziek heeft gevoeld. Ondanks het feit dat er geen koorts/hoesten was. Wel verstopte sinussen en dus enorme vermoeidheid en hoofdpijn.

Het is echt iets raars. Het zit in heel je lichaam van je hoofd tot je benen.

Het is beangstigend dat ook niemand lijkt te weten of er nog iets kan komen (misschien wel, misschien niet), wanneer de hoofdpijn zal weggaan, wanneer we ons weer de oude zullen voelen. Het is echt niet leuk, er is echt een tijd voor Covid en na covid, we zijn net veel ouder geworden. nu ja het isoloment en nu de paaspauze maken het er niet leuker op. Maar het is een raar virus, echt geen gewone verkoudheid of 'griepje'. Wij hebben een BMI onder de 25, mijn vrouw sport normaal tot 1 a 2u per dag, we eten gezond, we zijn doorsnee mensen zonder onderliggende risisco's, maar uiteindelijk toch veel last ja...khad het liever niet gehad.
hoe heb je zo snel een vaccin gekregen want je uit je tekst blijkt dat je een gezonde mens bent van 41 zonder onderliggende ziektes?
 
Wij zijn, ondanks heel voorzichtig te zijn op 11/3 besmet geweest. Op 12/3 kreeg ik het Vaccin (niet wetende dat ik besmet was). Gans het gezin van vier heeft het nu meegemaakt, morgen terug gaan werken, nu ja, telewerken, wat 7u of langer Videocalls betekent. Ik zie er enorm tegenop. Ondanks dat de symptomen vrij mild waren (geen koorts) zijn wij de laatste twee weken enorm moe geweest en hebben we heel veel hoofdpijn gehad. Ik ben 41, mijn vrouw 40, de kids 16 en 11. De oudsten had een beetje last, de jongste helemaal niets, maar mijn vrouw zegt dat ze zich nog nooit zo ziek heeft gevoeld. Ondanks het feit dat er geen koorts/hoesten was. Wel verstopte sinussen en dus enorme vermoeidheid en hoofdpijn.

Het is echt iets raars. Het zit in heel je lichaam van je hoofd tot je benen.

Het is beangstigend dat ook niemand lijkt te weten of er nog iets kan komen (misschien wel, misschien niet), wanneer de hoofdpijn zal weggaan, wanneer we ons weer de oude zullen voelen. Het is echt niet leuk, er is echt een tijd voor Covid en na covid, we zijn net veel ouder geworden. nu ja het isoloment en nu de paaspauze maken het er niet leuker op. Maar het is een raar virus, echt geen gewone verkoudheid of 'griepje'. Wij hebben een BMI onder de 25, mijn vrouw sport normaal tot 1 a 2u per dag, we eten gezond, we zijn doorsnee mensen zonder onderliggende risisco's, maar uiteindelijk toch veel last ja...khad het liever niet gehad.
Je zegt voorzichtig te zijn geweest. Hoe denk je dat je het hebt gekregen? Via je kinderen die naar school gaan? Of heb je geen idee?
 
Een serieuze virale infectie wordt al te vaak onderschat zei m'n dokter. Te snel beginnen met professionele activiteiten kan vaak nefast zijn voor het lichaam. Bij een griepinfectie gaat men er veelal van uit weekje thuis en terug aan het werk, in feite moet je terug gaan werken als je niet meer vermoeid bent.
 
Op zondag 4 contact gehad met mijn ouders, die sinds 8 of 9 besmet blijken te zijn. Gisterenavond voor het eerst telefoon gehad van contact tracing, maar had gsm niet bij de hand dus gemist.

Ik had al een test gepland bij de dokter deze ochtend. Rond een uur of 10 telefoon gehad van de tracing. Maar aangezien het al meer dan 7 dagen geleden is is het hoogrisico al gepasseerd. Wel een quarantaine attest gekregen van 4 tot 14, handig als je pas halfweg die periode weet dat je mogelijks besmet bent.:sarcastic:
Geen symptomen behalve een snotneus, I blame that on the kids...

Nu vollenbak cozo refreshen maar zal wel negatief zijn
 
Hoe zijn jullie terug aan het werk gegaan na jullie besmetting? Ik heb sinds woensdag symtomen en donderdag een positieve test afgelegd. Woensdag ben ik naar de huisdokter geweest en die heeft mij een ziektebriefje voorgeschreven tem vandaag. (toen was ik nog niet positief getest) In principe moet ik dus morgen weer volop aan de bak. Ik ben IT'er en werk 100% remote. Momenteel heb ik nog wat hoofdpijn maar ik merk dat ik snel vermoeid ben. Ik heb daarnet uit pure verveling een uurtje gewerkt en dat was bijna het maximum, grootste probleem was de hoofdpijn die steeds erger begon te worden.

Ik vrees dat ik morgen geen volle werkdag ga aankunnen. Hoe snel zijn jullie terug aan het werk gegaan? Stel dat het nog niet lukt omwille van de hoofdpijn, vraag ik dan aan mijn huisdokter om mij langer thuis te zetten?
Na 10 dagen terug gaan werken
 
Donderdagavond ziek geworden, veel spierpijn en hoge koorts gehad. Vrijdag direct een test laten plannen die in de avond positief terugkwam.
De koorts was er nog tot gisteren, ben blij dat deze alvast weg is. Maar dan die vermoeidheid en spierpijn... shit! Zelfs naar toilet wandelen is al bijna te ver momenteel 😅
Hopelijk gaat het allemaal snel de goede richting uit, gezien koorts toch al weg is !
 
Ik heb het ook zitten.
Ik ben altijd super voorzichtig geweest en toch besmet geraakt.

Waarschijnlijk heb ik het 12/4 opgelopen via mijn Knuffelcontact (of misschien heb ik het aan haar gegeven?) maar is natuurlijk moeilijk om met zekerheid te zeggen. Vanaf vrijdag verkouden, maandag getest en gisteren resultaat gekregen. Mijn man heeft zich ook direct getest en is ook positief.

Mijn verkoudheid is al een stuk beter maar ik heb toch nog schrik dat het toch nog erger gaat worden. Mijn man heeft sinds gisteren namiddag symptomen. Ook een verkoudheid met af en toe licht hoesten.

Ik vind het toch een enge ziekte en schrik er toch steeds van hoe onvoorzichtig sommige mensen zijn :(
 
hoe heb je zo snel een vaccin gekregen want je uit je tekst blijkt dat je een gezonde mens bent van 41 zonder onderliggende ziektes?

Je zegt voorzichtig te zijn geweest. Hoe denk je dat je het hebt gekregen? Via je kinderen die naar school gaan? Of heb je geen idee?

Ik ben maatschappelijk werker, geluk gehad, maar het heeft niet veel geholpen 😥

Zeer voorzichtig maar wel de kleine fysiek ingeschreven in de middelbare school. Met 4 in een klaslokaal gezeten op afstand van elkaar, mondmaskers en raam open. Uitleg gekregen en enkele papieren getekend. De bediende die de uitleg gaf bleek naderhand besmet.

We zijn nu toch een 5 tal weken verder en ik denk dat we er volledig terug de oude zijn. wel sneller hoofdpijn dan vroeger.
 
Laatst bewerkt:
Britse variant sinds gisteren. Gisteren lichte kriebelhoest ontwikkeld en vanochtend opgestaan met lichte spierpijn. Ook sind een paar uur hoofdpijn. Precies ook wat vermoeider dan anders.
 
Eerst en vooral gegroet iedereen van dit forum,ben nieuw hier.
Ik heb gisteren een positief resultaat gehad.
Was al sinds zaterdag ziek,wss op het werk opgelopen.
Een naaste collega is vorige week woensdag ziek geworden en vrijdag positief bevonden.
Voelde mij eerst erg zwak en moe,vapeurs,hoofdpijn.
Maar hetgene waar ik tot heden het meeste last van heb is pijn aan mijn ogen.
Zo erg dat ik ze zo weinig mogelijk beweeg.
Paracetamol helpt wel een tijdje maar het komt steeds terug.
Geen koorts gehad,mijn huisdokter nam mijn klachten niet al te serieus omdat ik geen echte koorts maakte.
En dan blijk ik toch positief te zijn.
4,23 log copies/ml dus ik ben potentieel besmettelijk.
Ik heb vooral schrik nu dat ik onbewust mijn moeder in de loop v vorige week heb besmet.
Die herstelt v een zware operatie,heeft kanker en is diabeet type 2.
Zucht.
 
Mijn grote vrees is realiteit.
Mijn moeder heeft corona,is vandemorgend opgenomen met ernstige symptomen.
Nu haar saturatie blijkt goed etc.
Maar de scan heeft weer uitzaaiingen in de lever aan het licht gebracht.
Dus kan ook geen behandeling gestart worden omdat ze covid heeft.
Is een lever waar al een 3de v is weggenomen trouwens,en in haar darmen ook weer aanwezig.
Ik kan het even niet meer vatten allemaal.
 
Bedankt voor jullie medeleven,das lief v jullie.
Vanuit het Imelda ziekenhuis bevestigen ze dat de Covid op zich relatief onder controle is.
Ikzelf heb er eigelijk geen last meer van, 3 a 4 dagen geleden was ik echt miserabel.
Nooit echt zorgwekkend geweest.
Misschien een weetje voor iedereen,heb men huisdokter gebeld,kzeg ik moet een nieuwe test om maandag terug te gaan werken.
Wist ik veel,maar hij zei "je gaat sowieso nog positief testen de volgende 3 maanden"
Uw quarantaine zit erop en je bent genezen dus je kan gaan werken.
Dat wist ik dus niet.
Maar ik ga volgende week bijvragen want gezien de situatie nu met mijn moeder,en ook het feit dat ik me steeds enorm vermoeid voel,sterk ik liever nog een week aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje voor degenen die ook vermoeidheid hebben gehad; hoelang eer dit bij jullie verdwijnde? Is nu drie weken geleden dat ik de diagnose gehad hebt en die vermoeidheid blijft precies plakken. Ook sneller buiten adem dan normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan