Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Persconferentie om 13 uur​

De persconferentie over de beslissingen van het Overlegcomité zal plaatsvinden om 13 uur.
 
Deze discussie over "we moeten meer vaccins sturen naar Afrika" stopt hier en nu:

Zuid-Afrika vraagt eergisteren zélf aan de vaccinproducenten om de leveringen uit te stellen tot volgend jaar.
Ze hebben namelijk teveel stock aan vaccins.



Enige reactie, @zwarten ?
Ja @JanusDR . Zuidafrika is Afrika niet.
De botswana variant noemt nu eenmaal niet de zuidafrika variant.
Dus wegens de geringe inspanning van de vermogende westerse landen en het vasthouden aan het winstmodel van de producenten zitten we met variantes die, akkoord mits enige stevige inspanningen, mogelijks kunnen vermeden worden.
 
Ik vond al dat ze er vrij snel zijn uitgeraakt vandaag. Ofwel wouden ze snel kunnen gaan lunchen

Maar nachtleven dicht, horeca om 23u dicht, max met 6 aan tafel en that's it ?
Lijkt mij toch maar heel pover qua "strenge" maatregelen en ook onvoldoende
 
Ik snap niet hoe mensen zo een goed geheugen kunnen hebben over wat andere posters zeggen.
Ik vergeet al den helft van wa ik hier zelf schrijf binnen 2 dagen :unsure:

Ik vergeet zelfs wat ik deze morgend heb gegeten.
Prioriteiten eh

Nu beeld ik mij u beide in met constant het mondmasker onder de neus. Als ge er al 1 zou dragen.
Want "Het is een mondmasker dus waarom zou ik het ook over de neus dragen?!?"

Wait, moest dan dan over uw neus?
 
Ik vond al dat ze er vrij snel zijn uitgeraakt vandaag. Ofwel wouden ze snel kunnen gaan lunchen

Maar nachtleven dicht, horeca om 23u dicht, max met 6 aan tafel en that's it ?
Lijkt mij toch maar heel pover qua "strenge" maatregelen en ook onvoldoende

Het sluiten van discotheken en dancings, en het aan banden leggen van (grotere) privé-feesten stond in de sterren geschreven, gezien het uitblijven van de noodzakelijke aanpassing van het Samenwerkingsakkoord van 14 juli...
 
Ik vond al dat ze er vrij snel zijn uitgeraakt vandaag. Ofwel wouden ze snel kunnen gaan lunchen

Maar nachtleven dicht, horeca om 23u dicht, max met 6 aan tafel en that's it ?
Lijkt mij toch maar heel pover qua "strenge" maatregelen en ook onvoldoende
Als het dat is, is mogen ze volgende week weer samenkomen :sarcastic:
 
Ik vond al dat ze er vrij snel zijn uitgeraakt vandaag. Ofwel wouden ze snel kunnen gaan lunchen

Maar nachtleven dicht, horeca om 23u dicht, max met 6 aan tafel en that's it ?
Lijkt mij toch maar heel pover qua "strenge" maatregelen en ook onvoldoende

Idem.
Dat zijn de maatregelen grosso modo zoals in NL en die gaan ook verstrengen.
Soit, ik val in herhaling maar vrees er toch voor of dat dit de noodrem is die de zorg vraagt.
 
Ik ben vooral erg benieuwd naar in hoever Weyts nu gaat dwarsliggen voor de scholen. Blijkbaar zou er vanuit de Vlaamse regering deze keer weinig tegengas zijn voor strengere maatregelen, dus ik hoop van harte dat ze in de scholen toch ook gaan ingrijpen. En ja, ik besef dat we alles op alles moeten zetten om ze open te houden, maar daar wat blijven aanmodderen zal ook niet lukken. Dan beter duidelijke maatregelen zodat je hopelijk die laatste weken nog op een deftige manier volmaakt.
Toch allemaal heel dubbele zenne. Gooi het school maar weer eens dicht of doe afstandsonderwijs.
Het niveau is zienderogen aan het achteruitgaan van de generatie studenten. Ondertussen al 2 jaar.
Maar dat zal allemaal wel geen probleem zijn.
 
Een koppel dat diezelfde dag getrouwd is dan ?
Nuja als jij een verjaardagsfeest wilt verhullen als een trouw en daar komt effectief nog een pak volk op af. Dan mag je die gewoon voor de intentie al zwaar beboeten

Nee je bent nu aan het terugkrabbelen omdat mensen je erop wijzen dat je "oplossing" belachelijk was volgens mij :)

Terugkrabbelen? Lol.

Ik toon gewoon aan hoe belachelijk kafka de beslissingen weer zijn. Deze kan in het rijtje van de andere blunders waar mensen heel gretig loopholes in gaan vinden.
 
Oh maar ik heb dat wel gemerkt. Vorige zaterdag op café geweest en naar schatting 25% liep met dat mondmasker halfstok of zelf niet... Was daar een kerel die tegen mij liep en een hand uitstak ter verontschuldiging... die schudde daar nog vlot handjes, nam zijn pint vast, wreef's over zijn mond... Ok, het was in Aalst :))) maar toch... heb de indruk dat er een groep mensen is die het nog altijd niet begrepen hebben. Op het gezond verstand van de bevolking kunnen we (jammer genoeg) niet rekenen. Een grote hoop heeft dat immers niet.
Je zal zo'n sujetten hebben maar ga je die vermijden door het sluitingsuur op elf uur te zetten? Volgens mij gaan die om tien uur dan al zat zijn ipv om half twee.

Verder ja, net als mijn ervaringen uiteraard, zullen dat vrij beperkte ervaringen zijn zeker? Mijn "vaste cafés" die vragen voor je zit covid safe zonder uitzondering en werken met uitbaters, garcons, ... die consequent hun mondmasker ophouden. Klanten gaat de overgrote meerderheid hun mondmasker opzetten om naar het toilet te gaan enzovoort. Wat niet uitsluit dat je andere plekken zult vinden waar ze lakser zijn (tennisclub was bij ons ook al wel is een stuk lakser bv). Dus is er een groep mensen die het niet begrepen heeft? Niet aan twijfelen. Is dat een grote groep? Ik heb er nog vertrouwen in dat dit niet zo is.
 
Alé horeca dicht om elf uur, bevestigd zegt hln. Ik heb er toch ook mijn bedenkingen bij, minder dan met het nachtleven maar toch, wees maar eens een uitbater die normaal zijn volk ziet toestromen vanaf een uur of tien-elf.

Ik blijf het ook oneens met het "ja mensen zijn minder voorzichtig" later op de avond/vroeger in de ochtend. Ik heb daar zeer weinig van gemerkt. En als ik mij echt wil zatdrinken op café begin ik straks gewoon om vier uur he... .

Het probleem is natuurlijk dat ge bij zulke zaken moeilijk regels op maat kunt maken.

Ge hebt horecazaken waar mensen gewoon rustig aan tafeltjes zitten om iets te drinken en/of eten, en daar zal de sfeer om 20u hetzelfde zijn als om 01u.
Ge hebt natuurlijk ook zaken waar de sfeer in het algemeen losser is, zeker naarmate de avond vordert, en daar zullen de regels dus ook hoe later, hoe minder goed opgevolgd worden. De horecazaken waar ik tegenwoordig met m'n vriendin en bevriend koppel ofzo ga om iets te drinken, zijn vaak ook van het ander type dan de zaken waar ik tien jaar geleden met vrienden heen zou gaan, alhoewel beiden in theorie gewoon "café" zijn.

Dat valt dan ook moeilijk te definiëren in een wet waardoor de regel dus gewoon "horeca toe om 23u" wordt.
 
Laatst bewerkt:
Idem.
Dat zijn de maatregelen grosso modo zoals in NL en die gaan ook verstrengen.
Soit, ik val in herhaling maar vrees er toch voor of dat dit de noodrem is die de zorg vraagt.
En zelfs daar gaan ze dan eigenlijk nog niet all the way en houden ze nog iets achter de hand
Andere Europese landen zitten toch intussen al in een lockdown light. Geen idee waarom met hier denkt dat het anders kan

@MiniJeffrey Wie zoekt die loopholes of wilt die gebruiken ? Mensen die van slechte wil zijn.
Dat is het volk waar je gewoon geen medelijden meer mee moet hebben.

Strenge regels, alles dicht = Hééé onze vrijheid, dictatuur!! Overheid moet ten dienste staan van ons
Lakse regels = Aaah ja maar zo kunt ge die regels ontwijken hoor
:wallbash:
 
Het probleem is natuurlijk dat ge bij zulke zaken moeilijk regels op maat kunt maken.

Ge hebt horecazaken waar mensen gewoon rustig aan tafeltjes zitten om iets te drinken en/of eten, en daar zal de sfeer om 20u hetzelfde zijn als om 01u.
Ge hebt natuurlijk ook zaken waar de sfeer in het algemeen losser is, zeker naarmate de avond vordert, en daar zullen de regels dus ook hoe later, hoe minder goed opgevolgd worden. De horecazaken waar ik tegenwoordig met m'n vriendin en eventueel vriendin ga om iets te drinken, zijn vaak ook van het ander type dan de zaken waar ik tien jaar geleden met vrienden heen zou gaan, alhoewel beiden in theorie gewoon "café" zijn.

Dat valt dan ook moeilijk te definiëren in een wet waardoor de regel dus gewoon "horeca toe om 23u" wordt.
Ik zal hier eens een straffe stelling doen zonder feitelijk bewijs: in het gros van de cafe’s die na 12u open zijn, en daar dus ook op gericht zijn, wordt na 12u 0,0 rekening gehouden met maatregelen.
(Omdat het niet te belopen valt, niet uit slechte wil overigens.)

Change my mind. :unsure:
 
En zelfs daar gaan ze dan eigenlijk nog niet all the way en houden ze nog iets achter de hand
Andere Europese landen zitten toch intussen al in een lockdown light. Geen idee waarom met hier denkt dat het anders kan

@MiniJeffrey Wie zoekt die loopholes of wilt die gebruiken ? Mensen die van slechte wil zijn.
Dat is het volk waar je gewoon geen medelijden meer mee moet hebben.

Strenge regels, alles dicht = Hééé onze vrijheid, dictatuur!! Overheid moet ten dienste staan van ons
Lakse regels = Aaah ja maar zo kunt ge die regels ontwijken hoor
:wallbash:
Dus .. geen regels ! beste oplossing :unsure:
 
Oh maar ik heb dat wel gemerkt. Vorige zaterdag op café geweest en naar schatting 25% liep met dat mondmasker halfstok of zelf niet... Was daar een kerel die tegen mij liep en een hand uitstak ter verontschuldiging... die schudde daar nog vlot handjes, nam zijn pint vast, wreef's over zijn mond... Ok, het was in Aalst :))) maar toch... heb de indruk dat er een groep mensen is die het nog altijd niet begrepen hebben. Op het gezond verstand van de bevolking kunnen we (jammer genoeg) niet rekenen. Een grote hoop heeft dat immers niet.
Idem. Een paar weken geleden ook op café plots een zat wijf dat ik niet eens ken die aan me begon te hangen. Like wtf?

Nu nuchter kom ik dat ook dagelijks tegen, daar niet van. 😏
 
Het probleem is natuurlijk dat ge bij zulke zaken moeilijk regels op maat kunt maken.

Ge hebt horecazaken waar mensen gewoon rustig aan tafeltjes zitten om iets te drinken en/of eten, en daar zal de sfeer om 20u hetzelfde zijn als om 01u.
Ge hebt natuurlijk ook zaken waar de sfeer in het algemeen losser is, zeker naarmate de avond vordert, en daar zullen de regels dus ook hoe later, hoe minder goed opgevolgd worden. De horecazaken waar ik tegenwoordig met m'n vriendin en eventueel vriendin ga om iets te drinken, zijn vaak ook van het ander type dan de zaken waar ik tien jaar geleden met vrienden heen zou gaan, alhoewel beiden in theorie gewoon "café" zijn.

Dat valt dan ook moeilijk te definiëren in een wet waardoor de regel dus gewoon "horeca toe om 23u" wordt.
Kan ik weinig tegen inbrengen :) .

Het is jammer voor degene die dan wel perfect zouden kunnen openblijven op dezelfde manier om drie uur als om elf uur maar je kan idd niet van café tot café gaan kijken hoe het zit.
 
Ik snap niet hoe mensen zo een goed geheugen kunnen hebben over wat andere posters zeggen.
Ik vergeet al den helft van wa ik hier zelf schrijf binnen 2 dagen :unsure:
Bepaalde zaken blijven lang hangen. Ik meen mij te herinneren dat jij na de dood van MJ gepost had dat je naar Neverland ging trekken. Dus dat is een post uit 2009 die ik mij nog herinner :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan