Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan gaan mensen gewoon thuis nog een slaapmutsje doen, in een niet geventileerde ruimte zonder mondmaskers. Het probleem verschuift zich gewoon.

Net zoals met dat afschaffen van kerstmarkten en nu ook weer nachtleven, dan gaan jongeren gewoon samenkomen op kot of elkaars huis om daar een feestje te bouwen. Zonder CST, zonder mondmaskers, binnen zonder ventilatie, etc. En we verkopen dat als een goede maatregel.
A, nodig jij altijd iedereen van het restaurant mee uit voor het slaapmutsje of enkel diegene waarmee je bent gaan uiteten?
 
Ik stel mij vooral de vraag: met 6 aan een tafel en privéfeesten verboden, horeca sluitingsuur om 23u

Is dat alles? Geen vaccinatieverplichting of nog strengere regels voor niet-gevaccineerden?
 
Allé binnensportwedstrijden moeten zonder publiek, maar binnen-evenementen mogen wel doorgaan als het zittend is.

Welke logica zit hier achter?
Publiek bij sportwedstrijden roept/supportert, terwijl ge bij een toneel op uwe stoel zit en zwijgt. Denk ik toch, ik zie er wel logica in.
 
Hoe zuur eigelijk voor die handelaars die net een portie sneltesten hebben gekocht , hadden beter gewerkt met mondmasker ,(was dan toch al die kost uitgespaard). Kunnen die geen klacht indienen ?
 
Hoe zuur eigelijk voor die handelaars die net een portie sneltesten hebben gekocht , hadden beter gewerkt met mondmasker ,(was dan toch al die kost uitgespaard). Kunnen die geen klacht indienen ?

Kvrees ervoor. Ifiak is die ook nergens verplicht en eerder gewoon wordt aangeraden.
 
Geen bubbel en geen avondklok. De rest was onvermijdelijk terwijl de nachtcafes en uitgaansbuurten sowieso al moeilijk konden functioneren binnen het huidig kader, dus sluiten is dan beter. Enige wat ik wou is verplichte vaccinatie voor iedereen.

Ik vind dat ze te veel in bescherming worden genomen, terwijl ze in bescherming tegen ons en vooral hunzelf moeten genomen worden.

Met de rest kan ik leven.
 
Geen bubbel en geen avondklok. De rest was onvermijdelijk terwijl de nachtcafes en uitgaansbuurten sowieso al moeilijk konden functioneren binnen het huidig kader, dus sluiten is dan beter. Enige wat ik wou is verplichte vaccinatie voor iedereen.
Inderdaad, de huidige maatregelen lossen structureel niks op. Dat is hoogst een lapmiddel om de druk op de zorg wat te verminderen.
Zolang er nog niet-gevaccineerden zijn gaan we blijven met golf 5-6-7-... zitten
 
Ik stel mij vooral de vraag: met 6 aan een tafel en privéfeesten verboden, horeca sluitingsuur om 23u

Is dat alles? Geen vaccinatieverplichting of nog strengere regels voor niet-gevaccineerden?
Nee dat is pas voor de week voor Kerstmis. Dan zal dat worden ingelast en zal er meer verboden worden. :ROFLMAO:

Deze maatregelen alweer :rolleyes:
 
Geen bubbel en geen avondklok. De rest was onvermijdelijk terwijl de nachtcafes en uitgaansbuurten sowieso al moeilijk konden functioneren binnen het huidig kader, dus sluiten is dan beter. Enige wat ik wou is verplichte vaccinatie voor iedereen.

Ik vind dat ze te veel in bescherming worden genomen, terwijl ze in bescherming tegen ons en vooral hunzelf moeten genomen worden.

Met de rest kan ik leven.

Als ze zo moeilijk konden functioneren, doe ze dan meteen vanavond toe. Punt.
Hoe moeilijk, lastig, frustrerend het ook is. Hoe zwaar de kosten ook zullen opwegen. Ik zou in niemands schoenen willen staan. Maar volgens de regering is dat de motor achter de besmettingen he. Want al de rest blijft doorgaan.

Geef ze nu maar wederom de kans om een weekendje zwaar het zwijn uit te hangen. We zullen wij wel klinken met twee op oudejaar...:headshake:

En godver verplicht die spuiten gewoon!
 
Misschien vooral inhoudelijk reageren. En op hetgeen er staat. Ik zeg niet dat jij een anti-vaxer bent. Ik zeg dat dit enkel zo weelderig rondgaat binnen de anti-vax echokamers. Jij bent degene die mij verwijt "niet up to date" te zijn, zonder verdere vermelding of boe of bah. En dan is dit de reactie terwijl ik zelfs de moeite doe om twee artikels te posten waarin je stelling ontkracht wordt? Wel jammer.

Ik baseer mij voornamelijk op deze vrij recente studie uit the lancet.

 
Ik stel mij vooral de vraag: met 6 aan een tafel en privéfeesten verboden, horeca sluitingsuur om 23u

Is dat alles? Geen vaccinatieverplichting of nog strengere regels voor niet-gevaccineerden?

"Noodkreet van de ziekenhuizen!!!"
"Cijfers zijn rampzalig!!!"
"Vervroegd samenkomen!!!!"

- "Ja mannen, we gaan sluitingsuur aanpassen. Dat zal het virus wel leren!!!"
 
Alleen de bijeenkomst v. vorige week is in hindsight nu belachelijk. En dat zorgt voor die verwarring ook. Ik hoop dat de uitgaanssector steunmaatregelen krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan