Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
In navolging van eerder discussies. Vandaag op tijd.be...

In de statistieken wordt het onderscheid belangrijker tussen wie door covid in het ziekenhuis komt en wie na een opname om een andere reden positief test. Net omdat corona ondanks massale verspreiding veel milde ziekte zal geven en dus de data kan vertekenen.
En al een hele tijd geleden op Beyondgaming ;)

Van Ranst die zei dat mensen die een hoestje hebben of licht verkouden zijn, als de bliksem ne zelftest te gaan halen om zich te laten testen. Zo kunnen we beter inspelen op de Omnikron variant. :sop:

No offense, maar de kans dat ik bij de minste verkoudheidssymptomen (ne loopneus ??), elke keer opnieuw naar de Collruyt spurt, is letterlijk 0%.

Linkje?
Iedereen die nu zelfs maar milde symptomen heeft van een verkoudheid, moet zich laten testen
Dan haal je er enkele van de eerste keer?

Dan haal je er enkele van de eerste keer?
Ik ga echt géén 10+ zelftesten halen aan 4€ het stuk voor testen te doen bij ELKE 'loopneus' of hoestje dat ik heb. Echt niet.
Dat is een beetje overkill naar mijn mening.

Ik houd mij redelijk goed aan de regels, ik heb zelfs -als één van de weinigen- nog steeds GEEN Covid gehad voor zover ik weet (3x negatief getest - but never say never), maar bovenstaande ga ik echt niet doen.

Ik ga echt géén 10+ zelftesten halen aan 4€ het stuk voor testen te doen bij ELKE 'loopneus' of hoestje dat ik heb. Echt niet.

Ik houd mij redelijk goed aan de regels, ik heb zelfs -als één van de weinigen- nog steeds GEEN Covid gehad voor zover ik weet (3x negatief getest - but never say never), maar bovenstaande ga ik echt niet doen.
Dat is een andere motivatie dan gewoon niet naar de winkel willen gaan. 😉

Natuurlijk moet ge dat niet doen. Maar indien ge met mensen hebt afgesproken en ge hebt wat verkoudheidsklachten doet ge het best wel. Als ge geen symptomen hebt, gaat ge sowieso niet snel positief testen (zelfs al hebt ge het virus). Bij ons op het werk hebben ze zelftesten liggen die ge elke maandag kunt doen. Niet dat die veel nut gaan hebben als ge in het weekend besmet zijt geraakt.

Idd, ik ook niet. Wij zijn altijd heel voorzichtig thuis. Wij houden met iedereen wel wat afstand, brengen nooit een ziek kind naar de ouders, zullen nooit met klachten zoals hoesten, keelpijn, hoofdpijn naar de ouders of vrienden gaan. En dat kan je van veel niet zeggen. Hoe dikwijls ik op het werk al iemand ben tegen gekomen die zich kapot hoest, en die er dan over aanspreek, en vervolgens een antwoord krijg als deze: "ben volledig gevaccineerd zu menneke".
Maar met een lichte verkoudheid (beetje snot) gaan we niet opeens ons volle bak zitten testen. Waar zijn we dan mee bezig? En eerlijk gezegd, als ik Mark Van Ranst dan in het nieuws hoor zeggen "ja, nu zal je nog veel meer testen moeten laten doorgaan, zelfs met een lichte verkoudheid, wat snot moet je naar de dokter en u laten testen". Dan heb ik wel zoiets van 🤨. Er moet wel een grens getrokken worden. Dit kan niet zo blijven doorgaan. 40 euro per test he, dat kan België niet blijven betalen, en dat is naar mijn persoonlijke mening niet meer nodig met omikron. Men moet de IC afdeling in de ziekenhuizen in het oog houden, niet het aantal besmettingen. Dat moet gaan stoppen, creëert zoveel paniek, drama, nutteloze discussies, mentale vermoeidheid,...

. Dit kan niet zo blijven doorgaan. 40 euro per test he, dat kan België niet blijven betalen, en dat is naar mijn persoonlijke mening niet meer nodig met omikron. Men moet de IC afdeling in de ziekenhuizen in het oog houden, niet het aantal besmettingen. Dat moet gaan stoppen, creëert zoveel paniek, drama, nutteloze discussies, mentale vermoeidheid,...
Dat zal ook allemaal gaan gebeuren indien er genoeg zekerheid is dat de IC niet overspoeld gaat worden. Nu zijn ze gewoon nog voorzichtig.

Ja. Want in alle voorzichtigheid nog lijkt Omicon minder zwaar te zijn voor mens en zorgsector. Als dat 100% bevestigd wordt wil je graag naar 100% Omicron
En dan zullen we na 14 dagen aan de ICU cijfers wel zien welke verdere maatregelen er al dan niet moeten genomen worden.

Dat gelooft ge toch zelf niet met de die hard virologen en statistici in de GEMS?
En FVDB aan het politieke roer.
Hij zegt: we zullen zien welke verdere maatregelen al dan niet moeten genomen worden. Niet: welke maatregelen zúllen genomen worden ;-)

Nu goed, de eerste 2 weken zal het aantal besmettingen stratosferisch zijn, met na 1 week vertraging uiteraard wat stijging in de ziekenhuisopnames (maar minder als met delta, en onze ziekenhuizen zitten tegen dan onder de 1500 bezetting).
Dus uiteraard zullen de maatregelen blijven want 'we moeten afwachten hoe het evolueert'.

Waarna het aantal besmettingen vanaf de tweede helft van januari als een pudding in elkaar stuikt en politici over elkaar lopen om versoepelingen aan te kondigen.

En dan: eind goed al goed 🥳

In navolging van eerder discussies. Vandaag op tijd.be...

In de statistieken wordt het onderscheid belangrijker tussen wie door covid in het ziekenhuis komt en wie na een opname om een andere reden positief test. Net omdat corona ondanks massale verspreiding veel milde ziekte zal geven en dus de data kan vertekenen.
Eindelijk. Dit hadden ze een half jaar geleden moeten doen.

Toon of het werkt of niet, en als het werkt is transparantie van de gegevens de beste promotie dat je ooit gaat kunnen maken. Je kan bij wijze van spreken twee miljard in een promo campagne smijten, niets gaat zo hard de ogen opendoen en vertrouwen winnen dan complete transparantie, en dat kost quasi niks.

Eindelijk. Dit hadden ze een half jaar geleden moeten doen.

Toon of het werkt of niet, en als het werkt is transparantie van de gegevens de beste promotie dat je ooit gaat kunnen maken. Je kan bij wijze van spreken twee miljard in een promo campagne smijten, niets gaat zo hard de ogen opendoen en vertrouwen winnen dan complete transparantie, en dat kost quasi niks.
Inderdaad, meer transparantie met hun gegevens en dan zou er minder wantrouwen zijn onder de bevolking. Want nu tonen ze dikwijls enkel de cijfers die ze willen tonen.

Idem. Ik heb jaarlijks last van sinusitis van oktober tot half januari (met ups en downs). Ik ga niet elke week een stok in mijn neus rammen. (Wij hebben wel standaard 5 zelftests in huis, just in case. We zijn met 5, dus voor elk gezinslid 1)

Ik hou me enorm aan de regels. Heb nog geen Covid gehad, en heb me zelfs nog nooit moeten laten testen.
Enkel vorige week een zelftest gedaan om gerust Kerstavond te kunnen vieren bij m'n ouders. Dat was het eerste stokje in m'n neus tot nu toe.

Gisteren naar Planckendael geweest. Voor het eerst in twee jaar op een plek geweest waar de mondmaskerplicht (er stonden overal borden) massaal genegeerd werd. Als 10% van de bezoekers een masker droeg, was het veel. Bizar.

Zeer strenge maatregelen en nog kan je de besmettingen niet tegen houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan