Ik denk dat dat de landen zijn die we best niet als referentie nemen eerlijk gezegd.Opgezocht en mee eens.
Zelfs mijn naam vind ik al erg. Er zijn veel landen waar je niet eens een id moet hebben en hier moet ik me identificeren op restaurant.
Er zijn idd veel situzties waarin privacy geschonden wordt. Het merendeel van die situaties zijn er voor mij over. De belastingsdienst zou zonder verzoekschrift ook niet zomaar mijn rekeneningen mogen bekijken imho.
Het is natuurlijk een ongewone situatie die vroeg of laat ook weer gaat verdwijnen en alle respect voor dat ge uw naam "geheim" wilt houden, maar imo is het ook wat doorslaan in privacy. Daarmee bedoel ik dat die cafébaas uw naam direct gaat vergeten en gewoon letterlijk niks kan doen met uw naam alleen. In een telefoonboek staan meer gegevens.
Denk het niet. Denk dat meer en meer experts nu hun zeg gaan doen en dat we moeten overgaan om omikron te behandelen zoals de gewone griep(ouderen, zwakkeren, en iedereen die dat wenst kan zich dan laten vaccineren). Maar we zullen zien. Ik hoop wel dat men er open en transparant debat over voert. En niet zoals in het verleden, dat er maar 1 zeg is...
(aangezien in zijn vriendenkring bijna iedereen gevaccineerd én besmet was)