Ik moet toegeven dat ik het erg vermoeiend vind om met jou te discussiëren... Maar bon:
- Het was toch ook nooit de bedoeling om als "enige maatregel" te hebben? Dat is gewoon "één van de" maatregelen? Nu ben je quasi hetzelfde aan het zeggen als "vaccins helpen niet, want je hebt nog altijd andere maatregelen nodig"?
Nee dat zeg ik niet. Wat ik schreef was als reactie op
@Sneeuwstorm die schreef "Je kan tegen CST zijn maar wat is er beter? De zorg elk jaar laten crashen of dat continue gejojo met maatregelen?"
Dat insinueert dat we m.b.v. het CST kunnen vermijden dat de zorg crasht of er een jojo van maatregelen komt. Ik twijfel daar heel hard aan, omdat we na een periode met CST zien dat dat niet zo is. Ik betwijfel heel sterk het nut van dat CST systeem. Voor de duidelijkheid: ik betwijfel NIET het nut van vaccinaties.
- Fel achteruit? Het onderzoek is nog altijd lopen. Bepaalde bronnen spreken van 10-25% afzwakking, wat nog altijd een serieuze vermindering van transmissie zou betekenen. Het is natuurlijk afwachten wat het op termijn gaat geven.
Fel achteruit, ja. De eerste resultaten tonen dat. En het virus kan blijven muteren ook.
- Maar ik snap niet goed wat de precieze kritiek van je is?
Dat het hele CST systeem nu veel te ingrijpend is en willekeurig bepaald wordt. Ok, de EU probeert er lijn in te krijgen, maar doen dat dan ook weer op basis van iets willekeurigs.
Meer nog: als 'reisdocument' is het al helemaal onvoldoende nuttig nu, aangezien je voor veel landen ook nog een PCR test moet voorleggen.
Ze zouden het dus beter gewoon afschaffen/verbieden.