Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rijdt iemand die drie roden lichten respecteert, maar door het vierde doorvlamt, door het rood?

Gevaccineerd tegen alfa variant: ja
Gevaccineerd tegen beta variant: ja
Voldoende* beschermd tegen delta: net
Voldoende* beschermd tegen omicron: nee
Voldoende* beschermd tegen psi (of whatever): geen idee.

*Voldoende beschermd: om als maatschappij geen overrompeling in de ICU te hebben zodat je als individu ook nog plaats hebt, ook als het door iets niet-covid-gerelateerd nodig is. Het is heel duidelijk dat het hier niet enkel om individuele bescherming gaat.

Je vraag over "ongevaccineerd" is dus eigenlijk compleet irrelevant (maar gezien je postgeschiedenis, weet je dat heel goed zelf)

Had je ook iets inhoudelijk te vertellen?

aangezien je jouw andere post hebt verwijderd ;) :

Er is geen enkele aanwijzing dat de boosters ook een verminderde efficacy hebben na 6 maanden.
Er zijn wel veel aanwijzingen dat met de booster de efficacy veel duurzamer is.
Er is geen enkele aanwijzing dat er een dominante variant zich aan het ontwikkelen is.
Sta me toe jouw scepsis ongegrond te vinden en er geen waarde aan te hechten.

en post

was geen kritiek naar u toe , maar het is me al vaker opgevallen dat zowel in de VS ,EU als in België ook vaak de meer rurale gebieden als donkerrood worden beschouwd . Wat op zich niet logisch is , aangezien er veel minder volk woont , zou je net verwachten dat dat de veiligste gebieden zijn . Is dat dan een fout in de statistieke berekeningen ? Hier werd ook eens een dorp in België gezien als het meest getroffene , dat was dan ook een boerengat ergens .
Er woont ook vaak achterlijk volk in dat rurale gebied (en dan spreek ik vooral over de VS)

En dat boerengat in België was Amel, de armste gemeente van België, waar men ook dacht veilig te zijn en de maatregels niet volgde...

@belvedere86
Kan je dan ook de feitelijke onjuistheid er uithalen en beargumenteren, al dan niet met een bron? Want ik zie hem niet.
Ik vroeg je dat toen ook al, je kwam toen ook al niet verder dan een lachende emoji.

Lees dan wel wat er staat:
28.783: Er is geen enkele aanwijzing dat er een dominante variant zich aan het ontwikkelen is.
Ik vermoed dat je het hier over hebt. Er was toen geen aanwijzing.

28.788:
De Delta variant had men ook geen aanwijzing dat die zich aan het ontwikkelen was, nevertheless, daar is em.
Jawel hoor.
Er waren bij Delta wel degelijk aanwijzingen.

Ook dit klopt nog steeds:
Wachten is tijdsverlies. De vaccins werken goed genoeg tegen de delta variant, zeker met een booster.
Zelfs met omikron.

Maar opnieuw, ik wacht op argumenten en bronnen die verder gaan dan een lachende emoji.

@belvedere86
Kan je dan ook de feitelijke onjuistheid er uithalen en beargumenteren, al dan niet met een bron? Want ik zie hem niet.
Ik vroeg je dat toen ook al, je kwam toen ook al niet verder dan een lachende emoji.

Lees dan wel wat er staat:

Ik vermoed dat je het hier over hebt. Er was toen geen aanwijzing.

Er waren bij Delta wel degelijk aanwijzingen.

Ook dit klopt nog steeds:

Zelfs met omikron.

Maar opnieuw, ik wacht op argumenten en bronnen die verder gaan dan een lachende emoji.

Mijn punt is gewoon dat je hier op hautaine manier komt doen alsof je de expert bent. Maar dat ben je duidelijk niet. En dat heb ik gewoon met bovenstaande posts aangetoond.

Niet meer niet minder. :)

Mijn punt is gewoon dat je hier op hautaine manier komt doen alsof je de expert bent. Maar dat ben je duidelijk niet. En dat heb ik gewoon met bovenstaande posts aangetoond.

Niet meer niet minder. :)
Ik beweer nergens dat ik een expert ben, integendeel. Hoogstens iets beter geïnformeerd dan een HLN-commentator.
Je hebt in mijn ogen helemaal niets aangetoond, gezien mijn posts zelfs na een maand voortschrijdend inzicht, nog steeds kloppen.

Dit is dan ook gelogen, inclusief de laatste zin.
Heb jij iets inhoudelijks te vertellen? Je doet alsof je er iets van afweet maar verder dan wat hautaine praatjes kom je niet. Er was volgens jou ook geen andere variant. :laugh:

Waarom zou iemand, die zich al liet vaccineren en dus niet gelooft in belachelijke complottheorieën zoals "het is gif om ons allemaal te doden", HUIVEREN van het idee van een periodieke vaccinatie?
Omdat ik overtuigd ben dat ik het coronavirus aankan zonder vaccinatie . En als dat niet zo is , dan is dat mijn eigen schuld imo .

Ik beweer nergens dat ik een expert ben, integendeel. Hoogstens iets beter geïnformeerd dan een HLN-commentator.
Je hebt in mijn ogen helemaal niets aangetoond, gezien mijn posts zelfs na een maand voortschrijdend inzicht, nog steeds kloppen.

Er is geen enkele aanwijzing dat er een dominante variant zich aan het ontwikkelen is.

Na de shock gisteren opent Vandenbroucke de deur op een kier als de cijfers goed gaan en volgende week is er overleg met de cultuursector:

Aangezien de cijfers sinds dinsdag weer stijgen is deze strohalm redelijk onzeker begin-midden januari maar de cultuursector kan mss een plan voorleggen met de CERM matrix en mss zelfs strenger optreden om toch maar te kunnen openen.

Omdat ik overtuigd ben dat ik het coronavirus aankan zonder vaccinatie . En als dat niet zo is , dan is dat mijn eigen schuld imo .
Als je nu echt na al die honderden pagina's (en je bent hier redelijk actief dus je zult er zeker wel gezien hebben) en tientallen berichten nog altijd niet weet dat het vaccin ook dient om anderen te beschermen dan moet er toch niets verder meer gezegd worden zou ik denken. En jawel, dat gaat nog steeds op, dat een vaccin nemen ook anderen beschermt, ook nu met omicron wijst alles daar op.

Maar enfin, voor de 100ste keer. Was er een aanwijzing volgens jou? Welke dan? Link please? Ik lees het tegendeel.
OMT-lid Jan Kluytmans vertelde bij Op1 dat de omikron-variant gevolgen met zich meebrengt die tot voor kort door iedereen voor onwaarschijnlijk werden gehouden.

Als je nu echt na al die honderden pagina's (en je bent hier redelijk actief dus je zult er zeker wel gezien hebben) en tientallen berichten nog altijd niet weet dat het vaccin ook dient om anderen te beschermen dan moet er toch niets verder meer gezegd worden zou ik denken. En jawel, dat gaat nog steeds op, dat een vaccin nemen ook anderen beschermt, ook nu met omicron wijst alles daar op.
Was dit dan hetgene wat jullie verwacht hadden ondanks de hoge vaccinatiegraad ?

Was dit dan hetgene wat jullie verwacht hadden ondanks de hoge vaccinatiegraad ?
Nee. Maar toen kwam delta. Dat is nu eenmaal de situatie waar we moeten dealen.
Nu blijkt dat de booster goed werkt tegen delta (en zoals het er naar uit ziet, ook tegen omikron).
Er ligt een supereenvoudige "oplossing" voor de hand, die gaan weigeren puur omdat het niet voorzien of verwacht was, puur vanwege die koppigheid is ... idioot zonder meer.

Wat is dat nu weer voor een respons. Je zit hier een redelijk civiele discussie te houden, je vraagt dan om mensen hun mening, ze geven die, en dan gaat dat van 'akelige tijden'. Waarom akelige tijden? Omdat men verwacht van hun medemens dat ze zichzelf en hun naasten (want neen, het gaat niet enkel om persoonlijke zaken met vaccinatie) beschermen tegen de grootste pandemie die deze generaties ooit gekend hebben? Omdat ze een andere mening hebben dan jij? Ik snap het echt niet. Wat is er nu zo een grote ramp aan je laten vaccineren, desnoods meerdere keren. Jezus toch.

Om op die vraag van meerdere vaccinaties te antwoorden: als ik iemand (in niet COVID tijden) de hand schud die die dag twee keer is gaan kakken en die heeft twee keer zijn handen gewassen dan vind ik dat prima. Als die dan echter daarna nog een derde en een vierde keer is gaan kakken en zijn handen niet wast vind ik dat even goed een viezerik en geef ik die geen hand meer, ook al heeft die de eerste twee keren netjes zijn klauwen gewassen. Het is niet omdat die persoon ineens beslist dat hij het beu is om zijn handen te wassen dat de rest van de maatschappij dat dan maar moet accepteren.

Ja sorry, dat was mijn persoonlijke mening als gevolg van de antwoorden. Ik kan dat toelichten:

- Akelige tijden omdat je zwaar gestraft zou worden als je niet elke 6 maanden een inenting laat zetten. Ik vind al die vergelijking complete bullshit, maar bv. iemand die door het rood licht rijdt (= overtreding van de wet, geldboete) zou dan minder zwaar gestraft worden dan iemand die zich niet laat inenten (= geen overtreding van de wet, uitsluiting uit de maatschappij).

- Akelige tijden omdat de pasjesmaatschappij dan écht de norm wordt. Ik hoop dan overigens dat dat hele CST systeem volledig waterdicht is (niet te hacken, geen mogelijkheid tot misbruik van bovenaf)

- Akelige tijden omdat de groep mensen die je uitsluit steeds wanhopiger zal worden, en mogelijks ook zal groeien. Gecombineerd met economische gevolgen (armoede) komt dat niet goed.

Ik had geen verwachtingen. Ik had gehoopt dat twee vaccinaties voldoende waren, maar ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat zo'n virus inderdaad kan muteren en dat zulke zaken altijd onder voorbehoud zijn, dus ik ga niet als een steenezel beginnen mokken omdat ik bepaalde (toegegeven: deels ingegeven door bepaalde politici en media outlets) onrealistische verwachtingen had die niet ingelost waren. En zelfs al had ik die verwachtingen gehad en was ik nu kwaad op de politiek omdat ze 'hebben gelogen', dan nog zou ik luisteren naar de wetenschap en mijn steentje bijdragen om zo snel mogelijk een einde te helpen maken aan deze kutzooi door me te laten boosteren. Dat kostte me onlangs letterlijk twintig minuten van mijn tijd.

Hoe je het ook draait of keert: die vaccins zijn gewoon nuttig en ze helpen. Dat ze niet HET wapen zijn dat alles stopzet, dat klopt, en we hadden misschien op meer gehoopt, maar als iedereen als een verontwaardigde kleuter gaat zeggen 'dan doe ik niet meer mee' dan zijn we nog veel verder van de oplossing af hoor.

Als je nu echt na al die honderden pagina's (en je bent hier redelijk actief dus je zult er zeker wel gezien hebben) en tientallen berichten nog altijd niet weet dat het vaccin ook dient om anderen te beschermen dan moet er toch niets verder meer gezegd worden zou ik denken.
Maar dat is een echt argument? Als die "anderen" echt wakker liggen van hun bescherming zullen ze zichzelf wel hebben laten vaccineren tegen Covid, dus je brengt voornamelijk ongevaccineerden in gevaar. Van dat laatste lig ik niet wakker, dat zijn mensen die zelf kiezen om dat risico te lopen.

Maar dan wil je wel een bed op ICU?
De kans dat je met corona op ICU beland is nu niet zo groot he , volgens worldometers is 0.4% in serious conditions .

Ik ben geen risicopatiënt , geen 60-plus . Dus dat risico zou ik wel durven nemen.

Kga er niet flauw over doen , de hoofdreden dat ik me laat vaccineren is omdat ik in mei op reis wil , ken hier genoeg plaatsen in de buurt waar men geen CST vraagt .

*for the record , ik zeg niet dat vaccineren niet helpt , maar ik durf wel zeggen dat moest ik me niet laten vaccineren , dat ik het ook wel zou overleven , daar geloof ik toch wel in .

Ja sorry, dat was mijn persoonlijke mening als gevolg van de antwoorden. Ik kan dat toelichten:

- Akelige tijden omdat je zwaar gestraft zou worden als je niet elke 6 maanden een inenting laat zetten. Ik vind al die vergelijking complete bullshit, maar bv. iemand die door het rood licht rijdt (= overtreding van de wet, geldboete) zou dan minder zwaar gestraft worden dan iemand die zich niet laat inenten (= geen overtreding van de wet, uitsluiting uit de maatschappij).

- Akelige tijden omdat de pasjesmaatschappij dan écht de norm wordt. Ik hoop dan overigens dat dat hele CST systeem volledig waterdicht is (niet te hacken, geen mogelijkheid tot misbruik van bovenaf)

- Akelige tijden omdat de groep mensen die je uitsluit steeds wanhopiger zal worden, en mogelijks ook zal groeien. Gecombineerd met economische gevolgen (armoede) komt dat niet goed.
Op zich vind ik dat valide bezwaren, die meer gaan om de maatschappelijke gevolgen dan om de 4de, 5de, ... vaccinatie zelf.
Je eerste en derde argument (zware straffen en uitsluiting) zijn overigens extreem makkelijk op te lossen of te vermijden door de getroffenen, waardoor ik ze (persoonlijk) heel wat minder zwaar vind wegen.
Het tweede argument: hoewel tijdelijk nu al veel langer duurt dan me lief is, is dit hopelijk niet meer heel erg lang - we zitten nog steeds in een ongeziene gezondheidscrisis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan