Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zouden jullie dan denken van iemand die zich 3x heeft laten vaccineren, maar het daarna niet meer wil?
Ook gewoon uitsluiten uit de maatschappij? Egoïst? Mag niet meer op restaurant? Mag niet meer het vliegtuig nemen?
Geen restaurant, geen vliegtuig, niet meer fysiek aanwezig mogen zijn op de werkvloer (wat eigenlijk ontslag zal betekenen), ... Vind ik prima. Zelfs iemand met een herstelcertificaat zou ik niet meer toelaten. Enkel gevaccineerden. Anders krijg je van die fenomenen zoals besmettingsfeestjes.

Ik heb echt geen zin om op café of op het werk naast een ongevaccineerde te zitten.

Laatst bewerkt:
Ha, daar knelt het schoentje he.

Nog een andere vraag aan iedereen hier, uit oprechte interesse:
Er heerst momenteel een soort "wij/zij" gevoel tegenover niet-gevaccineerden. De tendens is dat je enkel nog een CST zal kunnen krijgen als je ofwel gevaccineerd ofwel genezen bent (2G regel). Nog niet in België, maar bon, het is toch een hypothetische vraag.
Stel voorts dat je minstens elk jaar (of 9 maanden, whatever) een boostershot moet krijgen, anders geen CST. Dus we beginnen met 4e prik, 5e prik etc.

Wat zouden jullie dan denken van iemand die zich 3x heeft laten vaccineren, maar het daarna niet meer wil?
Ook gewoon uitsluiten uit de maatschappij? Egoïst? Mag niet meer op restaurant? Mag niet meer het vliegtuig nemen?

Ik bedoelde voor alle duidelijkheid niet dat ik een boostershot wil ALS er daarna amper nog maatregelen zouden zijn, maar wel dat ik een boostershot wil ZODAT we andere maatregelen kunnen beperken. In de eerste plaats zou ik het sowieso voor mezelf en mijn rechtstreekse omgeving (grootouders enz) doen, maar in de tweede plaats ook om samen alle andere maatregelen zoveel mogelijk te kunnen beperken door zoveel mogelijk in te zetten op vaccinatie.

En als blijkt dat vaccinatie ook na een paar jaar nog steeds broodnodig blijkt te zijn om het virus in bedwang te houden, en we dus echt wel moeten blijven streven naar een zéér hoge vaccinatiegraad, dan heb ik op zich geen problemen met een algemene verplichting + bijhorend CST.

Ik blijf me overigens afvragen waarom iemand na meerdere prikken zoiets zou hebben "nah, nu wil ik het niet meer" (want in dat geval gelooft ge niet in bullshit zoals "het is gif", want dan liet ge de eerste spuiten ook niet zetten).

Op dat vlak is duidelijke communicatie (dus niet "nog één prikje en we zijn er van af!!!") natuurlijk belangrijk + er voor zorgen dat het praktisch nog minder moeite dan nu kost om een spuit te laten zetten. Als de wetenschappelijke consensus is dat we nog jaren gaan moéten blijven inzetten op vaccinatie en boostershots, dan moet men ook wel doordacht te werk gaan en een langetermijnvisie uitdenken van hoé men dat zal blijven aanpakken waarbij er ook op praktisch vlak amper nog bezwaren zijn en dat jaarlijks prikje laten zetten dus echt gewoon een formaliteit is.

Maar bon, op zich lopen we nu natuurlijk nogal vooruit op de zaken. Dat het niet bij de huidige derde prik zal blijven, dat lijkt me nog vrij aannemelijk. Maar er is ook nog geen reden om te denken dat dit nog jaaaaaren hetzelfde verhaal zal zijn. Maar moest dat wel zo zijn, dan heb ik er geen problemen mee en vertrouw ik gewoon op de wetenschap.

Dat de grens van 3/4 prikken nogal arbitrair is en dat er niet echt een reden is om daar de grens te trekken als blijkt dat drie niet voldoende is.
Zolang corona hip/urgent is, vind ik het dan inderdaad nog steeds een egoïst.
Iemand die 5 jaar zijn belastingen betaalt en de jaren daarna niet meer is ook een egoïst. Iemand die 3x wacht voor een rood licht maar de vierde keer doorvlamt, wordt ook terecht geflitst.

Als corona (hoe sneller hoe liever) slechts een fait divers geworden is, zal het me worst wezen.

Als dat nodig is om de ergste pandemie van de afgelopen 100 jaar onder controle te krijgen vind ik dat een prima oplossing.

Geen restaurant, geen vliegtuig, niet meer fysiek aanwezig mogen zijn op de werkvloer (wat eindelijk ontslag zal betekenen), ... Vind ik prima. Zelfs iemand met een herstelcertificaat zou ik niet meer toelaten. Enkel gevaccineerden. Anders krijg je van die fenomenen zoals besmettingsfeestjes.

Ik heb echt geen zin om op café of op het werk naast een ongevaccineerde te zitten.

Bedankt voor de antwoorden. Als die mening extrapoleert naar de hele samenleving, gaan we akelige tijden tegemoet.

zou veel al niet helpen moesten de fabrikanten aansprakelijk kunnen gesteld worden bij ongewenste effecten?
We zijn nu toch al twee jaar verder en er is meer informatie beschikbaar.

Geen restaurant, geen vliegtuig, niet meer fysiek aanwezig mogen zijn op de werkvloer (wat eindelijk ontslag zal betekenen), ... Vind ik prima. Zelfs iemand met een herstelcertificaat zou ik niet meer toelaten. Enkel gevaccineerden. Anders krijg je van die fenomenen zoals besmettingsfeestjes.

dus iemand die de 2 eerste prikken heeft gehad is ongevaccineerd?

9 maanden na zijn laatste prik wel he. Die heeft momenteel zijn 3de booster nodig. Als hij die weigert wordt die beschouwd als ongevaccineerd. Als in de toekomst een 4de prik nodig zal zijn, is dit hetzelfde verhaal.

Gezien de enige reden van zo'n 2G-beleid is om mensen zich te laten vaccineren omdat men dan zo-goed-als-mogelijk beschermd is en zo-goed-als-mogelijk-een-normale-maatschappij kan hebben, ja.

Net zoals iemand die eerst zich NIET wil vaccineren, maar pas na het derde vaccin beslist mee te doen met vaccinaties alles zal mogen eens hij voldoende beschermd is (zélfs al krijgt hij die eerste 2 nooit meer).

Rijdt iemand die drie roden lichten respecteert, maar door het vierde doorvlamt, door het rood?

Gevaccineerd tegen alfa variant: ja
Gevaccineerd tegen beta variant: ja
Voldoende* beschermd tegen delta: net
Voldoende* beschermd tegen omicron: nee
Voldoende* beschermd tegen psi (of whatever): geen idee.

*Voldoende beschermd: om als maatschappij geen overrompeling in de ICU te hebben zodat je als individu ook nog plaats hebt, ook als het door iets niet-covid-gerelateerd nodig is. Het is heel duidelijk dat het hier niet enkel om individuele bescherming gaat.

Je vraag over "ongevaccineerd" is dus eigenlijk compleet irrelevant (maar gezien je postgeschiedenis, weet je dat heel goed zelf)

dit is gewoon "beyondgaming". Zo denkt een extreme minderheid van onze samenleving.
Had je ook iets inhoudelijk te vertellen?

Bedankt voor de antwoorden. Als die mening extrapoleert naar de hele samenleving, gaan we akelige tijden tegemoet.
Wat is dat nu weer voor een respons. Je zit hier een redelijk civiele discussie te houden, je vraagt dan om mensen hun mening, ze geven die, en dan gaat dat van 'akelige tijden'. Waarom akelige tijden? Omdat men verwacht van hun medemens dat ze zichzelf en hun naasten (want neen, het gaat niet enkel om persoonlijke zaken met vaccinatie) beschermen tegen de grootste pandemie die deze generaties ooit gekend hebben? Omdat ze een andere mening hebben dan jij? Ik snap het echt niet. Wat is er nu zo een grote ramp aan je laten vaccineren, desnoods meerdere keren. Jezus toch.

Om op die vraag van meerdere vaccinaties te antwoorden: als ik iemand (in niet COVID tijden) de hand schud die die dag twee keer is gaan kakken en die heeft twee keer zijn handen gewassen dan vind ik dat prima. Als die dan echter daarna nog een derde en een vierde keer is gaan kakken en zijn handen niet wast vind ik dat even goed een viezerik en geef ik die geen hand meer, ook al heeft die de eerste twee keren netjes zijn klauwen gewassen. Het is niet omdat die persoon ineens beslist dat hij het beu is om zijn handen te wassen dat de rest van de maatschappij dat dan maar moet accepteren.

Zoals aangehaald de corona pas die hier niet zou komen, de scholen die geen bron van besmetting kunnen zijn, de luchthavens die niet zomaar kunnen toe gaan, ... Dit werd allemaal gewoonweg weggelachen of gereport, warnings uitgegeven door gebrek aan bewijs. En dat is het probleem, net als uw posts zoals ge hebt aangehaald paar pagina's terug, uw buikgevoel dat bleek te kloppen (zover ik heb meegelezen) maar niet wordt geapprecieerd.
Is extra vreemd te zien dat sommige van dezelfde mensen die alles toen minimaliseerden nu nog altijd de incompetente overheid verdedigen.

Is extra vreemd te zien dat sommige van dezelfde mensen die alles toen minimaliseerden nu nog altijd de incompetente overheid verdedigen.
Wie zie jij hier onvoorwaardelijk de overheid verdedigen na de laatste maatregelenronde? 'De overheid' is trouwens niet hetzelfde als 'de wetenschappelijke concensus' he.

Edit: nergens dus. Alweer iemand die hier een bewering over 'deze thread'/'dit forum'/'de regulars'/een bepaalde groep posters komt posten zonder ook maar enige onderbouwing.

Laatst bewerkt:
En doet dat er toe? Ik reageerde op iemand die heel de VS samensmeet op basis van 1 uitspraak, ik wou net duidelijk maken door de oppervlakte en bevolking dat men daar logischerwijze voor lokale maatregelen kiest en er dus wel een verschillen op kunnen zitten...

Maar ok, wil je een voorbeeld van een gebied die dichtbevolkt is?

Hierbij eentje die nogmaals benadrukt hoe er meer naar lokale maatregelen gekeken wordt:
Philadelphia (stad met hoge bevolkingsdischtheid), gelegen in Pennsylvania (staat met bevolkingsdichtheid rond het gemiddelde van de VS, 9e dichtsbevolkte staat van de VS).

Momenteel mondmaskerplicht binnen in Philadelphia. Overal, dus ook fitness. Tenzij er vaccinatieplicht is voor zowel werknemers als bezoekers. Ook buiten voor grote evenementen. Dit spreekt de post waar ik op antwoordde dus ook al tegen.
was geen kritiek naar u toe , maar het is me al vaker opgevallen dat zowel in de VS ,EU als in België ook vaak de meer rurale gebieden als donkerrood worden beschouwd . Wat op zich niet logisch is , aangezien er veel minder volk woont , zou je net verwachten dat dat de veiligste gebieden zijn . Is dat dan een fout in de statistieke berekeningen ? Hier werd ook eens een dorp in België gezien als het meest getroffene , dat was dan ook een boerengat ergens .

maar dan moet dat vrijwillig zijn imo ,en niet ten koste van allerlei beperkingen . Ik persoonlijk huiver van het idee om me om de 6 maand te laten inspuiten .

Waarom zou iemand, die zich al liet vaccineren en dus niet gelooft in belachelijke complottheorieën zoals "het is gif om ons allemaal te doden", HUIVEREN van het idee van een periodieke vaccinatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan