Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 22/12)

Wat vind jij van de aangekondigde maatregelen?

• Veel te streng, moet nu al afgebouwd worden.

Stemmen: 61 39,4%
  • Te streng, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 34 21,9%
  • OK

Stemmen: 31 20,0%
  • Niet streng genoeg, maar ik kan er mee leven.

Stemmen: 19 12,3%
  • Lang niet streng genoeg, een lockdown is nodig.

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    155
Status
Niet open voor verdere reacties.
Stiekem geniet ik er wel van om is goed te hoesten op de trein op weg naar het werk (uiteraard mondmasker even af om het niet vuil te maken).
Echt stoer hoor. Wow. Fight the system! Stick it to the man!

Kan zijn dat dat een mopje is, maar dan is het niet grappig.
Wat is het grote verschil met vorig jaar door de vaccinaties ? Dat je legaal mensen mag bezoeken ? Vorig jaar kon dat ook maar dan niet legaal.
Neen, het grote verschil met vorig jaar is dat we nu, zelfs met de zwaardere Delta variant, het relatief goed aan het doorstaan zijn. Zonder vaccins hadden we sowieso met meer doden en een nog grotere druk op de gezondheidszorg te maken gehad. De omikron variant gooit nu roet in het eten, en daar wordt nu door middel van die booster op gereageerd.

Dat de politiek hier af en toe met absolute snertmaatregelen over de brug komt is iets anders, maar dat heeft geen reet met de vaccinaties te maken. Neen, de vaccins zijn niet de oplossing tot nu toe, maar het is wel een van de enige hulpmiddelen die echt helpen. Beginnen lullen alsof die gewoon helemaal niks doen is dikke zever. Er kunnen zeker discussies zijn over hoe dat nu allemaal best in zijn werk gaat (verplichtingen, enkel risicogroepen, ...) maar dat vaccins helpen staat gewoon vast.

Maar alle niet controleerbare maatregels mogen ze naar fluiten.
Tja, proficiat. Dan ben je deel van het probleem. Niet de motor of de grote boeman uiteraard, maar wel degelijk deel van het probleem. Dan moet je met zulk een asociale houding ook niet komen zeiken over maatregelen. Als iedereen zo zelfzuchtig als jij zou denken (enkel vaccins halen omdat je anders restricties hebt, je niks aantrekken van de maatregelen) dan zouden we al weken in een lockdown zitten.

Wat oude mensen hun leven redden ?
Ja, laat de oude mensen inderdaad maar (in grote hoeveelheden) sterven. Jezus, wat een egoïsme.

Je kan zelfs de pasjes afschaffen als je wilt. Maar dan moet er één iets gebeuren. Je kan alles afschaffen, maar dan moet duidelijk gemaakt worden dat zorg kan geweigerd worden voor anti-vaxxers. Zij nemen bewust het risico om bescherming te weigeren. Als ZIJ zelfbewust de optie om beschermd te worden weigeren, goed dan is dat HUN keuze. Allemaal goed en wel, en ze mogen overal binnen waar ze maar willen. Maar als je dan besmet wordt, weet dan goed, dat je zelf gekozen om extra bescherming te weigeren en dat gevaccineerden voorrang moeten krijgen in ziekenhuizen. Is er geen plaats, zoek dan een ander ziekenhuis, weet ik veel. Is er nergens in Europa plaats in één ziekenhuis, rot dan op straat. Dank je wel. Je kiest er zelf voor om dat risico te nemen. Je bent er zelf van overtuigd dat het risico van een vaccinatie groter is dan het risico van een covid-infectie. Dan zal jij daar ook de gevolgen moeten dragen van jouw verkeerde inschattingsfout.

Maar als er plaats, nooit zorg weigeren natuurlijk. Is er geen plaats, fuck u. BE kennende zouden we altijd wel een oplossing vinden, zoals op een andere afdeling om ze toch tenminste ergens te leggen. Ook als de toestellen niet beschikbaar zijn.

Het openbare leven platleggen is ook iets dat je niet wilt. Veel miljoenen euro's die bedrijven en sectoren mislopen door idioten in de politiek en idioten in de maatschappij. Dat is ook schadelijk. Maar goed, zij zullen hun verliezen doorrekenen aan de (actieve) bevolking natuurlijk.

In feite, kan je als elke instantie: elke cultuursector, elke mens die dat wenst, VOKA, de zorg zelf, de sportsector, de horeca allemaal een collectieve schadevergoeding eisen van de anti-vaxxers. Het kan de grootste rechtzaak ooit worden, en we kunnen ze winnen. Wellicht pluk je dan elke anti-vaxxer financieel helemaal leeg.

Als iedereen zijn schade berekent en daarbovenop een morele schadevergoeding eist. Als psychisch zieken hun ziektekostje doorsturen naar anti-vaxxers zullen ze het allemaal moeten bekostigen.

Wedden dat er plots nog veel meer mensen zich zullen vaccineren, dan dat als je het verplicht. Want geld is het enige dat een mens wilt of op zit.

Laatst bewerkt:
In feite, kan je als elke instantie: elke cultuursector, elke mens die dat wenst, VOKA, de zorg zelf, de sportsector, de horeca allemaal een collectieve schadevergoeding eisen van de anti-vaxxers. Het kan de grootste rechtzaak ooit worden, en we kunnen ze winnen. Wellicht pluk je dan elke anti-vaxxer financieel helemaal leeg.
Nee, want ze moeten zich niet vaccineren, dus doen, wettelijk, niks mis. Je kan geen schadevergoeding eisen van iemand die geen fout maakt, zélfs al kan je aantonen dat je door daden van die persoon schade lijdt.

Weet niet of deze hier al gedeeld is maar al bij al zal de omicron-golf wel meevallen als we goed blijven boosteren.
(en uiteraard de kans op een ziekenhuisopname sterk minder is t.o.v. de deltavariant)

Nee, want ze moeten zich niet vaccineren, dus doen, wettelijk, niks mis. Je kan geen schadevergoeding eisen van iemand die geen fout maakt, zélfs al kan je aantonen dat je door daden van die persoon schade lijdt.
Kijk, maar dat bedoel ik dus, die idioten worden beschermd en wij moeten continu voor alles opdraaien. En het leger moet ook eens begrijpen dat hun enige verplichting er één is tegenover het volk, en niet de regering, en zij moeten het volk beschermen en dus tegen de overheid keren. Als ze enig moreel besef hebben, doen ze dat.

Desnoods bezet je gewoon de overheidsinstanties voor onbepaalde tijd, en als ze dan hun maatregelen ongedaan maken, kun je weer terugtrekken. Je kan dat verder gerust op een vredevolle manier doen zonder dat er slachtoffers vallen als mensen dat niet willen. Niets radicaals aan, is zelfs volledig democratisch; want daarmee neemt de macht v/d overheid af.

de tekst in 't rood niet vergeten te lezen...
Als de Omicron-variant effectief milder is waardoor we systematisch de meest gunstige keuze kunnen maken bij de onzekere parameters komen we naar waarschijnlijkheid uit aan de onderkant van het onzekerheidsinterval. Mocht de mildheid zich niet realiseren en krijgen we een even ziekmakende variant als delta ondanks haar hoge besmettelijkheid komen we aan de bovenkant uit van de onzekerheidsgrenzen.

Dus zelfs áls (hoogst onwaarschijnlijk) het even ziekmakend blijkt te zijn (dus ook ventilators nodig etc) én we stoppen zowat met boosteren dan komen we uit op max 2000 bedden. Wir schaffen das.

Dat is mijn quote 😂😂 ironisch dat ge andere vraagt om niet op de man te spelen om daarna zelf iemand belachelijk te noemen terwijl het niets een zijn quote is 😂😂
Ok, grappig inderdaad in dat geval. Dat heb ik inderdaad gemist.
Letterlijk niets met mijn quote te maken.. de cijfers dalen, vele hebben dubbel vaccin en we krijgen maatregelen. Maw we krijgen meer maatregelen ondanks alles en dat zal met een booster niet anders zijn na verloop van tijd. Hoe gij ineens chemo en kanker afkomt, is niet verrassend maar houdt geen steek.
"Ondanks" is iets heel anders dan "dankzij". Hetgeen ik zei was over "dankzij". Jij linkte boosters/vaccins aan meer maatregelen. Terwijl er duidelijk minder maatregelen zijn dankzij boosters/vaccin. Jammer genoeg, "dankzij" de delta en nu omikron variant is er "ondanks" de boosters/vaccins wel nog altijd een pakket aan maatregelen nodig.

Stellen dat er "dankzij" boosters meer maatregelen zijn. Dat is hetgeen wat ik onzin noemde.
Daarmee ook mijn vergelijking met kanker en chemo. Het zijn niet de acties die we nemen om een ziekte (Corona of kanker) in te dammen, die leiden tot meer van die ziekte. Ja, wellicht een slechte vergelijking, maar je eigen stelling was dan ook gewoon zo absurd, kan het moeilijk anders zeggen.
De dubbele vaccins hebben bewezen dat ze afnemen na nog geen half jaar. Een booster zal dan ook niet anders zijn, het zit in de naam zelf "het boost", een "booster" blijft niet duren. Het is een uitstelling. Ze zijn bezig over vierde prik en israel zijn ze al bezig dus what's good 🤷🏼‍♂️
En dat is weeral het opwerpen van een gedachte als feit. Hier is nog niets van geweten, hiervan heb ik alleszins nog geen onderzoek van passeren. Indien jij hier wel onderzoek van hebt, dan zou ik het graag hebben dat je dat hier deelt.

Als de Omicron-variant effectief milder is waardoor we systematisch de meest gunstige keuze kunnen maken bij de onzekere parameters komen we naar waarschijnlijkheid uit aan de onderkant van het onzekerheidsinterval. Mocht de mildheid zich niet realiseren en krijgen we een even ziekmakende variant als delta ondanks haar hoge besmettelijkheid komen we aan de bovenkant uit van de onzekerheidsgrenzen.

Dus zelfs áls (hoogst onwaarschijnlijk) het even ziekmakend blijkt te zijn (dus ook ventilators nodig etc) én we stoppen zowat met boosteren dan komen we uit op max 2000 bedden. Wir schaffen das.
Maar waarom legt men dan godverdomme alles plat.

Wilde het hier net komen posten.

Dit dus hé.
Ik voel al maanden (en ja ik kan dat niet staven met cijfers maar soit) aan dat we echt op 2 sporen lopen in deze maatschappij als het over het algemeen nut van maatregelen tout-court gaat.
En hoe langer die crisis duurt en hoe meer spuiten moeten gezet worden, hoe meer mensen je gaat hebben die zich er tegen gaan kanten.

Met hetgeen gisteren gebeurd is heb je nu aan de andere zijde ook een deel mensen (misschien tijdelijk of gedeeltelijk) verloren.

Gisteren kan wel eens één van de cruciale momenten geweest zijn als het gaat over het draagvlak voor beslissingen genomen door het overleg comité.

En ik kan mij heel goed voorstellen dat die van GEMS zich zware vragen stellen waarom ze nog überhaupt moeite doen als 4 keer op rij amper iets uitgevoerd wordt van wat ze voorstellen.
En integendeel beslissingen gaan nemen die ze niet voorstellen en (allicht) totaal of gedeeltelijk onnuttig zijn.
Dikke second. De ganse politiek mag eens naar hun eigen kijken in dit ganse verhaal ipv altijd maar weer met hun vingertje te staan zwaaien naar de bevolking. Ze zijn zelf verdomme de oorzaak van veel problemen.

Dus nogmaals als de vaccins voor u zo zaligmakend zijn (waar ik trouwens geen enkel probleem met heb, al ga je voor mij nog 37 keer achter een booster) maar je kan niet eens antwoorden op de vraag wat het belang nu is van het vaccineren van kinderen, wordt het dan niet eens tijd dat we de koers die we varen onder het licht gaan houden?
uit het GEMS-rapport:

1640260395187.png

Wat is het belang: verspreiding in het algemeen tegenhouden, natuurlijk.

4,83% van de leerkrachten werd eind november (periode van 2 weken) besmet. In de gewone populatie (zelfde leeftijdsgroep) was dat 2,3%.

Wilde het hier net komen posten.

Dit dus hé.
Ik voel al maanden (en ja ik kan dat niet staven met cijfers maar soit) aan dat we echt op 2 sporen lopen in deze maatschappij als het over het algemeen nut van maatregelen tout-court gaat.
En hoe langer die crisis duurt en hoe meer spuiten moeten gezet worden, hoe meer mensen je gaat hebben die zich er tegen gaan kanten.

Met hetgeen gisteren gebeurd is heb je nu aan de andere zijde ook een deel mensen (misschien tijdelijk of gedeeltelijk) verloren.

Gisteren kan wel eens één van de cruciale momenten geweest zijn als het gaat over het draagvlak voor beslissingen genomen door het overleg comité.

En ik kan mij heel goed voorstellen dat die van GEMS zich zware vragen stellen waarom ze nog überhaupt moeite doen als 4 keer op rij amper iets uitgevoerd wordt van wat ze voorstellen.
En integendeel beslissingen gaan nemen die ze niet voorstellen en (allicht) totaal of gedeeltelijk onnuttig zijn.
En wat zijn de mogelijke gevolgne als er geen draagvlak meer is? Je kan niets doen?

En wat zijn de mogelijke gevolgne als er geen draagvlak meer is? Je kan niets doen?

Goeie vraag eigenlijk.
Burgerlijke ongehoorzaamheid lijkt me een eerste stap.
Cultuur die uiteindelijk toch bijvoorbeeld de boel opengooit.
De protesten in Brussel die blijven toenemen?
Geen flauw idee eigenlijk.

2000 bedden enkel voor de Omikron-variant... De andere varianten zullen weliswaar uitdoven, maar die moet je in het begin er ook nog bijtellen.

2000 bedden enkel voor de Omikron-variant... De andere varianten zullen weliswaar uitdoven, maar die moet je in het begin er ook nog bijtellen.

En de patiënten die voor andere zaken ICU nodig hebben (in normale tijden schommelt dat aantal ook al rond de 1000 bedden) moeten daar natuurlijk óók nog bijgeteld worden.

Het tegenargument is dat we door die 4e, 5e ... prik de pandemie iets meer onder controle houden.
Ik stel me daar gewoon de (open) vraag bij: in welke mate draagt mijn persoonlijke vaccinatie daartoe bij, als jonge, gezonde en fitte mens?
De kans is erg klein dat ik in het ziekenhuis zal belanden. Het effect van vaccinatie op overdracht is ook voor discussie vatbaar, zeker als het virus muteert (momenteel naar omikron variant).
Waarom is het effect op overdracht dan zo voor discussie vatbaar? Vaak wordt aangehaald "ondanks vaccinatie kan je toch nog besmet worden" alsof dat vaccinatie volledig teniet doet. Uit alle studies (verbeter me als ik fout ben) blijkt toch dat de huidige vaccins minder beschermen, maar weldegelijk nog helpen. Die "minder" wordt soms kort door de bocht gelijkgesteld aan géén bescherming en dus overbodig/nutteloos. Het hoeft toch niet 100% te zijn om nut te hebben? Er is sowieso niet één iets dat alles oplost dus dan moeten we verschillende zaken combineren die elk een deel bijdragen.

Als mensen niet tevreden zijn moeten ze echt een keer leren ballen aan hun lijf kweken en op straat komen, want dit is een ja-knikkende samenleving verder. Alleen zo dwing je verandering af. Als het systeem niet meer werkt, dan werp je het omver.

Ik snap het nut niet van elke sector die ontevreden is. Men zou eens iets groots moeten organiseren, dan zal er misschien geluisterd worden. En verder is de enige generatie waar men nog rekening mee houdt, de 65-plussers. Maar sorry dat ik het zeg, maar als iedereen akkoord gaat om collectief zes maanden het werk stil te leggen, dan is die generatie de eerste die getroffen wordt. Stakingen van enkele dagen halen niets uit. Je hebt een staking van maanden nodig.

Verder wordt de horeca helemaal niet getroffen, maar wel dezelfde sectoren opnieuw. Als je eerlijk bent, leg je ofwel alles plat, ofwel niets. Want dit slaat nergens op. Verder mag men stoppen om omikron te overdramatiseren, en vooral de media is daar zeer schuldig aan.
Zie hier de grote revolutionair die zelf als eerste, nog voor de 65-plussers, getroffen zal worden door het systeem waarvan hij zelf al jaren ondankbaar gebruik van maakt! :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan