Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet weer een lockdown!! Pffff ben het echt zo beu! Precies of heel de economie moet kapot. Hoeveel zelfstandigen moeten er nog failliet gaan. Echt die corona begint me zwaar de keel uit te hangen :shutup: :shutup: :shutup:

Of bepaal 2 of 3 setjes regels. En schakel daartussen. 4 aan een tafel, 6, 8, 12 weet ik veel :ROFLMAO:

Elke 2 weken een compromis onderhandelen...

De besmettingen met Omikron stijgen nu al exponentieel. Het wordt wat gemaskeerd door de snelle daling van Delta, maar die daling zal snel stoppen.

Zijn daar al ergens absolute cijfers van te vinden eigenlijk?
Ik lees wel dat we van relatief 10% omikron naar 20% omikron gaan, maar als dat op een totaal is dat sterk daalt betekent het niet veel.

Exponentiële stijging van omikron (in absolute cijfers) zou idd een probleem zijn.

Zijn daar al ergens absolute cijfers van te vinden eigenlijk?
Ik lees wel dat we van relatief 10% omikron naar 20% omikron gaan, maar als dat op een totaal is dat sterk daalt betekent het niet veel.

Exponentiële stijging van omikron (in absolute cijfers) zou idd een probleem zijn.
Dat dus. Zelfs al komt er iedere dag één omicron besmetting bij, op een dalend totaal zal het percentage omikron besmettingen dan wel zwaar procentueel de lucht in gaan.

Ik ben benieuwd hoe snel we het effect gaan zien van die boostercampagne in het VK. Ze zitten daar al aan 40% geboosterd, als die booster effectief helpt tegen omikron moet dat daar toch ook wel zichtbaar beginnen worden rond nieuwjaar?

Verklaring waarom London veel sneller stijgt dan de rest? Vaccinatie?
Bevolkingsdichtheid?
Werkgelegenheid/pendelen?
Buitenwijken die meegerekend worden en door socio-economische redenen vatbaarder zijn?

Waarom zien we dit fenomeen al sinds het begin in zowat alle steden wereldwijd?

Wil je een antwoord of ga je zoals steeds gewoon geladen vragen stellen om vervolgens er niet meer op in te gaan?

Het is een vraag...

Delta is overal hetzelfde en omicron niet. Alles wat je opsomt, is delta ook niet vies van.

Is het een quiz waar ik punten moet geven?

Niet weer een lockdown!! Pffff ben het echt zo beu! Precies of heel de economie moet kapot. Hoeveel zelfstandigen moeten er nog failliet gaan. Echt die corona begint me zwaar de keel uit te hangen :shutup: :shutup: :shutup:
Zoals in het Verenigd Koninkrijk, waar men geen maatregels neemt?
Uitbaters van pubs en restaurants klagen steen en been over een 'flood of cancellations'.

Kijk, dat is je eigen zaak wat je organiseert, en ik schiet ook niet persoonlijk op jou, iedereen doet wat hij wilt, maar zijn dit niet het soort zaken dat ze ons afraden? Bij ons is het kerstavond met mijn schoonouders, kerstdag met onze dochter en haar partner, en 2de kerstdag mijn ouders. Oké, het is 3 dagen koken en extra afwas, maar beter zo dan volgende week 15 mensen ziek.

Louter ter info: Zowel mijn moeder als schoonvader zijn kankerpatienten. Vandaar deze keuze.
3 dagen achter elkaar 5 mensen besmetten of ineens 15 maakt niet zoveel verschil natuurlijk ;)

3 dagen achter elkaar 5 mensen besmetten of ineens 15 maakt niet zoveel verschil natuurlijk ;)
Het is nochtans zeer duidelijk dat 3 feesten na mekaar veel minder besmettingen gaan veroorzaken. Alleen wanneer soulreaper of zijn vriendin besmet zijn gaat het niet veel verschil geven, maar wanneer we de incubatietijd in rekening brengen, gaan een besmette gast alleen de andere gasten die dag aanwezig zijn besmetten

Stel dat de besmettingskans 100% is dan, krijg je met twee personen die steeds aanwezig zijn en 3 feestjes met 5 man ipv één met 15 man
2/15 * 15 besmettingen +13/15 * 5 besmettingen = 6.33 besmettingen bij de strategie van soulreaper
en 15/15 * 15 besmettingen = 15 besmettingen indien iedereen aanwezig is op 't zelfde ogenblik

Dat is nog zo'n vraag, of Omikron voor een verdrijving van Delta gaat zorgen. Sommige experten denken dat beide virussen voldoende uniek zijn om hun eigen niche te hebben. Hieronder wat grafiekjes uit het VK, daar lijkt Omikron eerder bovenop Delta te komen.

FG_d1xXXIAEs6uM
FHEHoJ1X0AYb4gt

Hmmm, lijkt mij dat die piek toch al terug gepasseerd is.

Het is een vraag...

Delta is overal hetzelfde en omicron niet. Alles wat je opsomt, is delta ook niet vies van.

Is het een quiz waar ik punten moet geven?
Was bij het begin van Delta (net zoals het nu het begin van Omicron is) net hetzelfde:
GiqMvgR.png

In Londen eerst en vrij direct stijl omhoog, waar het in andere gebieden later en eerst wat minder stijl ging om vervolgens stijl omhoog te schieten. Dat is nu éénmaal eigen aan het stedelijk karakter.

En daar zijn al tal van studies naar gevoerd die allemaal tot een soortgelijke conclusie komen:

FHEHoJ1X0AYb4gt

Hmmm, lijkt mij dat die piek toch al terug gepasseerd is.
Heb je gewoon bewust de belangrijke voetnoten onderaan niet overgenomen toen je deze grafiek kopieerde?

Note on 18 December 2021: Some time around now, or possibly in a day or two, our testing capacity may start to limit the number of cases we can detect, making them less comparable with previous days' figures.

en

Note that, as a consequence of the last few days' information being incomplete, the case number estimate for these days can sometimes be retrospectively updated over the next day or two.

Ondertussen in London, evolutie van het aantal mensen in het ziekenhuis te volgen op deze website

Aantal mensen in de kliniek verdubbeld van 1000 naar 2000 op 14 dagen. We zien wel nog geen evolutie van het aantal mensen aan een ventilator, dus dat is tot nu toe positief, wanneer ik naar de cijfers in B kijk steeg het aantal mensen aan een ventilator wel redelijk snel mee met het aantal gehospitaliseerden. Dat is dus positief nieuws.

Indien er over een week nog geen stijging in het aantal patiënten aan een ventilator te zien is in Londen, dan weten we dat het allemaal wel zal meevallen. Tenzij de kliniek an sich in zijn geheel gesatureerd geraken door een verder stijgend aantal cases...

Sorry als het in al die paginas al eens gepasseerd is, maar waarom is er eigenlijk nog altijd geen coronabarometer?
0-100 personen op intensieve: geen maatregelen
100-200 op intensieve: mondmaskers in het openbaar
200-400....
Etc etc

Sorry als het in al die paginas al eens gepasseerd is, maar waarom is er eigenlijk nog altijd geen coronabarometer?
0-100 personen op intensieve: geen maatregelen
100-200 op intensieve: mondmaskers in het openbaar
200-400....
Etc etc
Tja. Iedereen moet telkens zijn zegje kunnen doen... compromis naar compromis...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan