Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus je hebt liever dat er maatregelen genomen worden als het te laat is?

En die waarschijnlijk is helemaal nog niet zeker.

Niet wachten tot het te laat is.
Als het aantal besmettingen plots terug begint te stijgen o.w.v. omicron, dan snel ingrijpen. Maar zolang het aantal besmettingen blijft dalen, zou ik weinig begrip hebben voor een lockdown.

Lockdown graag voor 25 december, dan moet ik niet dat gezwets van mijn schoonouders aanhoren. Kwestie van de zaken enigzins positief in te zien.

Hou op hoor.😭
Ik ben een volledig verblijf met kerstdiner in de Ardennen aan het organiseren voor mijn schoonouders en hun schoon/kleinkinderen en als ze nu de hele meute gaan verbieden dan gaan er koppen rollen I swear to god!!😭

Reeds eerder gezegd, het getouwtrek rond het al dan niet vaccineren van de kinderen is een heel slechte zaak voor het draagvlak van het vaccin.

Merk ik overal ineens zware twijfel? De argumentatie om kinderen niet te moeten vaccineren gaat ook op voor alle gezonde mensen tot pakweg 30.
Zelfs in de afspraak kiest de Phara de kant van de vaccin-sceptici.

Heel slechte zaak.

Als het aantal besmettingen plots terug begint te stijgen o.w.v. omicron, dan snel ingrijpen. Maar zolang het aantal besmettingen blijft dalen, zou ik weinig begrip hebben voor een lockdown.
Ik zou je eens inlezen in de term ‘exponentieel’. Ingrijpen als het snel stijgt is te laat ingrijpen.

Ik heb het ook moeilijk met een volledige lockdown hoor, maar ik staar me niet blind op een dalende curve van de verdwijnende variant en een stijgende curve van de nieuwe variant.

Minister Vandenbroucke: "Uit voorzorg extra maatregelen nemen om complete lockdown te vermijden"​

Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) wil in "Terzake" niet vooruitlopen op het Overlegcomité van komende woensdag, maar volgens Vandenbroucke is het duidelijk dat er uit voorzorg extra maatregelen zullen moeten worden genomen.
"Als we niet in een complete lockdown verzeild willen geraken, zeker niet wat kinderen of ons persoonlijk leven betreft, dan denk ik dat we uit voorzorg maatregelen moeten nemen. Je neemt dan het zekere voor het onzekere uit voorzorg", zegt Vandenbroucke.
Volgens de minister moet dat de motivatie zijn voor de politieke verantwoordelijken, maar ook voor de bevolking "om weer eens door een zure appel te bijten".
"In een periode van onzekerheid moeten we er nog eens solidair het beste van maken. Ik denk aan de kinderen na de kerstvakantie. Ik zou willen dat de scholen kunnen opengaan en dat er normaal les kan worden gegeven. We moeten alles op alles zetten om dat mogelijk te maken", zegt Vandenbroucke.

Wat zijn dan nog extra maatregelen zonder dat het een lockdown is?

Maar is het een stijgende curve of vervangt omicron delta gewoon
Dat is nog zo'n vraag, of Omikron voor een verdrijving van Delta gaat zorgen. Sommige experten denken dat beide virussen voldoende uniek zijn om hun eigen niche te hebben. Hieronder wat grafiekjes uit het VK, daar lijkt Omikron eerder bovenop Delta te komen.

FG_d1xXXIAEs6uM

Minister Vandenbroucke: "Uit voorzorg extra maatregelen nemen om complete lockdown te vermijden"​

Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) wil in "Terzake" niet vooruitlopen op het Overlegcomité van komende woensdag, maar volgens Vandenbroucke is het duidelijk dat er uit voorzorg extra maatregelen zullen moeten worden genomen.
"Als we niet in een complete lockdown verzeild willen geraken, zeker niet wat kinderen of ons persoonlijk leven betreft, dan denk ik dat we uit voorzorg maatregelen moeten nemen. Je neemt dan het zekere voor het onzekere uit voorzorg", zegt Vandenbroucke.
Volgens de minister moet dat de motivatie zijn voor de politieke verantwoordelijken, maar ook voor de bevolking "om weer eens door een zure appel te bijten".
"In een periode van onzekerheid moeten we er nog eens solidair het beste van maken. Ik denk aan de kinderen na de kerstvakantie. Ik zou willen dat de scholen kunnen opengaan en dat er normaal les kan worden gegeven. We moeten alles op alles zetten om dat mogelijk te maken", zegt Vandenbroucke.

Alle sportkampen en andere activiteiten voor kinderen op de schop, horeca dicht.

Bwa zijn nog wel wat mogelijkheden zoals (Centerparcs) zwembaden toe :unsure:

Hou op hoor.😭
Ik ben een volledig verblijf met kerstdiner in de Ardennen aan het organiseren voor mijn schoonouders en hun schoon/kleinkinderen en als ze nu de hele meute gaan verbieden dan gaan er koppen rollen I swear to god!!😭
Kijk, dat is je eigen zaak wat je organiseert, en ik schiet ook niet persoonlijk op jou, iedereen doet wat hij wilt, maar zijn dit niet het soort zaken dat ze ons afraden? Bij ons is het kerstavond met mijn schoonouders, kerstdag met onze dochter en haar partner, en 2de kerstdag mijn ouders. Oké, het is 3 dagen koken en extra afwas, maar beter zo dan volgende week 15 mensen ziek.

Louter ter info: Zowel mijn moeder als schoonvader zijn kankerpatienten. Vandaar deze keuze.

Dat is nog zo'n vraag, of Omikron voor een verdrijving van Delta gaat zorgen. Sommige experten denken dat beide virussen voldoende uniek zijn om hun eigen niche te hebben. Hieronder wat grafiekjes uit het VK, daar lijkt Omikron eerder bovenop Delta te komen.

FG_d1xXXIAEs6uM
Verklaring waarom London veel sneller stijgt dan de rest? Vaccinatie?

Geen publiek bij sportwedstrijden, geen indoorsporten, zo'n dingen. Er zijn nog wel wat zaken waar vrij snel winst valt te halen imo.
Meeste indoorsporten zitten in " winterslaap " of gaan er naar toe. Idem voor voetbal, dacht ik.? Dus daar ga je geen profijt halen.
Iemand de beelden van de Meir gezien afgelopen weekend? Daar valt profijt te halen.

De besmettingen met Omikron stijgen nu al exponentieel. Het wordt wat gemaskeerd door de snelle daling van Delta, maar die daling zal snel stoppen.

En stel dat ze de boel op slot gooien, voor hoe lang zal dat dan zijn? Dan moeten ze echt wel duidelijke parameters stellen zoals bijvoorbeeld 500 personen op intensieve.

Ik zou je eens inlezen in de term ‘exponentieel’. Ingrijpen als het snel stijgt is te laat ingrijpen.

Ik heb het ook moeilijk met een volledige lockdown hoor, maar ik staar me niet blind op een dalende curve van de verdwijnende variant en een stijgende curve van de nieuwe variant.

Ge moet niet zo kleinerend doen, ik weet wat exponentieel betekent.

Ik heb dan ook niet gezegd ingrijpen 'als het snel stijgt'.
Ik heb gezegd: niet ingrijpen 'als het nog aan het dalen is'. Ingrijpen 'als het terug begint te stijgen' (=kordaat, dus niet nog een week of 2 wachten want dan is het idd te laat).

Maar bon, ik zie VDB al zeggen dat ze de maatregelen een klein beetje gaan verstrengen.
Ik krijg daar een deja vu van. Altijd dat gerommel met constant kleine regeltjes in of af te voeren. Het heeft geen zin, en mensen haken af.
Laat het zoals het is, en kies voor de korte pijn wanneer het nodig wordt.

Meeste indoorsporten zitten in " winterslaap " of gaan er naar toe. Idem voor voetbal, dacht ik.? Dus daar ga je geen profijt halen.
Iemand de beelden van de Meir gezien afgelopen weekend? Daar valt profijt te halen.
Die gaan ook in winterslaap tot de solden nu. Iedereen heeft zijn kerstinkopen al gedaan.

Trouwens op de meir zelf en in de winkels viel het goed mee, ik heb er zondagmiddag rondgelopen. Stewards om de mensen erop te wijzen dat ze een mondmasker moesten dragen ivm de drukte. Politie die de mensen erop aansprak. Het was eerder in de horeca rond de Groenplaats en grote markt waar het enorm druk was. Sommige restaurants draaien daar shifts alsof er nooit corona geweest is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan