{BK}Black Devil
Well-known member
Blijkbaar veel Roemenen op die betoging, of hebben ze de verkeerde vlag mee ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je wilt zeggen "Als men zich op de werkvloer zou hebben gedragen, zoals men zich ten opzichte van de coronamaatregelen gedroeg, op andere vlakken, dan was een groot deel ontslagen"?
Jij interpreteert het als "communiceren naar iemand die dom en ongeïnformeerd is", terwijl het vooral "klaar en duidelijk communiceren" is.
De bevolking is geen "volwaardige partner". De regering is verkozen en heeft een mandaat om beslissingen te maken. De bevolking moet deze beslissingen meekrijgen. In theorie zelfs gewoon door het staatsblad te lezen. De perscommunicatie is al "extra" als je het puur technisch bekijkt. Als je zo slim en geïnformeerd bent, moet je maar gewoon het staatsblad lezen, dan heb je dat niet nodig. Dat is extra verduidelijking.
En ik denk dat men vaak genoeg aangeeft dat men het niet altijd weet. Ik heb dat heel vaak zien passeren.
Een jongere bevolkingsgroep aangezien dat mensen daar over het algemeen niet zo oud worden. Meer kinderen die zware onderliggende problemen hebben zoals ondervoeding, aids, of andere ziektes. Vandaar dat de resultaten uit Afrika niet 1:1 kunnen worden overgenomen. Aangezien wij een grotere groep ouderen hebben."De bevolking in ZA is helemaal anders dan de onze"
Ja dit komt uit de krant als reactie van westerse artsen op de bevindingen van een arts uit de hoofstad van ZA. Die zegt dat de symptomen een pak milder zijn en er veel minder ziekenhuisopnames zijn vgl met delta.
Symptomen als smaakverlies, hoge koorts, nood aan beademing vallen veelal weg ... en maken plaats voor zware vermoeidheid en spierpijnen, en hardnekkige hoofdpijn (leuk is iets anders natuurlijk). Ongevaccineerden maken de symptomen intenser door.
Maar hoe anders is die bevolking nu? Daar mis ik veel detail of nuance ... Kwa geographie, tewerkstelling, vaccinatie aantallen?
Het zijn mensen zoals ons anders!
Als de WHO het nog niet zo goed weet, waarom weet Mark VR het dan wel al? Kijkt hij naar westerse Euro landen alleen dan, of naar buurlanden ...
Ik denk dat m'n gewoon bang is van de hoge besmettelijkheid en geen risico's wil nemen met deze drukke sociale dagen in het vooruitzicht. Langs de andere kant wou m'n af van het gejojo, en daar is de omicron paniek, en alweer gejojo.... omdat het voor overheden niet anders kan zeker en er mogelijks nog teveel of een aantal onduidelijke variabelen zijn betreft omicron.
ps. mensen die teveel eten kregen omnomnommicron!
ps2. ik heb wat humor nodig vantegenwoordig om door deze zooi te lezen (zooi als in corona zooi, niets persoonlijk)
Een jongere bevolkingsgroep aangezien dat mensen daar over het algemeen niet zo oud worden. Meer kinderen die zware onderliggende problemen hebben zoals ondervoeding, aids, of andere ziektes. Vandaar dat de resultaten uit Afrika niet 1:1 kunnen worden overgenomen. Aangezien wij een grotere groep ouderen hebben.
En er zijn wel degelijk ook genetische verschillen tussen pakweg West-Europeanen, Aziaten en Afrikanen. Is vorig jaar nog aan bod gekomen dat er soms een verschil in effectiviteit van medicijnen tussen pakweg Aziaten en Europeanen.
Er zijn inderdaad tal van factoren, al zullen diegene die jij opsomt inderdaad de belangrijkste zijn. Bij deze het leeftijdsverschil even in beeld voor mensen die het zich niet kunnen voorstellen hoe groot het verschil is:Een jongere bevolkingsgroep aangezien dat mensen daar over het algemeen niet zo oud worden. Meer kinderen die zware onderliggende problemen hebben zoals ondervoeding, aids, of andere ziektes. Vandaar dat de resultaten uit Afrika niet 1:1 kunnen worden overgenomen. Aangezien wij een grotere groep ouderen hebben.
En er zijn wel degelijk ook genetische verschillen tussen pakweg West-Europeanen, Aziaten en Afrikanen. Is vorig jaar nog aan bod gekomen dat er soms een verschil in effectiviteit van medicijnen tussen pakweg Aziaten en Europeanen.
Maar hoe zou je dat concreet verbeteren? Oprechte vraag want ik heb er weinig problemen mee, maar ik win ook geen prijzen met mijn communicatiestijl.Je kan toch moeilijk van een FVDB zeggen dat zijn communicatiestijl overloopt van empathie. Ik mis toch vaak een menselijk element in de communicatie en ik begrijp daarmee ook dat mensen op den duur afhaken. We zijn al ver gekomen van de tijden van Wilmés, maar echt goed zit het niet vind ik.
Maar hoe zou je dat concreet verbeteren? Oprechte vraag want ik heb er weinig problemen mee, maar ik win ook geen prijzen met mijn communicatiestijl.
Ik hoor vaak dat hij te betuttelend is. Maar als je dan hoort dat alles te verwarrend is, lijkt het mij een beetje alsof het nooit ok gaat zijn.

Maar hoe zou je dat concreet verbeteren? Oprechte vraag want ik heb er weinig problemen mee, maar ik win ook geen prijzen met mijn communicatiestijl.
Ik hoor vaak dat hij te betuttelend is. Maar als je dan hoort dat alles te verwarrend is, lijkt het mij een beetje alsof het nooit ok gaat zijn.
Hij is 66, De Wever 50. En ik kan mij weinig goede speeches van De Wever over de maatregelen herinneren, want die zit niet op de juiste stoel en wil zich ook niet verbranden.Die man is al 3 eeuwen oud ofzo.
Kan hij niet even bekijken hoe zijn collega's het doen en daar een voorbeeld aan nemen?
Je boodschap kort en bondig brengen, to the point en doei.
Persoonlijk vind ik Bart de Wever heerlijk om naar te kijken en luisteren, inhoudelijk niet altijd eens maar hij benoemd de zaken zoals hij het wilt en heeft verder schijt aan alles en iedereen.
Oh mannekes, marginale Johny en Marina daarnet op het vtm nieuws![]()
Ik zeg ook wel dat dat al wat veranderd is, maar wat jij wel vergeet te vermelden is dat het ook afhangt van welke cafès. Verder vind ik ook wel dat een kind moet leren om eens op restaurant te eten (al kan ook niet dat iedereen zich dat permitteren natuurlijk), of als je beperkte financiele middelen hebt moet je keuzes maken, en op rest. gaan is dan geen prioriteit voor iedereen.Mss toch eens buiten komen hoor, de tijd dat "een horecazaak" ofwel een bruin café was waar de marginalen van het dorp verzamelden aan een toog waar weetikveel wat voor stuff verhandeld werden, ofwel een restaurant was waar enkel de elite der elite zich een bezoek kon veroorloven, ligt al lang achter ons hoor. Mijn kleine van vier heeft al heel wat horecazaken bezocht in z'n leven en dat gaat absoluut geen slechte invloed op hem gehad hebben![]()
Ik ga niet beweren een expert in communicatie te zijn. Maar neem nu een Steven Van gucht. Die slaagt er voor mij wel in om een balans te vinden tussen zeggen wat er moet gezegd worden maar het toch brengen op een manier die mij steeds de indruk geeft dat hij het mij in persoon ook gewoon op die manier zou zeggen. Bij FVDB heb ik vooral het gevoel dat het een docent / student verhouding is.
En die protesten begrijp ik niet? Er is toch niets om over te protesteren hier vandaag. Dat je het in Nederland doet, begrijp ik. Maar hier is het vergeleken met onze buurlanden redelijk soepel voor de moment. Er is de mogelijkheid om kerstavond met vrienden of familie door te brengen. De winkelstraten waren drukbezet vandaag. Ik zie eigenlijk niet in waarom je zou protesteren.
CST, sure niet ideaal. Verplichte vaccinatie bij de zorg? Kan over gedebatteerd worden, en is ook niet ideaal (zeker als er geen overschot is). Maar het valt al bij al toch goed mee?
Van Ranst heeft zijn laconieke stijl en provoceert graag eens, maar VDB en de controverse opzoeken? Bedoel je dan zijn recente ontevredenheid over de beslissingen? Ik moet zeggen dat hij mij soms de enige politicus lijkt daar die niet enkel inzit met herverkozen raken en populair zijn.Van Gucht houdt ook zowat meer de balans.
Meer een figuur die neutraal is ook, je kan hem niet in een vakje stoppen (rechts? links? Hippie?). Neen, een man die down to earth is en ook minder extreem is.
VDB en van Ranst houden er teveel van om de controverse op te zoeken. We zijn 2021, als je een hele bevolking dient te bereiken moet je neutraler zijn.
Bij van Gucht zal niemand zeggen: “pff, ‘t is van Gucht, ik luister er niet naar.”
Bij die andere twee loopt men toch meer die kans.
Nee niet iedereen is geboosterd tegen eind van het jaar
Nee er lagen geen 500 ongevaccineerden op ICU
Je mag nog steeds 1d/week naar kantoor
In Zuid-Afrika is het zomer
Een jongere bevolkingsgroep aangezien dat mensen daar over het algemeen niet zo oud worden. Meer kinderen die zware onderliggende problemen hebben zoals ondervoeding, aids, of andere ziektes. Vandaar dat de resultaten uit Afrika niet 1:1 kunnen worden overgenomen. Aangezien wij een grotere groep ouderen hebben.
Dat is geen wetenschappelijke wetmatigheid, maar een keuze.De feiten zijn dat de ziekenhuizen de beslissing hebben genomen om de gewone zorg uit te stellen.
Ja, maar dat is niet per definitie een probleem.De feiten zijn dat het aantal besmettingen aan het dalen zijn en dat de opvang in de ICU aan het dalen is, sterk.
De feiten zijn dat omicron voet aan wal heeft gezet en dat de stijging die omicron levert enorm groot is.
we zijn Nederland niet. Gelukkig komen ze allemaal naar hier.De feiten zijn dat in Nederland, want daar ging het om, hun ICU voor +/-80% ish vol ligt. Dus veel marge hebben zij niet.
Lijkt me vooral politiek die sterk wel overkomen na de vorige keren te laat geweest to zijn of te slap.Wij aan de andere kant hebben door het feit dat het bij ons aan het zakken is en veel meer ruimte op de ICU van nature hebben, een beetje marge. Maar we mogen niet uit het oog verliezen dat als omicron er bij ons doorvliegt dat de uitval ook in onze ziekenhuizen substantieel gaat kunnen zijn, die een impact gaat hebben op de opvangcapaciteit. Misschien beperkt, misschien niet beperkt. Maar dat ze er zal kunnen zijn, dat is zeker.
Het feit is dat in tegenstelling tot bij Delta het startpunt voor omicron hoger is.
Dus wij hebben nog de marge om even te wachten totdat er meer sluitende info is over omicron vanuit landen die vergelijkbaarder zijn dan Zuid afrika. Hopelijk draait omicron effectief op een sisser uit waardoor wij geen extra maatregelen moeten nemen.
Maar als er effectief bewijs is dat het nodig is, dan lijkt mij goed beheer te zijn dat wij die maatregelen nemen.
Hoe onleuk dit ook mag zijn.
De feiten zijn de feiten. Maar er zijn heel weinig wetenschappelijke feiten. De keuzes in beleid zijn niet de implementation van wetenschappelijke feiten. Anders hadden ze geen jaaaaren homeopathy terugbetaald. Je mag dus wel degelijk niet akkoord gaan met bepaalde fundamentele keuzes....Maar dat zijn dan de feiten. Ipv het gedrag van hieronder :
Wat bij mij overeenkomt als :
Misschien is het tijd na 2 jaar, dat we dat misschien wel eens zouden mogen verwachten ?
Niemand heeft graag die spuit. Ik heb geen angst van naalden. Ik heb heel veel angsten. Maar naalden is daar geen van. Doet ook geen pijn. Een coronatest is vervelender dan een vaccinatiespuit. Waar ik wel niet naar uit zit te kijken is om weer zo mottig te worden als de voorbije 2 keren, al hoop ik omdat de timing wat anders is (veel later op de dag), om misschien daardoor te slapen of dat het een ander effect zal geven. Ook weet ik nog niet of het opnieuw Moderna zal zijn of toch Pfizer.Ik twijfelde voor mijn 3de spuit maar ik heb ze wel aanvaard voor 5 januari. Maar ik ken toch effectief véél mensen die een 3de spuit nu uitstellen (niet weigeren dat is iets anders), omdat ze inderdaad redeneren van: Ze gaan mij toch niet elke 3 of 4 maand mij een spuit geven? Waar zijn we dan mee bezig?
Van Ranst heeft zijn laconieke stijl en provoceert graag eens, maar VDB en de controverse opzoeken? Bedoel je dan zijn recente ontevredenheid over de beslissingen? Ik moet zeggen dat hij mij soms de enige politicus lijkt daar die niet enkel inzit met herverkozen raken en populair zijn.