Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sorry maar hij doet alsof de pharma sector een aandeel heeft in het ontstaan van nieuwe varianten. Moest door hun 2 vaccinatieshots alle gevaar door corona geweken zijn gingen ze ook niet meer kunnen verdienen en was het ook gedaan met geld scheppen. De pharma heeft geen enkele inspraak over hoeveel shots nodig zijn. Imo is het de politiek en de situatie die dat zullen bepalen dus dan moet men niet afkomen dat ze al bezig zijn met een 3e prik, want ja dat brengt geld op. Dat is gewoon marginale toogpraat.Ik ben het vaak met u eens, maar ik vind deze reactie toch wel jammer eigenlijk. Zo betuttelend...
De vaccins helpen enorm, dus we mogen blij zijn dat de 'big pharma' (en bijhorende onderzoekers) zo goed werk geleverd hebben.
Maar we kunnen toch niet ontkennen dat er, ondanks de noodsituatie, nog altijd een economische factor meespeelt? Die bedrijven, dat zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen he. We mogen toch niet zo naïef worden?
Hoe zit het trouwens met de licensing van de vaccins? Voor zover ik weet nog steeds niet vrijgelaten door Moderna, Pfizer etc.
Omdat ze er inderdaad geld aan verdienen, ja.
Ze hebben gelijk, in Nederland viel er de afgelopen weken als nauwelijks iets te beleven met hun 17:00 avondklok (namiddagklok?). De horeca van hier zal die inkomstenboost wel graag zien aankomen.Nu er in Nederland een lockdown aangekondigd is komt de hele meute hiernaar naartoe, nog meer want gisteren dagje Antwerpen gedaan en er waren meer Nederlanders dan Belgen, en voor we het goed en wel doorhebben gaat ook hier de hele kutzooi in lockdown.
Ondertussen in Brussel, officieel een kleine 4.000 personen op straat die nog steeds tegen de maatregelen zijn. Terwijl we het best wel goed/beter doen dan de ons omringende landen.
Excuseer, 50.000 personen, want ze tellen nu zelf. De via de media gedeelde cijfers vinden ze misleidend, uiteraard.
"Met de maatregelen die nu gehanteerd worden, creëert de politiek verdeeldheid, discriminatie en paranoia. We hebben een aantal ideeën en voorstellen maar dan moet de politiek wel naar ons luisteren. Zolang dat niet gebeurt, blijven we op straat komen.”
Ik ben zelfs niet meer benieuwd naar die ideeën en voorstellen. De prik(ken) erin, dat zou beter zijn!
https://www.hln.be/binnenland/derde...-organisatoren-houden-het-op-50-000~af98e93c/

En hoe zullen die strengere maatregelen de economie helpen? Winkels en horeca sluiten gaat sowieso ook de economie schaden. Dat ze niet gaan versoepelen daar hebben ze gelijk in. Maar blinde paniek is nu ook voor niks goed. Ik volg BDW in dit geval, alles nu al dichtgooien is voorbarig, als het dan toch niet nodig is. Er moet eens nagedacht worden of de huidige test en quarantainestrategie wel nog aan te houden is. We zijn deze winter nog niet van corona af, willen we dan heel de winter in lockdown gaan? De moment dat je dan versoepelt is het toch weer miserie. Dus beter maatregelen die dan langer kunnen aangehouden worden. De scholen zijn nu toch dicht, dat zou toch de opmars van het virus wat moeten afremmen. Dus misschien was die timing om de scholen langer te sluiten nog niet zo slecht.Velen gaan het hier niet graag horen maar strengere maatregelen voor Omikron zullen nodig zijn, of onze economie stort in elkaar.
Bij de voorbije Deltagolf kwamen veel bedrijven in de problemen door uitbraken onder het personeel en daaruit volgende quarantaines. Bij Omikron wordt dit veel erger want het is besmettelijker en vaccins bieden weinig bescherming tegen besmetting.
Als N-VA al zegt dat de situatie ernstig is, dan weet je dat het momenteel heel gevaarlijk is. Zij zijn steeds de eerste regeringspartij die roept dat het allemaal wel meevalt en tijd is om te versoepelen.
Als ge gelooft dat de scholen de enige oorzaak van besmetting zijn waarschijnlijk wel.En hoe zullen die strengere maatregelen de economie helpen? Winkels en horeca sluiten gaat sowieso ook de economie schaden. Dat ze niet gaan versoepelen daar hebben ze gelijk in. Maar blinde paniek is nu ook voor niks goed. Ik volg BDW in dit geval, alles nu al dichtgooien is voorbarig, als het dan toch niet nodig is. Er moet eens nagedacht worden of de huidige test en quarantainestrategie wel nog aan te houden is. We zijn deze winter nog niet van corona af, willen we dan heel de winter in lockdown gaan? De moment dat je dan versoepelt is het toch weer miserie. Dus beter maatregelen die dan langer kunnen aangehouden worden. De scholen zijn nu toch dicht, dat zou toch de opmars van het virus wat moeten afremmen. Dus misschien was die timing om de scholen langer te sluiten nog niet zo slecht.
Het zou naïef zijn iets anders te verwachten in een kapitalistische maatschappij toch? Zeker van Amerikaanse bedrijven. Praktisch iedereen aanvaardt dat wanneer er elders Chinezen of Oost-Europeanen worden uitgebuit, maar voor sit verwacht men dan plots een soort van liefdadigheid.Ik ben het vaak met u eens, maar ik vind deze reactie toch wel jammer eigenlijk. Zo betuttelend...
De vaccins helpen enorm, dus we mogen blij zijn dat de 'big pharma' (en bijhorende onderzoekers) zo goed werk geleverd hebben.
Maar we kunnen toch niet ontkennen dat er, ondanks de noodsituatie, nog altijd een economische factor meespeelt? Die bedrijven, dat zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen he. We mogen toch niet zo naïef worden?
Hoe zit het trouwens met de licensing van de vaccins? Voor zover ik weet nog steeds niet vrijgelaten door Moderna, Pfizer etc.
Omdat ze er inderdaad geld aan verdienen, ja.
Ik twijfelde voor mijn 3de spuit maar ik heb ze wel aanvaard voor 5 januari. Maar ik ken toch effectief véél mensen die een 3de spuit nu uitstellen (niet weigeren dat is iets anders), omdat ze inderdaad redeneren van: Ze gaan mij toch niet elke 3 of 4 maand mij een spuit geven? Waar zijn we dan mee bezig?Nu, als de toekomst er effectief zo uit ziet, ik respecteer iedereen die elke spuit gaat halen. Maar ik hoop dat men de mensen ook respecteert die niet alle spuiten gaan halen. Net zoals met de griepspuiten(al is dat 1 spuit per jaar)...
Ik twijfelde voor mijn 3de spuit maar ik heb ze wel aanvaard voor 5 januari. Maar ik ken toch effectief véél mensen die een 3de spuit nu uitstellen (niet weigeren dat is iets anders), omdat ze inderdaad redeneren van: Ze gaan mij toch niet elke 3 of 4 maand mij een spuit geven? Waar zijn we dan mee bezig?
Jup, "We zaten fout, maar nu zitten we juist, pinky promise." Zou zeker helpen. Right?Probleem is ook communicatie en ook eens een welgemeende sorry, we hebben fouten gemaakt en het is onzeker hoe alles zal evolueren.
De schoolmeester-achtige manier waarop men de bevolking toespreekt doet mensen afhaken.
Jup, "We zaten fout, maar nu zitten we juist, pinky promise." Zou zeker helpen. Right?
En als ze wat minder schoolmeester achtig, en wat meer gelijk iemand die iets uit zijn gat trekt communiceren, zal ook helpen.
Nee, maar het zal toch een belangrijke bron zijn van besmettingen die nu wegvaltAls ge gelooft dat de scholen de enige oorzaak van besmetting zijn waarschijnlijk wel.
Het kan mij in feite niet veel schelen die derde spuit, die actief weigeren zou ik niet doen. Ik zou er ook niet mijn planning voor omgooien of staan springen of ze asap te krijgen. Ik zal wel gaan als het mijn beurt is.Ik twijfelde voor mijn 3de spuit maar ik heb ze wel aanvaard voor 5 januari. Maar ik ken toch effectief véél mensen die een 3de spuit nu uitstellen (niet weigeren dat is iets anders), omdat ze inderdaad redeneren van: Ze gaan mij toch niet elke 3 of 4 maand mij een spuit geven? Waar zijn we dan mee bezig?
Je wilt zeggen "Als men zich op de werkvloer zou hebben gedragen, zoals men zich ten opzichte van de coronamaatregelen gedroeg, op andere vlakken, dan was een groot deel ontslagen"?Er is niks mis mee door toe te geven dat men het even niet meer weet.
Zeker na alle beloftes in het verleden.
Uw bevolking als volwaardige partner aanzien ipv dom en niet geïnformeerd.
Als men op de werkvloer zou omgaan met de medewerkers als politici doen met de bevolking, iedereen gaf zijn ontslag.
Imo gaat er veel meer afhangen van hoe mensen de feestdagen gaan vieren en de kerstvakantie zullen doorbrengen.Nee, maar het zal toch een belangrijke bron zijn van besmettingen die nu wegvalt
Ja , losbandig zeker . Mensen gaan hele dagen gaan werken , hebben dan eindelijk eens een weekje verlof(buiten het onderwijs die hebben er 3), en dan zouden we nog vooral moeten thuisblijven zekers .Imo gaat er veel meer afhangen van hoe mensen de feestdagen gaan vieren en de kerstvakantie zullen doorbrengen.
Mij mogen ze gerust om de 3 of 4 maanden een spuit geven als dat ervoor zorgt dat ik minder ziek zal worden. Ik heb daar weinig last van buiten een beetje geloop. Ik snap het probleem niet echt.Ik twijfelde voor mijn 3de spuit maar ik heb ze wel aanvaard voor 5 januari. Maar ik ken toch effectief véél mensen die een 3de spuit nu uitstellen (niet weigeren dat is iets anders), omdat ze inderdaad redeneren van: Ze gaan mij toch niet elke 3 of 4 maand mij een spuit geven? Waar zijn we dan mee bezig?
Inderdaad, en lockdowns zijn ook verloren levenstijd. Die shit duurt ook al veel te lang.Ja , losbandig zeker . Mensen gaan hele dagen gaan werken , hebben dan eindelijk eens een weekje verlof(buiten het onderwijs die hebben er 3), en dan zouden we nog vooral moeten thuisblijven zekers .
Ik zie die week ook wel om eens wat af te spreken en wat te doen waar ik de rest van het jaar minder tijd voor heb .
Nuja kvrees dat er idd ni veel meer open gaat zijn tussen kerst en nieuw
Onduidelijkheid, verwarring, slechte communicatie enzovoorts. Niet iedereen is (zoals beyondgaming leden) up to date.Ik snap het probleem niet echt.