Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ,we gaan echt de dampkap laten aanstaan , snel de gourmet aflassen , en nonkel Luc mag niet meer komen want die roept altijd zo ! . Man man 🥴

Dat hij tips wil geven , al goed en wel , maar tis ieders keuze om die op te volgen of niet .

Ja ,we gaan echt de dampkap laten aanstaan , snel de gourmet aflassen , en nonkel Luc mag niet meer komen want die roept altijd zo ! . Man man 🥴

Dat hij tips wil geven , al goed en wel , maar tis ieders keuze om die op te volgen of niet .
Het is toch ook gewoon maar een advies, meer niet.

Als ge gaat gourmetten zou ik sowieso de dampkap aanzetten en de ramen openzetten :unsure:

Misschien kunnen we gewoon concluderen dat sommige kringen/families wel zelftests gaan doen, en anderen dan weer gewoon niet? Wat voor nut heeft dat nu om hier allemaal apart te komen verkondigen dat je het ofwel wel ofwel niet gaat doen en voor de rest niks.

Het is een feit dat dat veiliger is/beter om asymptomatische besmettingen op te sporen, wat je daar dan ook als persoon van denkt. Mij maakt het niet uit wat iedereen doet, maar om dan af te komen met van die termen als 'massahysterie' enzovoorts omdat bepaalde mensen voorzichter zijn, pff.

Moest ik mij ziek voelen, of zou close contact gehad hebben met een besmet persoon, dan misschien , maar anders ...
Dan moet je gewoon een PCR test doen hoor, zeker in dat tweede geval. Dat heeft op zich niks met 'misschien' te maken.

Er zegt toch niemand iets anders? Jezus, waarom wordt er hier toch zo graag gezeikt op mensen die aansporen tot voorzichtigheid, of in dit geval zelfs maar gewoon tips geven. Als die tips nuttig blijken voor mensen die voorzichtig willen zijn of als mensen zich daar beter bij voelen dan kunnen ze daar mee doen wat ze willen.

Interessante simulaties. Indien het mogelijk was geweest om kinderen in te enten dan zou er geen (of geen zware) vierde golf geweest zijn volgens onderzoekers van UHasselt en de UAntwerpen. Niet dat het mogelijk was natuurlijk, want die goedkeuring kwam er pas enkele weken geleden. Maar heeft wel implicaties voor de toekomst.

‘Het toont hoezeer kinderen in deze golf een katalysator waren’, zegt onderzoeker Lander Willem (UAntwerpen), die mee de berekeningen maakte. ‘Hen vaccineren had het verschil kunnen maken tussen een stijgend of gelijkblijvend aantal besmettingen.’ Het is een hypothetisch scenario, want in Europa werd covid-vaccinatie pas eind november voor kleine kinderen toegelaten.

211218_Vaccinaties_kinderen_Db.png

De Fransen tonen waarom ik nog steeds erg tegen een coronapas / qr codes ben

Frankrijk bereidt 2G-beleid in 2022 voor​

De Franse premier Jean Castex wil de coronapas voor Fransen strenger maken. De regering bereidt een wetsvoorstel voor waarbij de coronapas enkel geldig is voor gevaccineerden en mensen die recent hersteld zijn van covid-19. Een negatieve PCR-test is dan niet meer geldig binnen de coronapasregeling. Daarmee vervelt het huidige 3G-beleid in een 2G-beleid. Het wetsvoorstel wordt begin januari in het Franse parlement verwacht.
'Het is onaanvaardbaar dat de weigering van een paar miljoen Fransen om zich te laten vaccineren het leven van een heel land in gevaar brengt en het dagelijkse leven beïnvloedt van de overgrote meerderheid van de Fransen die sinds het begin van deze crisis hebben meegespeeld', sprak de premier.
(Standaard liveblog)

Even terugspoelen naar de intrede van de coronapas, door de EU.
Wat zei men toen daarover?
MEPs agreed that the new “EU COVID-19 certificate” - instead of Digital Green Certificate, as proposed by the Commission - should be in place for 12 months and not longer.
The document, which may be in digital or paper format, will attest that a person has been vaccinated against coronavirus or, alternatively, that they have a recent negative test result or have recovered from the infection. However, EU COVID-19 certificates will neither serve as travel document nor become a precondition to exercise the right to free movement, say MEPs.
En, nu zeer relevant:
Holders of an EU COVID-19 certificate should not be subject to additional travel restrictions, such as quarantine, self-isolation or testing, according to the Parliament. MEPs also stress that, in order to avoid discrimination against those not vaccinated and for economic reasons, EU countries should “ensure universal, accessible, timely and free of charge testing”.

We zien dus exact waarom ik er volledig tegen ben...
- Je begint met iets vrij logisch, dat naar mijn mening al kantje boordje discriminatie is, maar bon, men geeft als uitleg dat je altijd nog een test kan laten doen. Dus het wordt door de meeste mensen aanvaard, als tijdelijke maatregel.
- Dan begint men het verder uit te rollen in horeca etc. wat nooit de initiële bedoeling was.
- En dan zegt men plots: nope, u laten testen is niet meer ok. Hoezo discriminatie? :wallbash:

Mensen vergeten alles zo snel...
(ik heb net mijn 3e inenting gekregen heeft, trouwens, dus denk aub niet dat ik een antivaxer ben)

Discriminatie is absoluut geen sprake van aangezien iedereen gratis vaccins krijgt.

In die heel beperkte groep die er medisch gezien geen mag krijgen (nog geen 100 man in gans België dacht ik) krijgen gratis tests

Ik moet wel toegeven dat ik niet had gedacht dat het zover zou gaan. Ik zei in het begin ook dat het zover niet zou komen. Nu, het interesseert me totaal niet. Iedereen heeft dezelfde keuzes (op die paar medische redenen na) en moet de gevolgen maar dragen van die keuzes. Ik zal mijn QR wel laten zien en genieten van een etentje of een frisse pint. Dat mensen dan niet binnen kunnen door hun keuzes laat me redelijk koud.

In Nederland vanaf morgen keiharde lockdown tot 14 januari…
Alles dicht behalve essentiële winkels en ook prive-regels zeer streng: thuis max 2 bezoekers toegelaten, ook op oudjaar. Voor kerstavond mogen dat er vier zijn. Slik.

Ik vrees dat de andere Europese landen wel zullen volgen? België kennende gaan ze kerst nog laten proberen doorgaan zonder strengere regels, daarna zal het ook wel van dat zijn.

In Nederland had 8% booster gehad toen wij aan 26% zaten. Hopelijk volstaan huidige maatregelen + boosters + ons dubbel aantal ICU bedden (tov Nederland)

In Nederland vanaf morgen keiharde lockdown tot 14 januari…
Alles dicht behalve essentiële winkels en ook prive-regels zeer streng: thuis max 2 bezoekers toegelaten, ook op oudjaar. Voor kerstavond mogen dat er vier zijn. Slik.

Ik vrees dat de andere Europese landen wel zullen volgen? België kennende gaan ze kerst nog laten proberen doorgaan zonder strengere regels, daarna zal het ook wel van dat zijn.

Totaal belachelijk. We gaan nu al lockdowns afkondigen omdat een potentiële golf op ons afkomt. Wat is het volgende, een lockdown om een potentiële besmetting te voorkomen?

Ze zijn volledig van het padje in Nederland, dat blijven pesten van burgers mag dringend stoppen.

Totaal belachelijk. We gaan nu al lockdowns afkondigen omdat een potentiële golf op ons afkomt. Wat is het volgende, een lockdown om een potentiële besmetting te voorkomen?

Ze zijn volledig van het padje in Nederland, dat blijven pesten van burgers mag dringend stoppen.
Met uw eerste stuk kon ik me vinden, maar dat pesten moet er toch weer bij he. Altijd weer zware woordjes ertussen gooien om een punt te willen maken.

Zulke strenge maatregelen voeden gewoon conspiracy.
Twee jaar geleden lachten we met het authoritaire China, wel het begint er hier ook naar te rieken

Misschien laten ze eindelijk gebruik van mrna vaccins toe
Die ze eerst met desinformatie via sociale media hadden bekritiseerd...

En toegeven dat de westerse technologie beter is dan de chinese...

Wordt moeilijk :)

Misschien als ze het kunnen invoeren en labelen als 'made in china' of zo.

Of een long shot: giant corona mayhem in china wegens 0 natuurlijke immuniteit en kutvaccins... doden, hospitalen overstroomd, gevolgd door volksopstanden en regime omver geworpen.

Spannend!

De post hieronder is een voorloper voor de volgende persconferentie van 22 december -->

Hier gaan er toch ook stemmen op om Nederland te volgen (HLN ... swoit ...)
"Ook wij zullen wellicht moeten verstrengen”

MAAR als ze in België dezelfde beslissingen nemen als in Nederland dan is het hier eigenlijk nog véél erger. Want wanneer is het eerstvolgende overlegcomité in België? Juist ja. Pas op woensdag, twee fucking dagen voor het kerstfeest hier (op vrijdag 24 december).

Maar voor mij (en vele andere mensen) is dat dan gewoon te laat en tegen dan nog onmogelijk om snel om te schakelen. De verse kalkoen die ik ga klaarmaken, is tegen dan hier al aan het ontdooien en de taart/cake die ik besteld heb bij de bakker kan tegen dan niet meer geannuleerd worden (en deze was niet echt goedkoop). Dan ga ik véél dessert mogen fretten en de kalkoen terug invriezen. En de dure wijn mag dan een paar jaar in de koelkast want ik drink solo géén wijn.

Dus hopelijk zegeviert het boerenverstand hier bij de politiekers. En die kans acht ik wél erg groot. Omdat ... er ironisch genoeg te véél partijen in de regering zitten en men is zich al stilaan aan het voorbereiden op de verkiezingen. Dus er zal altijd wel iemand njet zeggen tegen een strenge lockdown voor Kerst / Nieuwjaar ..

Steven Van Gucht vind ik dan ook véél realistischer. Die zei daarstraks dat het onrealistisch is / niet logisch is, om voor elke variant elke keer opnieuw ne zware lockdown in te voeren ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan