Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Dat t terroristisch regime in iran finaal kapot gemaakt gaat worden? Zelfs gene glimlach, meer n smile van oor tot oor, en nee, dit wilt niet zeggen dat ik voor amerika supporter (cool land, nonetheless) of fan ben van t zionistisch regime.

Ik heb heel wat iraanse vrienden die ginds zijn moeten vluchten die maar wat graag terug naar huis willen gaan en hun families na jaren terug in levende lijven willen zien.

Dusja, hoe sneller daar alles plat ligt en de ayatollas dood zijn, des te liever.

Laat ons hopen dat de familie van je Iraanse vrienden niet onder de onvermijdelijke burgerslachtoffers komen te liggen, die ongepaste smile zou eens erg snel plaats kunnen maken dan.

Dat t terroristisch regime in iran finaal kapot gemaakt gaat worden? Zelfs gene glimlach, meer n smile van oor tot oor, en nee, dit wilt niet zeggen dat ik voor amerika supporter (cool land, nonetheless) of fan ben van t zionistisch regime.

Ik heb heel wat iraanse vrienden die ginds zijn moeten vluchten die maar wat graag terug naar huis willen gaan en hun families na jaren terug in levende lijven willen zien.

Dusja, hoe sneller daar alles plat ligt en de ayatollas dood zijn, des te liever.
Never mind dat dit gewoonweg niet gaat werken, massaal veel ellende voor de Iranezen gaat opleveren inclusief ellendig veel burgerdoden en zowat de hele wereldeconomie overhoop gooit.

Geen enkele liefde hier voor het regime hoor, hoe sneller het verdwijnt hoe beter, maar denken dat dit de manier is getuigt van een enorme naïviteit, dezelfde naîviteit die Trump aan de dag heeft gelegd door zowat al het advies dat hij kreeg van zijn intelligentieafdelingen dat dit een dom idee was naast zich neer te leggen...

Ik ken ook enkele Iraniërs die aanvankelijk vóór deze oorlog waren, maar steeds meer inzien dat de "bevrijding" van de bevolking nooit het doel was. Het werkelijke doel lijkt eerder om Iran te veranderen in een nieuw Syrië of Libië, een land waar constant een burgeroorlog heerst en de economie zodanig kapot is dat het nooit de hegemonie van Israël in de weg kan staan.

Het compleet vernietigen van civiele infrastructuur gaat vooral tot gevolg hebben dat de bevolking zal afzien en er méér extremisme wordt gekweekt.

Ik vraag mij al even af wat Trump bedoelt met zijn "totale vernietiging" en het herleiden naar een andere beschaving.
Ik krijg atoombom vibes.

TRump heeft een kwartiertje geleden bevestigd dat hij een volledige beschaving gaat "wissen"...

A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will. However, now that we have Complete and Total Regime Change, where different, smarter, and less radicalized minds prevail, maybe something revolutionarily wonderful can happen, WHO KNOWS? We will find out tonight, one of the most important moments in the long and complex history of the World. 47 years of extortion, corruption, and death, will finally end. God Bless the Great People of Iran!

Gezien de huidige retoriek van een hele beschaving uit te roeien zal er wel een akkoord komen of reeds zijn.

Ik vraag mij al even af wat Trump bedoelt met zijn "totale vernietiging" en het herleiden naar een andere beschaving.
Ik krijg atoombom vibes.
Ik denk dat we morgen gaan wakker worden met het nieuws dat er een aantal atoombommen zijn gevallen op Iran.
Als we überhaupt al wakker worden.

Whataboutism is geen voldoende tegenargument.
Laat ons hopen dat de familie van je Iraanse vrienden niet onder de onvermijdelijke burgerslachtoffers komen te liggen, die ongepaste smile zou eens erg snel plaats kunnen maken dan.
“Burgerslachtoffers”, je bedoelt die 10000’enden die al zijn afgemaakt door het l(ij)eiderschap in Iran?

Zou Israël een duw in de rug gegeven hebben van Trump om Iran te verrassen, maar vooral om er voor te zorgen dat Trump zich in de laatste uren weeral niet bedenkt?
"Hey Trump, wij beginnen alvast, dat verwachten ze niet. Begin ook maar!"

“Burgerslachtoffers”, je bedoelt die 10000’enden die al zijn afgemaakt door het l(ij)eiderschap in Iran?
De burgers zitten letterlijk tussen 2 vuren:
Die van het regime in hun land en nu de bommen die niet slim genoeg zijn om burgerslachtoffers te ontzien.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze deze manier van bevrijding in hun gedachten hadden.

Het zal u verbazen, maar het is niet omdat een genocidaal regime dat doet dat oorlogsmisdaden en het bewust bombarderen van civiele doelen opeens ok is.
Dat is nooit ok, en de mensen die dit bewust doen moeten ze dan ook ter verantwoording roepen, maar t regime moet gestopt worden uiteindelijk, ik vermoed niet dat je dit kan zonder nevenschade.

Het is erg genoeg dat er onschuldigen sterven, maar die heb je in elke oorlog, rusland vermoordt elke dag onschuldige burgers in oekraine. iran schiet clustermunitie af op zijn buurlanden nu..

Dat is nooit ok, en de mensen die dit bewust doen moeten ze dan ook ter verantwoording roepen, maar t regime moet gestopt worden uiteindelijk, ik vermoed niet dat je dit kan zonder nevenschade.

Het is erg genoeg dat er onschuldigen sterven, maar die heb je in elke oorlog, rusland vermoordt elke dag onschuldige burgers in oekraine. iran schiet clustermunitie af op zijn buurlanden nu..
Een regime dat geen shit geeft om zijn burgers zet je niet onder druk door oorlogsmisdaden te plegen tegen zijn burgers lijkt me.

Maar hey, als we het maar kunnen rationaliseren zeker dat de leider van een (voormalige) Westerse democratie openlijk opschept over het uitwissen van een beschaving.

Wat de VS en Israël nu doen heeft geen ruk te maken met regimewissel.

Terug
Bovenaan