HRC staat helaas niet bekend om haar verstandige taalkeuzes. Basket of Deplorables bijvoorbeeld.

Dus als een Republikeinse senator het hiermee eens zou zijn, wil je ook niet meer dat Trump verkozen wordt? Want Hillary is toch niet de presidentskandidaat, dus snap zelfs niet wat dit ter zake doet.
Hillary is zelfs geen senator meer, is als politiek mandataris op pensioen. Dus eigenlijk geen enkele relevantie.

HRC staat helaas niet bekend om haar verstandige taalkeuzes. Basket of Deplorables bijvoorbeeld.
Ik vermoed dat 'lose total control' wel bedoeld zal zijn als 'totally lose control', wat een andere lading heeft. In de betekenis van: "nu hebben we ten minste nog een beetje overzicht op wat die sociale media doen, als we section 230 implementeren hebben we al helemaal niks te zeggen over de haatspraak op die platformen". Da's iets helemaal anders dan zeggen dat we "onze totale controle niet willen opgeven".

Maar goed, iemand het voordeel van de twijfel geven is natuurlijk makkelijk als ze eerder aan je eigen kant staan. Als zoveel eerder democratisch-gezinde media niet kunnen zwijgen over Trump zijn 'bloodbath' moeten ze er maar mee omkunnen dat een citaat als dit dan ook gebruikt wordt om de democraten te beschuldigen van het streven naar totale mediacontrole. Eigen schuld dikke bult.

en toch hoop ik dat de crimineel het zal halen alleen al voor dit:
Ik word werkelijk zot van dat soort tendentieuze clickbait-koppen hé. Nérgens in dat artikel komt in de citaten van Clinton "free speech" naar boven. Ze heeft het puur over het feit dat sociale media meer moeten doen om de content op hun platformen te modereren/monitoren omdat de wetgeving momenteel een bescherming biedt waar sociale media niet verantwoordelijk zijn voor wat users erop posten (o.a. desinformatie, valse AI-foto's, ...). Bijgevolg laten ze dus ook maar begaan.

Maar goed, laten we daar maar lekker van maken dat Clinton tegen "free speech" is. Want dan hoef je het artikel niet te lezen om te weten dat je hier uiteraard tégen Clinton moet zijn. En zo zijn de meningen weer gevormd.

en toch hoop ik dat de crimineel het zal halen alleen al voor dit:

UIt het artikel:

We should be, in my view, repealing something called Section 230, which gave, you know, platforms on the internet immunity because they were thought to be just pass-throughs, that they shouldn’t be judged for the content that is posted,” Clinton said.

Section 230 .. Waar heb ik dat eerder gehoord ?

Oh, right:

Trump’s executive order intends to limit a federal regulation known as Section 230, which gives companies like Facebook and Twitter immunity against being sued over the content that appears on their sites from users.

Ik word werkelijk zot van dat soort tendentieuze clickbait-koppen hé. Nérgens in dat artikel komt in de citaten van Clinton "free speech" naar boven.
Het is een artikel van de New York Post, gekend voor misleidende artikels en soms outright desinformatie.

Maar letterlijk zou je kunnen zeggen dat Clinton tegen absolute free speech is, aangezien ze oproept tot moderatie.
Wat begrijpelijk is, maar niet gemakkelijk voor moderatoren. Want wat is vals, waar trek je de grens etc?
Zie de moeilijkheden die BG al heeft. Stel je dan Twitter of Facebook voor met miljarden users...
Je zou de lat wel zeer laag kunnen leggen zodat je enkel de onderste laag desinformatie eruit haalt (bv. vervalste foto's etc.) maar zelfs daar kan het tricky worden.

Uiteraard dat de Trump-GOP er fel tegen is, aangezien 20-30% van de Amerikanen gewoon in een alternatieve realiteit leven (Q-anon en dergelijke).
Zware desinformatie en hen weghouden van andere media vormen een belangrijk onderdeel van hun strategie.

Ik vrees echter dat de trein gewoon vertrokken is, met het uren per dag op de gsm bezig zijn op sociale media, waar elke opinie er ingedrild wordt tot niets je nog van mening kan doen veranderen.
Vroeger waren er uiteraard ook subjectieve kranten, maar veel mensen lazen die hoogstens oppervlakkig 1 keer per dag, 1 keer in het weekend, of zelfs gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Waar zitten de fiscaal verantwoordelijke Republikeinen hier? bv. @Straddle ? :)

Is de begroting plots niet belangrijk meer nu het over Trump gaat?
WSJ vandaag, onderzoek door niet bepaald een linkse groepering:

"Donald Trump’s flurry of recent tax-cut promises pushed his fiscal plan deep into red ink, and he would increase budget deficits by more than twice as much as Democratic rival Kamala Harris would, according to a new study that is among the most comprehensive estimates to date of the candidates’ proposals.

Trump’s combination of tax cuts, tariff increases, military expansion and mass deportations would widen budget deficits by an estimated $7.5 trillion over the next decade, according to the Committee for a Responsible Federal Budget, or CRFB, a nonpartisan group that favors lower deficits. Meanwhile, Vice President Harris’s plans—social-policy spending, middle-class tax cuts and tax increases on corporations and high-income households—would increase deficits by $3.5 trillion."

Benieuwd wat de invloed gaat zijn van de orkanen die de VS aandoen/aangedaan hebben. In 2012 was Sandy zo'n beetje de 'redding' voor Obama als ik het goed voorheb. Krachtdadig optreden in de nasleep van die verwoestende storm zorgde ervoor dat de bevolking mee was.
Nu zagen we Trump uiteraard snel snel naar Georgia en SC trekken na Helene, 'begaan' met de getroffen bevolking daar, maar toch vooral voor de PR denk ik 😅

Beide kandidaten gebruiken het natuurlijk voor PR. Maar uit het pro-Trump kamp hoor je wel veel meer gekke theorieën over het klimaat. Hopelijk schieten er een hele hoop mensen wakker in de getroffen staten dat de klimaatsverandering een echte dreiging is en ook op een kandidaat stemmen die het klimaat serieus neemt.

Benieuwd wat de invloed gaat zijn van de orkanen die de VS aandoen/aangedaan hebben. In 2012 was Sandy zo'n beetje de 'redding' voor Obama als ik het goed voorheb. Krachtdadig optreden in de nasleep van die verwoestende storm zorgde ervoor dat de bevolking mee was.
Nu zagen we Trump uiteraard snel snel naar Georgia en SC trekken na Helene, 'begaan' met de getroffen bevolking daar, maar toch vooral voor de PR denk ik 😅
Ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat crisissen (natuurramp, oorlog, economie, ...) mensen meer aanmoedigen om rechtser te stemmen, dus ik vermoed dat dit vooral voor het kamp van Trump positief zal uitdraaien. Die verhaaltjes over democraten die orkanen maken met een grote weermachine en ze afschieten op rode staten, krijgen we er gratis bij.

Beide kandidaten gebruiken het natuurlijk voor PR. Maar uit het pro-Trump kamp hoor je wel veel meer gekke theorieën over het klimaat.

Quod erat...:

“Hurricane Helene was an ATTACK caused by Weather Manipulation,” claimed a video shared by Michael Flynn, a former national security advisor to Trump.

“Yes they can control the weather,” Marjorie Taylor Greene, a far-right congresswoman, wrote on X last week. “It’s ridiculous for anyone to lie and say it can’t be done.” (Bron)

Verknipte tijden...
:crazy: :crazy: :crazy:

Een mens gaat zich nog afvragen of de Middeleeuwen gebeld hebben om hun onwetendheid/stupiditeit terug te vragen :/

Violent threats have also become common, with posts across TikTok, Facebook and X (formerly known as Twitter), alleging that Fema workers should be beaten or “arrested or shot or hung on sight”

Ha ja, nu het bewijs te overweldigend wordt om te negeren gaan we nog altijd de opwarming van de aarde niet erkennen maar ineens overstappen op gemilitariseerde weer technologie van de Democraten. Wat een partij.

Het is schrijnend om te zien dat die stupiditeit ook naar hier komt, lees er bv de FB comments eens op na hoeveel idioten geloven dat het noorderlicht van afgelopen dagen 'gecreëerd is'. Er zijn zelfs zotten die de schuld bij CERN leggen :lol:

MAGA: “Climate change isn’t real.”

Also MAGA: “Democrats control the weather.”

Hoe dom kunde zijn eigenlijk.

En dat soort onzin wordt dan verspreid door een lid van het congress, Marjorie Taylor Greene.

MAGA: “Climate change isn’t real.”

Also MAGA: “Democrats control the weather.”

Hoe dom kunde zijn eigenlijk.

En dat soort onzin wordt dan verspreid door een lid van het congress, Marjorie Taylor Greene.
Steun voor de fossil oil lobby + Democraten demonizeren, twee vliegen in een klap!

Greene is ook diegene die de bosbranden in California toewees aan laser-vurende satellieten die gecontroleerd werden door de Joden.

:rofl:

Serieus nu: dit is geen grap.

Zo'n verhalen zouden ze zelfs in Idiocracy, de film, niet durven gestoken hebben wegens 'te achterlijk'.

Terug
Bovenaan