Tjiftjaf
Member
De andere zaken zijn al door anderen aangepakt, maar even hierop doorgaan:
Dit is, als ik even factchecker mag spelen, fake news.
Je refereert immers naar dit:
Niet enkel is dit oude data, de peiling is 2 jaar geleden opnieuw gedaan en is nog erger voor de republikeinse partij (maar deze fout vergeef ik je), maar de halve claim dat die studie ook maar dicht bij de 93% progressieven zou zitten is onzin.
![]()
Key Findings From The 2022 American Journalist Study
Executive Summary This survey continues the series of major national studies of U.S. journalists begun in 1971 by sociologist John Johnstone and continued in 1982, 1992, 2002, and 2013 by David Weaver, Cleve Wilhoit and their colleagues at Indiana University. Few studies of a profession as...www.theamericanjournalist.org
Los daarvan ben je nog geen bevooroordeeldee journalist omdat je je identificeert als democraat of republikein. Je kan dus perfect een democraat zijn in hart en nieren, maar neutraal factchecken.
Lang artikel, maar als ik het goed begrijp toont dit artikel dat in weze nòg minder journalisten zichzelf als 'Republikeins' zien? Maar je doelt wellicht op het gegeven dat volgens deze peiling het gros van de journalisten zichzelf als 'onafhankelijk' ziet.
Op basis van dit artikel kan je inderdaad niet concluderen dat 93% van de journalisten progressieven zijn, maar zie ik de nuance die ik bracht door mijn toevoeging '(of tenminste niet-Republikeinen)'.
Dit artikel ondersteunt verder wel nog altijd de hypothese dat het medialandschap in de VS sterk naar links leunt.