Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Voor mij paar pistes.
A) Never interrupt your enemy when he is making a mistake
B) heel de politiek (links en rechts) zit in de zakken van de defensieindustrie
C)Noem me maar antisemitisch maar de amerikaanse politiek (links en rechts) en hun voornaamste donors is gepokt met het joodse geloof.

Het kan ook een beetje van alle 3 zijn :D

Voor mij paar pistes.
A) Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Niet opgevallen hoe Rusland en China de UN resolutie om de straat van Hormuz open te houden gevetoed hebben?

Even wegblijven daar, zeggen die!

Van Rusland zou je het kunnen begrijpen, die vinden die hoge olieprijs wel leuk, voor China denk ik dat dat echt wel puntje A is, die doen geen voordeel aan die blokkade.
En buiten die olieprijs ziet Rusland Amerika liever helemaal op hun gezicht gaan.
Dat samen met een zwak Europa...

Niet opgevallen hoe Rusland en China de UN resolutie om de straat van Hormuz open te houden gevetoed hebben?

Even wegblijven daar, zeggen die!

Van Rusland zou je het kunnen begrijpen, die vinden die hoge olieprijs wel leuk, voor China denk ik dat dat echt wel puntje A is, die doen geen voordeel aan die blokkade.
En buiten die olieprijs ziet Rusland Amerika liever helemaal op hun gezicht gaan.
Dat samen met een zwak Europa...
Goh ik denk wel dat russische en chinese schepen zonder probleem kunnen passeren. Toont voor mij eerder weer een axis of evil (in onze optiek) aan.

Trump zijn uitspraken worden wel altijd erger en erger. Wat een gestoorde!
Bijzonder om de beelden vanaf de maan te zien richting aarde... waar ze elkaar liggen te bestoken met raketten en bommen. Zielige wereld.

Laatst bewerkt:
Op twitter gelezen dat er een b-52 stratofortress opgestegen is vanuit engeland. Bewapend....

De oorlogsplanner in mij zegt dan ook ... wtf internet... kan ik hier nu niet gewoon op mijn gemakje vertrekken zonder dat dit online aangekondigd wordt. Dat is toch ook een voordeel/nadeel van een geconnecteerde maatschappij te hebben.

Op twitter gelezen dat er een b-52 stratofortress opgestegen is vanuit engeland. Bewapend....

De oorlogsplanner in mij zegt dan ook ... wtf internet... kan ik hier nu niet gewoon op mijn gemakje vertrekken zonder dat dit online aangekondigd wordt. Dat is toch ook een voordeel/nadeel van een geconnecteerde maatschappij te hebben.
Dan is de VS zeker dat Iran geen noemenswaardige luchtafweer meer heeft of dat de VS ze kan afslaan, zo nren B52 is een makkelijk doelwit voor moderne wapens. Als dat klopt zal de schade gigantisch zijn.

Laatst bewerkt:
Premier Pakistan vraagt staakt-het-vuren van 2 weken

Sharif roept VS-president Trump daarom op om Iran 2 weken langer de tijd te geven om tot een vredesakkoord te komen. Trump heeft zelf de deadline op vannacht gelegd en dreigt met een grootschalig offensief.

Aan Iran vraagt Sharif om 2 weken de straat van Hormuz te openen, als een 'teken van goodwill'. De premier hoopt dat een staakt-het-vuren van 2 weken een opening creëert om "op diplomatieke wijze een einde te maken aan de oorlog in Iran".

Ik zou toch ook niet de waan van superioriteit en arrogantie van de Amerikanen onderschatten. Bij de aanvallen van 13-14 maart op kharg zag ik een aantal filmpjes waar ze aan de draad van het vliegveld een bomber aan het laden waren. Op een bepaald moment zag je de bombers op de tracking websites gewoon opstijgen. Mij maak je niet wijs dat als ze het echt geheim wil houden dat ze dat niet kunnen. Transponder in connectie met die tracking websites uitschakelen bv is al heel simpel. En voor die filmpjes kan je perfect verdekt opgesteld laden, of wachten buiten positioneren die mensen in het oog hebben bij filmen of foto's nemen.

TACO incoming.
Iran, het nieuwe regime, smeekte hem om te onderhandelen en niet te bombarderen. Ze erkenden zijn sterkte.
Hij toonde goodwill en wil enkel vrede bekomen.
Zal wel zoiets worden.

Liever een TACO dan een einde beschaving eerlijk gezegd.
Als er één iemand met nukes begint dan weet je niet meer waar het eindigt. Want nukes gooien is de enige manier om de Iraanse beschaving uit te wissen.

Het is dan weer een precedent voor andere grote mogendheden om zo hun gedacht te doen.

Hopelijk is het gewoon blufpoker.

Dan is de VS zeker dat Iran geen noemenswaardige luchtafweer meer heeft of dat de VS ze kan afslaan, zo nren B52 is een makkelijk doelwit voor moderne wapens. Als dat klopt zal de schade gigantisch zijn.
Die vuurt toch gewoon op een veilige afstand die wapens af en vliegt dan ongeschonden terug naar zijn basis? De B-52 heeft in de eerste Golfoorlog nog conventionele 'domme' bommen gedropt, sindsdien niet meer.

Terug
Bovenaan