Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Dus de staat heft 20% op aankopen die ze zelf doet en waarvoor ze de tariff zelf ontvangt?
Gezien handel een europese bevoegdheid is lijkt het me toch aangewezen dat europa dat heft op hetgeen de landen aankopen. MEGA zal er enkel om juichen.

Ik vrees dat Trump geen andere keuze meer heeft dan Iran totaal en volledig de verdoemenis in te bombarderen.
48 hours to ‘make a deal or open up Hormuz’ before ‘all hell’ will rain down

6 april ... doomsday.

1. Boots on the ground.
2. Ne ferme bommen regen waarbij ook de gewone Iranese bevolking de dupe gaat zijn.
3. Of blufpoker (en weer uitstel)

* Ik vermoed persoonlijk ook scenario 2. Scenario 1 is heel risicovol en worst case krijg je (op lange termijn) duizenden bodybags terug naar huis. En dat is mogelijks politieke zelfmoord.
* Scenario 2 is ook risicovol maar wel iets minder, gaan de prijzen weer stevig doen stijgen, dan kan hij nog eens tonen dat er niet met hem te sollen valt en kan hij het nog verkopen (dat hij dan meer en meer gewone burgers van Iran tegen zich in het harnas jaagt interesseert hem niet)
* Bij scenario 3 toont hij zwakte (en hij gaf al eens uitstel)

6 april is ne feestdag hier. Hij doet maar. De US beurzen zullen een klap krijgen. EU kan het nog 24u bekijken.

Theo Francken disapproves.
Ik hoop ten zeerste dat wat er nu in het midden oosten aan het gebeuren is zorgt dat de visie van mensen die Theo Francken verafgoden toch wat meer naar het pro Europa visie schuiven en wat minder de zelfkast zelfkastijding voeden.

Laatst bewerkt:
48 hours to ‘make a deal or open up Hormuz’ before ‘all hell’ will rain down

6 april ... doomsday.

1. Boots on the ground.
2. Ne ferme bommen regen waarbij ook de gewone Iranese bevolking de dupe gaat zijn.
3. Of blufpoker (en weer uitstel)

* Ik vermoed persoonlijk ook scenario 2. Scenario 1 is heel risicovol en worst case krijg je (op lange termijn) duizenden bodybags terug naar huis. En dat is mogelijks politieke zelfmoord.
* Scenario 2 is ook risicovol maar wel iets minder, gaan de prijzen weer stevig doen stijgen, dan kan hij nog eens tonen dat er niet met hem te sollen valt en kan hij het nog verkopen (dat hij dan meer en meer gewone burgers van Iran tegen zich in het harnas jaagt interesseert hem niet)
* Bij scenario 3 toont hij zwakte (en hij gaf al eens uitstel)

Nog 48 uur tot de beurs opent...over toeval gesproken.

Het 2de bemanningslid is gevonden door het Amerikaans leger.
Trump heeft hier echt geluk dat ze hem gevonden hebben.
Gevechtspiloten worden blijkbaar wel zwaar opgeleid via sere trainig om zeer lang en alleen te overleven in vijandig gebied. (Survival, Evasion, Resistance and Escape)

Als dat klopt dan is die reddingsmissie toch niet zo’n succes zoals Trump betweert?

Dat is zeggen zoals “die terrorist is dood” en ondertussen honderden burgers die mee gedood zijn juist om die ene terrorist te doden.

Nog 48 uur tot de beurs opent...over toeval gesproken.

Trump en consoorten worden hier stinkend rijk van. Laatst nog in vijf minuten tijd miljoenen aan handel in olie die nergens op sloeg gegeven de publieke gekende situatie. Tot Trump weer een tweet lanceert.

Heeft die eerste een schietstoel? En hoeveel bemanningsleden heeft zoiets?

Trump moet stilaan helemaal pissed zijn, niet bevorderlijk voor de escalatie .. komt niet goed de komende dagen vrees ik.
Ik denk niet dat een c-130 een schietstoel heeft, dat is een vrachtvliegtuig. 3 tot 5 bemanningsleden.

En die vloog op dat moment waarschijnlijk heel laag. Veel tijd is er dan niet om te ontsnappen met parachute, via de zijdeuren achteraan of de laadklep.

Terug
Bovenaan