Hopen we dat het voor de mensen die daar rondvliegen om civiele infrastructuur en kinderen te bombarderen goed afloopt? Dat is op het niveau van medelijden hebben voor de russen.
Dat zijn geen goede mensen eh, ik ga niet zeggen dat ze verdienen te sterven, niemand doet dat. Maar dat zijn geen onschuldige slachtoffers, dat zijn daders die tegen de muur lopen
Het is heel dubbel, deze oorlog.
Heel wat mensen zijn voorstander van een ander regime in Iran.
Het is vandaag heel spijtig dat de VS in zijn huidige vorm en Israël zich gemoeid hebben op een brutale wijze.
Ik zou niet liever hebben dan dat de Iraanse bevolking betere tijden kan beleven, maar aan de andere kant geeft het trollen door Iran en de moeilijkheden dat de VS en Israël ondervinden me wel een soort "LOL" gevoel. Ik gun de VS (weeral, in zijn huidige vorm en door hun manier van doen) geen overwinning.
De piloten geven me ook een dubbel gevoel: "
Sorry jongens, dat zijn de risico's van het vak." Maar toch wens ik dat ze overleven, er hangt nog ergens een bondgenoot-gevoel.
Omdat je toch zo graag vergelijkt met de Russen: Ik hoop dat ze in de VS weigeraars niet neerknallen of in de frontlinie zetten.
De Russen bombarderen al jaren bewust civiele doelen. Ik
HOOP dat het getroffen ziekenhuis in Iran een vergissing was. Dat ze nu ook bruggen bombarderen en dreigen met elektriciteitscentrales te vernietigen doet me steeds meer twijfelen.
Ook de uitspraken om ze terug naar het stenen tijdperk te bombarderen voorspellen gitzwarte weken of maanden als dit werkelijkheid wordt.
- De bombardementen
op militaire doelen snap ik in tijden van oorlog.
- Bombarderen van civiele infrastructuur waarbij de bevolking bewust geviseerd wordt is compleet not done. Dat zou elke militair moeten weigeren.
Wat de piloten in die F15 uitgevreten hebben weten we niet.