Bron? Ik vind enkel info over anti-israelacties in Teheran.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bron? Ik vind enkel info over anti-israelacties in Teheran.
Mja tegenwoordig weet je t idd niet zekerDat lijkt me niet waarschijnlijk maar ik ga er niet over discussiëren want buiten wat videobeelden en de eerste commerciële satellietbeelden die binnenkomen hebben we eigenlijk nog niets gezien. Welke aerial refuelling capaciteit heeft Israël? F-16's met buddy pods? Dan zouden die tankers al gerefueled moeten worden door tankers.
Ondertussen verschijnen er beelden van vliegtuigen die neergeschoten zouden zijn geweest.
-Een beeld van een neerstortende F-16 blijkt een neergeschoten Russische straaljager boven Turkije te zijn van 15 jaar geleden
-Een AI beeld van een neergestorte F-16 want de staart staat achterstevoren
-Een foto van een gevanggenomen Israelische pilote blijkt een foto te zijn van een Chileense pilote te zijn en de foto is van 2021.
Iran is nog slechter in propaganda verspreiden dan de Russen lijkt het.
Niet te verifieren of dit een filmpje van vandaag is.
Zou goed kunnen gelet de oppositie de boodschap aant versprijden is om publieke ongehoorzaamheid en protesten te starren om t regime omver te werpenNiet te verifieren of dit een filmpje van vandaag is.
Israël zelf zou dit niet kunnen voor zo'n groot aantal vliegtuigen.Eigenlijk is het waanzinnig dat Israelische jets air superiority kunnen afdwingen op 1.500km afstand en niet alleen maar het feit dat ze er in slagen om vliegtuigen over Teheran te laten vliegen om bommen te laten droppen. De strike radius van een F-16 is in het beste geval 1.000 km. Dus zonder a2a refueling boven Irak hebben ze gewoon niet de mogelijkheid om daar te vliegen.
Ben je echt zo wereldvreemd dan? Dat is bijlange niet israel alleen. Israel wordt bijgestaan door zowat het hele westen, en vooral USA dat openlijk miljarden steun geeft jaarlijks en high tech oorlogsmiddelen.De militaire kracht van Israël met nog geen eens 10 miljoen inwoners is toch wel heel straf eigenlijk.
Israel zou wel eens kunnen blijven doorgaan tot dat regime omvergeworpen is. Als heel die legertop dood was, kunnen ze zich toch nog moeilijk organiseren? En dan heeft die supreme leader ook geen poot meer om op te staan.Zou goed kunnen gelet de oppositie de boodschap aant versprijden is om publieke ongehoorzaamheid en protesten te starren om t regime omver te werpen
Ik denk niet dat een land bombarderen een goede manier is om aan regime change te doen.Israel zou wel eens kunnen blijven doorgaan tot dat regime omvergeworpen is. Als heel die legertop dood was, kunnen ze zich toch nog moeilijk organiseren? En dan heeft die supreme leader ook geen poot meer om op te staan.
Moreel gezien is het niet correct, maar de oppositie zou wel van de chaos gebruik kunnen maken zonder dat Israël dat regime actief gaat omverwerpen.Ik denk niet dat een land bombarderen een goede manier is om aan regime change te doen.
Buiten dat dit me gewoon zever lijkt - je gaat niet refuelen boven een hotzone. Dat weet toch elke armchair general! -heeft het Israelisch leger effectief potent refuelling capacity om een aanval van 200 vliegtuigen over 1500km te ondersteunen? Of hebben ze hiervoor steun gekregen van de hun bondgenoten (US?)Die hebben in de eerste uren ook gewoon in iraans luchtruim een refuel gedaan hoor![]()
Prioriteiten en uiteraard geld, heel rijk land, bijkomend grote Joodse bevolking- dus ook nog een massa geld, kennis en macht in het buitenland - de steun die het land geniet is komt niet vanzelf.De militaire kracht van Israël met nog geen eens 10 miljoen inwoners is toch wel heel straf eigenlijk.
Israël heeft blijkbaar grote tankers rondvliegen ook. De Syrische luchtmacht hebben ze monddood gemaakt na de val van het Syrische regime en hoewel Irak moderne F-16's heeft denk ik niet dat zij hun handen willen branden aan het neerschieten van Israëlische jets. Verder denk ik ook niet dat Irak-Iran relaties zo goed zijn, niet alleen omwille van de historische context, maar even goed omdat in de recente jaren Iran meer dan eens raketten heeft gelanceerd op doelwitten in Irak. Bovendien is het niet ondenkbaar dat Israël boven de Koerdische gebieden in het noorden van Irak vliegt en daar een staging area heeft voor hun tankers en strike aircraft waar ze in relatieve veiligheid kunnen tanken.Buiten dat dit me gewoon zever lijkt - je gaat niet refuelen boven een hotzone. Dat weet toch elke armchair general! -heeft het Israelisch leger effectief potent refuelling capacity om een aanval van 200 vliegtuigen over 1500km te ondersteunen? Of hebben ze hiervoor steun gekregen van de hun bondgenoten (US?)
Irak heeft aan Iran gevraagd om geen Amerikaanse doelwitten op haar grondgebied te bestoken.Israël heeft blijkbaar grote tankers rondvliegen ook. De Syrische luchtmacht hebben ze monddood gemaakt na de val van het Syrische regime en hoewel Irak moderne F-16's heeft denk ik niet dat zij hun handen willen branden aan het neerschieten van Israëlische jets. Verder denk ik ook niet dat Irak-Iran relaties zo goed zijn, niet alleen omwille van de historische context, maar even goed omdat in de recente jaren Iran meer dan eens raketten heeft gelanceerd op doelwitten in Irak. Bovendien is het niet ondenkbaar dat Israël boven de Koerdische gebieden in het noorden van Irak vliegt en daar een staging area heeft voor hun tankers en strike aircraft waar ze in relatieve veiligheid kunnen tanken.
Iran zou het sowieso niet durven, een VS basis aanvallen. Veel geroep, maar ze beseffen ook wel wel dat Trump niet normaal kan denken en dit de VS bij de oorlog kan betrekken.Irak heeft aan Iran gevraagd om geen Amerikaanse doelwitten op haar grondgebied te bestoken.

Never say never, maar ik denk dat Iran eerder incapabel wordt om nog een grote barrage af te vuren en dat het gedwongen wordt een of ander akkoord te sluiten. Of dat de oppositie vroeg of laat in actie schiet en het weifelende regime omver gooit. Wat er dan gaat gebeuren weet ik niet. Blijft het land heel of niet, want Iran is multi-etnisch. Krijgen bijvoorbeeld de Koerden onafhankelijkeidsideeën en proberen ze met de Koerden in Irak en Syrië een staat te vormen?Misschien wat te ver gedacht, maar als het regime echt in he nauw komt, wat houd hen dan tegen om hun uranium in een raket te steken en die af te schieten als een vuile bom