Citytrip Helsinki

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
Er is nog geen thread over, dus bij deze.
Mijn vrouw gaat binnen 2 weken naar Helsinki en ik vroeg mij af of hier mensen zijn met wat tips over wat je zeker moet gezien hebben, leuke/betaalbare restaurants, ...
 
Ik wil uw topic niet kapen maar er mag van mij gerust hier of apart een Finlandthread komen, die bestaat nog niet denk ik. Er is veel te vinden over wintertrips naar Finland maar amper iets over wat te doen in de lente/zomer. Staat hier op het lijstje als laatste Scandinavische land waar ik nog niet geweest ben. Nu, met een citytrip naar Helsinki vink je dat in principe ook af 😉
Helsinki zelf is, voor zover ik mijn opzoekwerk nog herinner, vrij beperkt qua toerisme.
 
Ik wil uw topic niet kapen maar er mag van mij gerust hier of apart een Finlandthread komen, die bestaat nog niet denk ik. Er is veel te vinden over wintertrips naar Finland maar amper iets over wat te doen in de lente/zomer. Staat hier op het lijstje als laatste Scandinavische land waar ik nog niet geweest ben. Nu, met een citytrip naar Helsinki vink je dat in principe ook af 😉
Helsinki zelf is, voor zover ik mijn opzoekwerk nog herinner, vrij beperkt qua toerisme.
Maak er gerust eentje aan!
Je kan naar de andere "land" threads kijken voor wat inspiratie (standaardzaken zoals vlag, munt, ...).
 
Ik ga deze zomer voor 1 week naar Helsinki op vakantie. Mijn nicht werkt daar al 3 jaar en zal de ideale gids zijn.
 
ook aan het twijfelen om deze zomer naar Finland te gaan , vermoed Helsinki en dan het merengebied te doen ? Uitstap mss eens naar Tallinn , alle tips zijn welkom , kan wel maar 10 dagen dus lapland waarschijnlijk te ver ( is daar iets id zomer ? )
 
Helsinki is toch de minste van de Scandinavische hoofdsteden. Suomenlinna is leuk om te doen. En met de bus geraak je makkelijk in Nuuksio national park. De ferry naar Tallinn is waar de Finnen zich gaan bevoorraden met tax-free alcohol. Dus als je die 's avonds terug van Tallinn naar Helsinki neemt is het altijd eens leuk om bij de karaoke te gaan piepen. Dagje Tallinn is zeker aan te raden, eigenlijk een leukere stad dat Helsinki.
 
Er is nog geen thread over, dus bij deze.
Mijn vrouw gaat binnen 2 weken naar Helsinki en ik vroeg mij af of hier mensen zijn met wat tips over wat je zeker moet gezien hebben, leuke/betaalbare restaurants, ...
Activiteiten:

  • De beroemde Helsinki-kathedraal: Het is een iconisch monument in de stad en biedt een prachtig uitzicht op de stad vanaf de top.
  • Het Suomenlinna-fort: Het is een UNESCO-werelderfgoed en een populaire attractie in Helsinki. Het is een enorm fort gebouwd op zes eilanden die voor de kust van Helsinki liggen.
  • De markthallen van Helsinki: Er zijn verschillende markthallen in de stad waar je lokale lekkernijen en souvenirs kunt vinden.
  • Het Design District: Het is een gebied vol met designwinkels, galerijen, restaurants en cafés.
  • De Temppeliaukio-kerk: Het is een kerk die in een rots is uitgehouwen en een populaire attractie in Helsinki is.

Attracties:

  • Het Nationaal Museum van Finland: Het museum biedt een interessante kijk op de geschiedenis van Finland en heeft een uitgebreide collectie artefacten.
  • Het Ateneum Art Museum: Het museum heeft een uitgebreide collectie Finse kunst, evenals werken van buitenlandse kunstenaars.
  • Het Sibelius-monument: Het monument is gewijd aan de beroemde Finse componist Jean Sibelius en is een indrukwekkend kunstwerk.
  • Het Helsinki City Museum: Het museum biedt een interessante kijk op de geschiedenis van Helsinki en de ontwikkeling van de stad.
  • Het Seurasaari Openluchtmuseum: Het museum biedt een blik in het traditionele Finse plattelandsleven en heeft een uitgebreide collectie gebouwen en artefacten.

Restaurants:

  • Fafa's: Een populaire keten van betaalbare en smakelijke falafel- en kebabrestaurants in Helsinki.
  • Ravintola Savotta: Een restaurant dat traditionele Finse gerechten serveert, zoals rendierstoofpot en vissoep.
  • The Cock: Een restaurant met een moderne twist op de Finse keuken, en zeer populair bij de lokale bevolking.
  • Zucchini: Een Italiaans restaurant in het hart van Helsinki, bekend om zijn pizza's en pasta's.
  • Cafe Regatta: Een charmant café aan de waterkant met een gezellige sfeer en heerlijke kaneelbroodjes.

Links:

 
@Green Mamba merci voor de tips, hier is ze zeker wat mee.
Het Seurasaari Openluchtmuseum gaat ze sowieso doen met de groep (opleiding de hele week met veel vrije momenten en dus op zaterdag dat als groepsactiviteit).
 
Ik ben al twee keer in Helsinki geweest en ik vind het super stad. Toen we in het midden van de zomer zijn geweest (juli) zijn we bijna elke dag gaan zwemmen omdat het zo warm was. We zaten toen op wandelafstand van een klein strandje waar voornamelijk locals kwamen en het was echt super gezellig.
Ook kayaken tussen alle eilandjes was zeer leuk (maar vermoeid, je hebt de stroming van de zee) en wij hadden vanoo het marktplein ook met een boot een tripje gemaakt waar super lekker eten bij was.

Ik weet geen details/namen meer omdat het ondertussen al lang geleden is dat we geweest zijn, maar in wil zo graag zo graag nog eens terug gaan.
 
Ateljee bar.
Een van mijn mooiste stedelijke uitzichten ooit tijdens het kakken.

3493983008_42284e369d_b.jpg


Rendier gaan eten was ook wel is fijn.
Is al een paar jaar terug maar ik dacht in lappi ravintola.

Het suomenlinna hierboven al vermeld is ook wel mooi.

Ik ben daar ook een paar keer een lekkere gourmet hamburger gaan eten buiten op een ingesloten gezellig terras met live music etc. 'k weet niet direct meer waar dat was, maar hamburgers kunnen ze in Helsinki wel (s)maken.
 
Laatst bewerkt:
Een beetje off the beaten track, maar in Helsinki kan je ergens een gratis openbare sauna terugvinden.
Google op "sompasauna".
Het wordt onderhouden door locals en ligt wat afgelegen. Soms loopt er ook wel wat raar volk rond.
Maar het is een grappige ervaring.

sompasauna-2015-2017.jpg



Maar niets kan tippen aan een sauna in de Finse natuur natuurlijk.
 
Ik wil uw topic niet kapen maar er mag van mij gerust hier of apart een Finlandthread komen, die bestaat nog niet denk ik. Er is veel te vinden over wintertrips naar Finland maar amper iets over wat te doen in de lente/zomer. Staat hier op het lijstje als laatste Scandinavische land waar ik nog niet geweest ben. Nu, met een citytrip naar Helsinki vink je dat in principe ook af 😉
Helsinki zelf is, voor zover ik mijn opzoekwerk nog herinner, vrij beperkt qua toerisme.

Bij deze

 
Terug
Bovenaan